Ticketmaster biedt koper keuze doorverkoopplatforms

Ticketmaster biedt koper keuze doorverkoopplatforms
  • Algemeen
  • 19 jun 2024 @ 09:05
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Consumenten die hun mobiele Ticketmaster-tickets willen doorverkopen buiten het platform van Ticketmaster, kunnen dat blijven doen. Ticketmaster doet deze toezegging na onderzoek van de ACM naar de doorverkoop van mobiele Ticketmaster-tickets.

Mobiele Ticketmaster-tickets zijn tickets die je kunt scannen vanaf een mobiele telefoon. Deze tickets kun je alleen overdragen – en dus doorverkopen - via het transfersysteem van Ticketmaster zelf. De Autoriteit Consument en Markt opende een onderzoek naar mogelijke belemmeringen voor consumenten bij de doorverkoop van mobiele tickets op een ander doorverkoopplatform dan Ticketmaster. Tijdens het onderzoek heeft Ticketmaster deze belemmeringen weggenomen. Daardoor kunnen consumenten hun mobiele Ticketmaster-tickets ook overdragen als het ticket is doorverkocht via een ander platform. Hoewel de ACM geen overtreding heeft vastgesteld, kunnen consumenten door de toezegging vrij kiezen via welk doorverkoopplatform zij hun tickets verkopen.

Martijn Snoep, bestuursvoorzitter van de ACM: ‘Door de toezeggingen kunnen ook andere platforms concurreren om de doorverkoop van mobiele tickets van Ticketmaster. Consumenten hebben daardoor meer keuze bij het doorverkopen van tickets. Dat is goed voor de concurrentie en dus voor de consument.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken