ING lanceert nieuwe merkcampagne

- Bureaus
- 3 mrt 2025 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 3 mrt 2025 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
ING introduceert vandaag een nieuw campagneconcept waarin de bank laat zien hoe klanten de services van ING kunnen gebruiken. En vooral: hoe goed dat voelt voor de klant. De eerste campagne gaat over de oplossing 'Check het gesprek'.
ING introduceert vandaag een nieuw campagneconcept waarin de bank wil laten zien hoe klanten de services van ING kunnen gebruiken. En vooral: hoe goed dat voelt voor de klant. De eerste campagne gaat over de oplossing 'Check het gesprek'. Met deze in-app oplossing zie je volgens de makers direct of ING jou belt. De tool is een middel in de strijd tegen bankhelpdeskfraude, dat zijn oplichters die zich voordoen als medewerker van de bank. In de televisiereclame en online video’s zien we een dame die op deze manier ontdekt dat zij een oplichter aan de lijn heeft. Hier rekent zij op geheel eigen wijze mee af.
Het nieuwe concept onderscheidt zich door een simpel construct waarin ING per campagne één oplossing aanbiedt die direct helpt met geldzaken. ‘Check het gesprek’ is de eerste concrete oplossing binnen dit nieuwe platform. Door deze functionaliteit in de ING Mobiel Bankieren App kunnen klanten eenvoudig controleren of ING ook daadwerkelijk belt, zodat ze niet ten prooi vallen aan oplichters. En met succes, want sinds de introductie daalde het aantal bankhelpdeskfraudes onder ING-klanten in 2024 met 43%. 78% van de ING-klanten geeft aan zich dankzij de functie weerbaarder te voelen tegen fraudeurs.
Optimistische benadering
De slimme oplossingen van ING geven je financiële zelfvertrouwen een boost. Vanuit heel herkenbare alledaagse behoeften en drijfveren rondom geld, laat de campagne op een invoelbare manier concreet zien wat ING jou te bieden heeft en hoe lekker dat voelt als je meer mogelijkheden hebt. Geen grootse beloften of emotioneel drama, maar pragmatische oplossingen voor jouw geld, en het voordeel dat het je oplevert. De campagne komt tot leven via een 360-aanpak, van televisiereclame en online video, tot social media en eigen middelen.
Credits
Opdrachtgever: ING
Bureau: TBWA\Neboko
Productie: Better Call Sol, Make, Kapsalon, De Grot, Bibian Bingen (Fotografie)
Muziek: MassiveMusic
Media: Initiative en Dept
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- merk
- MassiveMusic
- Dept
- Initiative
- Check het gesprek
- Kapsalon
- storytelling
- De Grot
- contentmarketing
- TBWA\Neboko
- Make
- tvc
- ING
- financial
- Bibian Bingen
- Better Call Sol
- fraude
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Optimel introduceert nieuwe Probiotica-lijn met uitgebreide...
- 'Pareer misleidende reclame met een kogelvis'
- Simyo lanceert nieuwe campagne 'Op die fiets!'
- Ieder kind met kanker verdient een boodschap uit het hart
- Motilayo Williams over haar favoriete Esprix winnaar aller...
- Porsche en Dentsu Creative introduceren ‘Date Jezelf’: tijd...
Laatste Nieuws
- Zeeman maakt reclame voor andermans... 03-03-2025
- ING lanceert nieuwe merkcampagne03-03-2025
- Viaplay kiest voor Did Another Thing... 03-03-2025
- Ieder kind met kanker verdient een... 28-02-2025
- Gassan verlengt samenwerking met... 28-02-2025
- Robijn breidt samenwerking met... 27-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day