Albert Heijn lanceert digitaal magazine over biologisch

Albert Heijn lanceert digitaal magazine over biologisch
  • Content
  • 20 sep 2023 @ 09:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • KlantenDigitaalMarketing

Bijna iedereen koopt wel eens biologisch en het aanbod van biologische producten bij Albert Heijn groeit nog steeds. Tijd voor een speciaal customer medium met de titel 'Alles wat je wil weten over biologisch eten'.

Om klanten verder te inspireren om te kiezen voor biologische boodschappen lanceert Albert Heijn dit digitale magazine voor klanten boordevol achtergrondverhalen.

Het is inmiddels 25 jaar geleden dat Albert Heijn als eerste supermarkt in Nederland biologische producten in de schappen legde. Sindsdien is dat aandeel flink toegenomen: ondertussen bevat het assortiment van de grootgrutter al meer dan 1850 biologische producten en dat aantal groeit nog steeds. Daarmee heeft Albert Heijn de meeste keuze in biologisch van alle supermarkten. Van pasta, groente en fruit tot koffie, pindakaas en zuivel: voor bijna alle dagelijkse boodschappen vind je bij Albert Heijn een biologische variant.  

Om klanten te inspireren, ontwikkelde Albert Heijn voor klanten het digitale magazine. 'Alles wat je wil weten over biologisch eten', waarin uitgebreid te lezen valt over de biologische producten in het schap. Het staat vol met leuke bio-weetjes, allerlei lekkere recepten en verhalen van de biologische boeren van Albert Heijn. Zo vertelt boer Gerjan Snippe over de biologische pastinaak die hij voor Albert Heijn teelt in Flevoland en kun je lezen welke rol de natuur speelt bij de productie van biologische zuivel in Linschoten.  

Voordeel 
Albert Heijn houdt voor klanten de biologische boodschap ook betaalbaar: klanten krijgen altijd 10% korting op alle biologische producten met een Mijn Albert Heijn Premium-abonnement. Mede hierdoor zijn biologische producten steeds vaker dezelfde prijs als de niet-biologische variant. Inmiddels zijn er al meer dan 800.000 mensen die gebruik van maken van Mijn Albert Heijn Premium. Ook wordt het vinden van biologische producten extra gemakkelijk gemaakt: in de AH-app kunnen klanten de producten binnen een recept razendsnel omwisselen voor een beschikbare biologische variant door te klikken op het swap-icoon. Bovendien kunnen klanten de biologische producten vanuit het digitale magazine direct op hun boodschappenlijst in de AH-app zetten. 

Belangstellenden kunnen 'Alles wat je wil weten over biologisch eten' hier downloaden, tipt de retailer nog.
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken