McDonald’s lanceert gepersonaliseerde ‘Fan Favorites’

McDonald’s lanceert gepersonaliseerde ‘Fan Favorites’
  • Bureaus
  • 5 mrt 2025 @ 10:19
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

McDonald’s Nederland zet fans in de schijnwerpers met de nieuwe campagne ‘Fan Favorites’. Voor het eerst krijgen gasten de mogelijkheid om hun ultieme McDonald’s-bestelling samen te stellen via de McDonald’s App. Niet alleen ontvangen zij een gepersonaliseerde mini-campagne en exclusieve korting, maar hun bestelling maakt ook kans om uit te groeien tot dé ultieme favoriet van Nederland.

De campagne, ontwikkeld door TWBA/Neboko in samenwerking met Ace Social en OMD Nederland, zet digital-first strategieën centraal. Fans kunnen hun favoriete bestelling promoten met een eigen campagne-uiting, gegenereerd met behulp van AI. De populairste combinaties krijgen een plek in een landelijke online en outdoor campagne.

Volgens Stijn Mentrop-Huliselan, CMO van McDonald’s Nederland, draait het concept om het vieren van smaakdiversiteit. ‘We geven onze fans de kans om hun favoriete bestelling letterlijk op het menu te zetten. We doen hiermee echt aan ‘sharing the pen’ en laten zien dat McDonald’s voor iedereen een eigen favoriet heeft.’

Op dit moment is de meest bestelde combinatie een Big Mac Voordeelmenu met een Happy Meal. Maar blijft dat zo? McDonald’s daagt fans uit om deze klassieker van de troon te stoten door hun persoonlijke favoriet breed onder de aandacht te brengen. ‘Door generative AI en social sharing slim in te zetten, maken we van iedere McDonald’s-fan een ambassadeur van zijn of haar favoriete bestelling’, zegt Dani Polak, Head of Creative Innovation bij TBWA\Neboko. ‘Dit is een speelse manier om merkbeleving te versterken.’

De campagne wordt uitgerold via social media, online video (OLV), tv, radio, outdoor, instore en in de McDonald’s App.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken