[marketeer 189] Laura Simons - sr brand manager Koninklijke Peijnenburg
- Food-en-retail
- 3 nov 2023 @ 08:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - StrategieFood
- 3 nov 2023 @ 08:45
- Peter van Woensel Kooy
In deel 189 van onze successerie [marketeer] deze week acht vragen aan Laura Simons, senior brand manager 'Local Heroes' bij Koninklijke Peijnenburg. 'Ik zie het als mijn persoonlijke uitdaging om de trots en kracht die het merk heeft opgebouwd in de afgelopen 140 jaar te prolongeren.'
1.Stel jezelf graag even voor. Hoe ben je gekomen waar je nu bent: senior brand manager Local Heroes bij Koninklijke Peijnenburg?
'Ik ben Laura Simons en inmiddels al acht jaar met veel plezier werkzaam bij Koninklijke Peijnenburg. Na mijn studie International Management en een stage bij Ahold ben ik direct op het hoofdkantoor van Koninklijke Peijnenburg in Geldrop begonnen. Hier heb ik gewerkt op een variëteit aan verschillende merken en sinds dit jaar ben ik verantwoordelijk voor de Local Heroes pilaar. Daar vallen de lokale merken van Nederlandse bodem onder: Peijnenburg, Snelle Jelle en Echte Enkhuizer. Op het merk Peijnenburg zijn de afgelopen 1,5 jaar flinke stappen gezet, met als resultaat een strategische herlancering op alle fundamentele facetten van de marketing mix: van merk positionering en communicatie tot aan receptuur, product portfolio en verpakking. Hiervoor heb ik nauw samengewerkt met onder andere het commerciële team, maar ook mijn Research & Development (R&D) collega’s, evenals de bakkers in de bakkerij. De herlancering is slechts het begin van een meerjarige ambitie van Peijnenburg naar betere koek – het ideale tussendoortje voor ieder moment. Om tegen 2027, onder andere 150 miljoen suikerklontjes te verminderen. Zo zijn we met de trots van toen, de betere keuze van vandaag. Ik streef daarin, samen met alle collega’s, elke dag naar betere koek. Een uitdaging waar ik ook persoonlijk enorm veel voldoening uit haal.'
2. Het maken van deze betere koek was een heel proces. Kan je hier wat meer over vertellen? Wat was jouw rol hierin?
'Het begint allereerst met een visie en stip op de horizon om het merk (weer) relevant te maken. Want tijden veranderen en wij blijven ook innoveren. Vanuit meerdere workshops met diverse interne en externe stakeholders hebben we deze stip op de horizon bepaald: onze beweging naar ‘betere koek’. We willen namelijk meer verantwoord zijn maar net zo lekker. Zo worden we het ideale tussendoortje voor ieder moment. Vervolgens hebben we een aantal key-projecten bepaald, over de gehele breedte van de marketingmix, die zowel op korte termijn als op de lange termijn de invulling geven aan onze nieuwe missie. Aan deze key-projecten hebben we KPIs vastgezet voor een succesvolle roll-out. Een voorbeeld: een key-project zat op een receptuurverbetering van onze geen toegevoegde suiker variant. Hierdoor scoort deze koek nu minimaal gelijk in kwaliteit aan de variant met suiker. Dit was de belangrijkste randvoorwaarde om de herlancering live te laten gaan. Zo nemen we een barrière weg op smaak en maken we het zo makkelijk mogelijk om voor de verantwoorde variant te kiezen. Een essentiële stap naar betere koek.'
3. Wat is jullie marketingstrategie? Hoe proberen jullie extra bekendheid te krijgen voor deze herlancering?
'Om de consument te attenderen op de betere koek van Peijnenburg, zetten we een uitgebreide 360 graden campagne in, waaronder tv-reclame, digitale ondersteuning, in-store aandacht en branded content. Daarin is het allereerst belangrijk om de awareness te verhogen rondom onze betere koek en de huidige gezondheidsperceptie rondom het merk: de variant zonder toegevoegde suikers. Verantwoord én lekker. Vervolgens plaatsen we het merk in het tussendoor moment als een betaalbaar alternatief. Zo maakt deze tweetrap uiteindelijk het merk relevant als ideale invulling voor elk lekkere trek moment.
Om nieuwe kopers te rekruteren focussen we in onze communicatie (zowel in mediatype als content) op de doelgroep gezinnen met jonge kinderen. We zien dat onze huidige kopersgroep is verouderd en we deze jongere kopers goed kunnen rekruteren, gezien de overweging op het merk hoog is. Daarnaast is het belangrijk om onze huidige kopers ook niet te vergeten en daarom zorgen we er voor dat in de middelenmix ook voldoende spill-over plaatsvindt door ook op TV en instore goed zichtbaar te zijn. Ook vinden we het belangrijk om bij te dragen aan de algemene kennis over voedingsmiddelen in Nederland. Daarom organiseert Peijnenburg ook een kennissessie voor diëtisten over het eetgedrag van Gen Z.'
4. Vertel graag meer over de herlancering van Peijnenburg: wat, waarom en waarom nu?
'Peijnenburg is al generaties een iconisch merk in Nederland. Al 140 jaar maken onze bakkers met hart en ziel bijzondere koek. Dankzij de ambachtelijke bereidingswijze van bijna 3 dagen, ontstaat de bekende smaak en structuur die al generaties lang favoriet is bij de Nederlandse huishoudens. Maar tijden veranderen, men wil meer verantwoord, eet op andere tijden enz., en daarom blijven wij innoveren. Om verantwoord beter te maken, maar net zo lekker als het origineel. Want, beter is voor ons én/én. Zo kunnen wij ons met trots de ‘betere koek’ van vandaag noemen. Daarom was het nu tijd voor deze verbeterde receptuur zonder toegevoegde suikers. Zo kunnen onze liefhebbers zorgeloos genieten van wat ze eten. Deze betere koek kan altijd en door de hoge hoeveelheid vezels die erin zit heb je van zo’n plakje de hele dag profijt. Dit maakt de koek het ideale tussendoortje voor iedereen die alle ballen hoog moet houden van werk, tot sociaal en thuis.'
5. Wat zijn je plannen voor de tweede helft van 2023? En wat staat er op de planning in 2024?
'Onze campagne loopt door tot eind november. Rondom de feestmaanden nemen we de tijd om deze eerste media-wave goed te evalueren en met eventuele optimalisaties nog beter in te zetten in 2024. Q1 is een belangrijke periode het merk, passend bij de goede voornemens in de start van het nieuwe jaar. We zullen daarom in het nieuwe jaar weer snel starten met een 2.0 versie van onze campagne.'
6. Peijnenburg staat echt bekend als ‘ontbijtkoek’ – deze term heb je alleen nog niet zelf benoemd. Hoe komt dat?
'Dat klopt! In het verleden werd ontbijtkoek vaak gezien als het ‘toetje van het ontbijt’. Maar dit is in de huidige tijd niet meer gebruikelijk. Veel mensen slaan ontbijt over of nemen meerdere kleine maaltijden gedurende de dag. Daarnaast zien we vanuit onderzoek terug dat ontbijtkoek momenteel meer tussendoor wordt geconsumeerd dan tijdens ontbijt of lunch. Onze verbeterede koek bevat geen toegevoegde suikers, is voedzaam, gemakkelijk te eten en betaalbaar. Daarmee is deze koek het ideale tussendoortje voor ieder lekkere trek moment. Daarom noemen wij ons bewust: de betere koek.'
7. Werkt Peijnenburg met bureaus om het merk te ondersteunen? Welke? Bevalt het?
'Voor de marketingcampagne werken we samen met reclamebureau 180 en mediabureau Initiative. In deze driehoek hebben we samen een gevarieerde campagne gemaakt, passend bij de boodschap-doelstelling en doelgroep. Daarnaast werken we samen met een pr- en communicatie bureau Green Food Lab, om naast de reguliere wat meer functionele campagne, onze doelgroep op een interactieve manier te bereiken en bij te dragen aan de algemene kennis over voedingsmiddelen in Nederland. Ook hebben we met ons packaging design bureau Designbridge de verpakking van Peijnenburg onder handen genomen en een nieuw jasje gegeven, passend bij onze nieuwe missie.'
8. Wat is jouw persoonlijke uitdaging met het merk Peijnenburg en/of deze herlancering?
'Ik zie het als mijn persoonlijke uitdaging om met de trots & kracht die het merk heeft opgebouwd in de afgelopen 140 jaar, de relevantie van vandaag en toekomst in te kunnen blijven vullen. Door ervoor te zorgen dat men verantwoorder consumeert middels onze betere koek. Daarmee zetten we met deze strategische herlancering een belangrijke stap. En er zijn nog genoeg opportuniteiten om de komende tijd in te gaan vullen.'
tekst: Peter van Woensel Kooy
Voor de 188 interviews met eerdere hoogvliegers uit deze serie, scroll naar de linkjes hieronder.
Beelden van het product- en campagne portfolio van Peijnenburg en onder portret Laura
De 188 eerdere interviews uit deze serie
188. [marketeer 188] Andy Shovel: co-founder van This plantbased
187. [marketeer 187] Gavin Arm - founder en ECD Positivity Branding
186. [marketeer 186] Hans Vos - schrijver, schilder en artiest
185. [marketeer 185] Floris Smits - marketingmanager Optisport
184. [marketeer 184] Jill Snijder - founder Lepelclub
183. [marketeer 183] Melvin Klink - commercieel directeur SpecialistenNet
182. [marketeer 182] Alessandro van de Loo - Vacanze col Cuore
181. [marketeer 181] Perzia Malayeri - designer fashionlabel Perzia.nl
180. [marketeer 180] Paula Jap Tjong - promotor Knuffel en Stoelyoga
179. [marketeer 179] Michelle Rienks - marketeer Univé
178. [marketeer 178] Flo van Haastrecht & Zoe van Helvoirt - BeeGrateful
177. [marketeer 177] Pascal Beeren- sterrenrestaurant De Bokkedoorns
176. [marketeer 176] Jeroen Verdenius- marketingmanager Vermaat Groep
175. [marketeer 175] Mieke van Vugt - bedenker van foodmerk OaYeah
174. [marketeer 174] Max Blom - medeoprichter kitesurfmerk Mystic
173. [marketeer 173] Raymond Wolf en Fritjof Terlingen - Wolf rijbewijsshop
172. [marketeer 172] Valentine van der Lande - 'Cereal Entrepreneur' Oot Granola
171. [marketeer 171] Cis Nijenhuis: co-founder van Witlof Skincare
170. [marketeer 170] Saskia Schuit - new business developer Waterdrop
169. [marketeer 169] Susan Houben - Head of Marketing van SodaStream
168. [marketeer 168] Raoul Nijlhof - oprichter en marketeer Luggage Care
167. [marketeer 167] Janina Jahns - marketeer bij Diageo
166. [marketeer 166] Olaf Ouwerkerk en Youri van Slingerland van Happy Trails
165. [marketeer 165] Bob Verlaat - marketeer Super73 e-bikes
164. [marketeer 164] Samantha Sowirono - co marketeer Klarna
163. [marketeer 163] Bing van der Lande - merkenbouwer Object Embassy
162. [marketeer 162] Julie Munneke - founder van Tiny Library
161. [marketeer 161] Janne van den Tweel - marketing coördinator QWIC
160. [marketeer 160] Esmée Clewits - oprichter YourDesq
159. [marketeer 159] Evelien de Vries - oprichter van MDV Europe
158. [marketeer 158] Andrea van Nieuwenhuizen - Head of Marketing Stox Energy Socks
157. [marketeer 157] Lindsay van der Looij - merkbewaarder van Bloy Institute
156. [marketeer 156] Celine Lokhorst - marketing manager Kamera Express
155. [Marketeer 155] Hans van der Eerden van De Raad van Buiten
154. [Marketeer 154] Coen de Kovel - cmo webshop Pluck
153. [Marketeer 153] Double Dutch sisters
152. [Marketeer 152] Fleur Runhardt en Roos Lindhout van House of Treats
151. [Marketeer 151] Jacqueline Seton-Jacobs (Seton’s Bakery)
150. [Marketeer 150] Lena Cobelens van lounge- en sleepwear merk Le Olive
149. [Marketeer 149] Phil Vonk: 'Auto.nl is een lifehack'
148. [Marketeer 148] Ramon Beuk - chef, leraar en ondernemer over Wayooh
147. [Marketeer 147] Nathalie van den Hombergh over Own Your Space
146. [Marketeer 146] Bibi Janus van Juicebrothers
145. [Marketeer 145] Anna de Lanoy Meijer en Nina Poot over Anna + Nina
144. [Marketeer 144] Ella Fortuin koppelt personalities aan merken met Brands Connected
143. [Marketeer 143] Celapp Media scoort met b2b apps
142. [Marketeer 142] Pauline Cousseau: chief marketing officer oogmerk Polette
141. [Marketeer 141] CMO Mick van Ettinger van The LiveKindly Collective
140. [interview marketeer 140] Iris Spronk over Webscraping Amsterdam
139. [interview Marketeer 139] Jasmijn Rijcken over marketingschip Eureka
138. [interview Marketeer 138] Felice Uiterwijk van Fairtrade Original over jackfruit
137. [interview Marketeer 137] Mark de Lange, ceo en founder van Ace & Tate
136. [interview Marketeer 136] Milo Borghans - Blyck Leckerneyen
135. [interview Marketeer 135] Bernadette Kooijman - startup No Fairytales
134. [interview Marketeer 134] Martijn Roordink, CEO en co-founder van Spaces
133. [interview Marketeer 133] Willem Kors & Marleen de Haan - marketeers Poeder Pret
132. [interview Marketeer 132] Olaf van Gerwen - oprichter Chuck Studios
131. [interview Marketeer 131] Miriam Mieras, Neeltje en Bob - Employity Recruitment
130. [interview Marketeer 130] Edward Hissink - cmo Fresh-R
129. [interview marketeer 129] Ron Beckers - oprichter Joe Merino
128. [interview Marketeer 128] Thomas Gesink- cmo bij Stadsbrouwerij De Prael
127. [interview Marketeer 127] Michiel Reinoud - managing director MBRC en Charity Gifts
126. [interview Marketeer 126] Renée Cohen - Stromma Nederland
125. [interview Marketeer 125] Arjen van den Hof - eigenaar Vondel Hotels
124. [interview Marketeer 124] Jos van Mil - bedenker Tommies en md Greenco
123. [interview Marketeer 123] Sandra Alvarez - foodinfluencer en kookboekschrijver
122. [interview Marketeer 122] Jeroen de Bos - commercial director Mepal
121. [interview Marketeer 121] Joseph Constanty - marketing director NIU
120. [interview Ondernemer 120] Stefaan Mouradian en Steven Boelens - Baunat juwelen
119. [interview Ondernemer 119] Antonie Reichling - Reichling Strategisch in Kwaliteit
118. [interview Ondernemer 118] Jacinta Bokma en Joyce Pherai van CookingToday.nl
117. [interview Ondernemer 117] Sven Dirkzwager - general manager MyCOOKS
116. [interview Ondernemer 116] Hubrecht Duijker - wijnschrijver
115. [interview Ondernemer 115] Frans Story - directeur Van Boxtel hoorwinkels
114. [[interview Ondernemer 114] Olivier Wegloop - cmo gevogeltebedrijf Kipster
113. [[interview Ondernemer 113] Cor Jansen - oprichter en cmo Kooc kant-en-klaar
112. [interview Ondernemer 112] Olaf Ouwerkerk - bedenker van Rotterdammertjes
111. [interview Ondernemer 111] Marijke de Laat en Joris Landa - Bouillon Brothers
110. [interview Ondernemer 110] Jaco Pieper - oprichter en marketeer Koupe ijs
109. [interview Ondernemer 109] Sophie Heldens - country manager reBuy
108. [interview Ondernemer 108] Jochem Snels - oprichter / eigenaar Another Cookie
107. [interview Ondernemer 107] Leendert Mulder - event expert Cannes en Cambodja
106 [interview Ondernemer 106] Henrietta Morrison - oprichter Lily’s Kitchen petfood
105. [interview Ondernemer 105] Sander van Bladel - marketeer Lesara agile retail
104. [interview Ondernemer 104] Jurryt van Arend, marketeer Doniger Fashion Group
103. [interview Ondernemer 103] Jaap Korteweg - oprichter De Vegetarische Slager
102. [interview Ondernemer 102] J.W. Kaldenbach& Edo Dijksterhuis - Bierrevolutie
101. [interview Ondernemer 101] Mark Vletter - oprichter telecomaanbieder Voys
100. [Ondernemer van de Week] Bénine Bijleveld - Benines Kitchen foodblog
99. [Ondernemer van de Week] Martijn Suister - Quandoo restaurantreserverings-portal
98. [Ondernemer van de Week] Marjolein in 't Veld - fashionbrand Marjolein Elisabeth
97. [Ondernemer van de week] Esther Weissman - Esthers Cookery
96. [Ondernemer van de Week] Margreet Leppink en Santje Kramer - app Rambler
95. [Ondernemer van de Week] Tijno Verkerke - Brand Activation manager 24Kitchen
94. [Ondernemer van de Week] Sarah Smit - oprichter Stina Woods
93. [Ondernemer van de Week] Erik van de Langemheen - oneQ smart outdoor cooking
92. [Ondernemer van de Week] Elant Wijtman - marketeer Oedipus Brewing
91. [Ondernemer van de Week] Marjan Reitsma - hoofd marcom Koninklijke Auping
90. [Ondernemer van de Week] Freek Padberg - mede oprichter Grapedistrict
89. [Ondernemer van de Week] Bernd Damme - oprichter juwelenhuis House of Eléonore
88. [Ondernemer van de Week] Hannah Vreugdenhil - food delivery service DoorMeal
87. [Ondernemer van de Week] Pieter Teekens - oprichter Beef & Burgers en Friet Fjieuw
86. [Ondernemer van de Week] Laurens Claassens - mede oprichter V2C Dutch Dry Gin
85. [Ondernemer van de Week] Olaf van Rijn - Choco Taste Box
84. [Ondernemer van de Week] Enzo Kleijn - initiator streetfoodfestival Yummya
83. [Ondernemer van de Week] Remko Hol en Olivier Nipshagen - Olijck worsten
82. [Ondernemer van de Week] Rob van Rozendaal - The Music Marketeers
81.[Ondernemer van de Week] Kevin de Roos - dga en bedenker Tante Nel Rotterdam
80. [Ondernemer van de Week] Marieke van Beijnum en Willemijn van Dijk - Borrelplateau
79. [Ondernemer van de Week] Alec Boswijk - oprichter Alchemist Garden en CvE
78. [Ondernemer van de Week] Van der Will, De Vries en Bakhtiar - oprichters Jajem
77. [Ondernemer van de Week] Maarten van den Biggelaar - oprichter Manyguide
76. [Ondernemer van de Week] Iris Weges - consultant Female Health Company
75. [Ondernemer van de Week] Clara de Nijs - dga en founder Clara's Champagnes
74. [Ondernemer van de Week] Sebastian Brokmann - co-founder Fruitful Office
73. [Ondernemer van de Week] Saira Mamadeus - drijvende kracht Hennep Burger
72. [Ondernemer van de Week] Mark Boekraad - mede-oprichter ShirtsofHolland
71. [Ondernemer van de Week] Merel Wildschut en Jamie van Zijl - De Groene Meisjes
70. [Ondernemer van de Week] Marij Peeters en Theo Peeters - Het Raadhuys
69. [Ondernemer van de Week] Kitty Smeeten& Th. de Groen - Hands Off My Chocolate
68. [Ondernemer van de week] Caroline Glasbergen - 'Fitshe' female sportshakes
67. [Ondernemer van de Week] Roy Liezen - marcom expert Afosto retail systemen
66. [Ondernemer van de week] Yves Viegen - marketeer Foodtube
65.[Ondernemer van de Week] Jop van de Graaf - oprichter SLA restaurants
64. [Ondernemer van de Week] Christian Clerx - oprichter online cityportals CityZapper
63. [Ondernemer van de Week] Daniëlle Duit & M. Lauret - bierbrouwerij Duits&Lauret
62. [Ondernemer van de Week] Lennard ter Hall - oprichter Slow Escargots
61. [Ondernemer van de Week] Stefan vd Ven, Patric Brinkman & Ton Verhoeven - Exota
60. [Ondernemer van de Week] Carin Frijters en Femke Cuijpers - RetailTheater
59. [Ondernemer van de week] Herbert en Yvonne Nijland - kaas Landgoed Kaamps
58. [Ondernemer van de Week] Gretske de Jong - winkelmanager bij Scheltema
57. [Ondernemer van de Week] Yvonne Roos - uitvaartbegeleider Charon
56. [Ondernemer van de Week] Ingmar Berkhout - drijvende kracht Digusti
55. [Ondernemer van de Week] Steven van Dorp - oprichter en vlogger InDePaskamer.nl
54. [Ondernemer van de week] Wendy van Mourik - eigenaar van De Paarse Keizerin
53. [Ondernemer van de Week] Huub van de Lang - oprichter Bandit Diervoeding
52. [Ondernemer van de Week] Caroline van der Lande en Nikki Wiesman - de Buurtboer
51. [Ondernemer van de Week] Dennis van Essen - oprichter Taza Chocolate
50. [Ondernemer van de Week] Matijn Wijn en Juliëtte de Wilde - Oestercompagnie
49. [Ondernemer van de Week] Eline van de Ven - sales manager Pavino Sgroppino
48. [Ondernemer van de Week] Lisette Kreischer - oprichter The Dutch Weed Burger
47. [Ondernemer van de Week] Peter Duijvestijn - Ovengedroogde Hollandse Tomenades
46. [Ondernemer van de Week] Jaap van Oort - strategy director Digitas bouwer Vertu
45. [Ondernemer van de Week] Nynke ten Napel - founder Store for Brands
44. [Ondernemer van de Week] Michel Wildenborg - directeur HEKS’NKAAS
43. [Ondernemer van de Week] Djemilah Dalhuisen - media en content ING retail
42. [Ondernemer van de Week] Saskia de Knegt - oprichter Worlds of Opportunities
41. [Ondernemer van de week] Frederike Versloot - manager communicatie ICS
40. [Ondernemers van de Week] Linda Hartman&Brigitte van der Loo - Koffiejuffrouw
39. [Ondernemer van de Week] May-Britt Mobach - hoofdredacteur Amayzine.com
38. [Ondernemer van de Week] Rogier Leopold en Diederik van Gelder - Bilder&De Clercq
37. [Ondernemer van de Week] - Rob van Holstein - projectleider the Dutcheese
36. [Ondernemer van de Week] Abdelaziz Aouragh - founder en ceo El Asira cosmetica
35. [Ondernemer van de Week] Bob Vrisekoop - managing director bij VMM Concepts
34. [Ondernemer van de Week] Kim Harmsen - marketing director SuperTrash
33. [Ondernemer van de week] Remko Been - omnichannel & marketing Storelink
32. [Ondernemer van de Week ] Kaji But - directeur Sea Palace
31. [Ondernemer van de Week] Hein Raijmakers - marketing directeur Riedel
30. [Ondernemer van de Week] Rik Vegter - DGA Greendaddy
29. [Ondernemer van de Week] Kirstin Hanssen en Fidessa D. van Leeuwen - Zoete Zin
28. [Ondernemer van de Week] Jan Kienhuis - Vondelpark Vrienden / ceo Epiphany
27. [Ondernemer van de Week] Jochem Keune - marketeer Urban Cacao
26. [Ondernemer van de Week] Vincent Blokland - brandmanager Holy Soda en Sourcy
25. [Ondernemer van de Week] Marjanne Manders - manager marcom Mojo Concerts
24. [Ondernemer van de Week] Arne Altmann & Hubert Nieuwendijk - Le Pain Quotidien
23. [Ondernemer van de Week] Hans Balmaekers - marketeer Cafe Style
22. [Ondernemer van de week] Maud van Alphen - brand manager Union
21. [Ondernemer van de Week] Thomas Gribnau - portfolio director FrieslandCampina
20. [Ondernemer van de Week] Maurice Kroon - co founder Yippie!
19. [Ondernemer van de Week] Jeroen Stirnberg - marketing manager Ferrero
18. [Ondernemer van de week] Reinier Steures - marketingstrateeg Brusco wijn
17. [Ondernemer van de Week] Jerome Orlemans – E-commerce manager O'Neill
16. [Ondernemer van de Week] Evelien Emondts en Merel Groenenboom - Kiyoko lipbalm
15. [Ondernemer van de week] Merijn Everaarts- cmo Dopper drinkflessen
14. [Ondernemer van de Week] Sascha Tulp - DGA Anti-models
13. [Ondernemer van de week] Niels Verhoeven - NBD manager Blogmij
12. [Ondernemer van de Week] Gina Provó Kluit – oprichter Ffrash
11. [Ondernemer van de Week] Riens Meijer – schrijver
10. [Ondernemer van de Week] Marcel Joosten - directeur M&I Ad van Geloven (Mora)
9. [Ondernemer van de Week] Rogier van Camp - DGA Leapp
8. [Ondernemer van de week] Gerlof Bouma - directeuir Engelsma Wijnia Autogroep
7. [Ondernemer van de week] Robbert de Jong – cmo Looije Tomaten
6. [Ondernemer van de Week] Rutger Anema – marketeer Allerhande
5. [Ondernemer van de Week] Kris Boon - oprichter Yixx.nl
4. [Ondernemer van de week] Sander Renkema - maker Ei love you campagne
3. [Ondernemer van de Week] Masha Kodden - CMO bij DTG
2. [Ondernemer van de Week] Tessa van Breugel – marketeer Doritos
1. [Ondernemer van de Week] Stephan Tieleman - founder en CEO 'fashioncheq
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Designbridge
- senior brand manager
- Ahold
- Koninklijke Peijnenburg
- food
- Laura Simons
- Green Food Lab
- Peijnenburg
- Snelle Jelle
- R&D
- herpositionering
- ondernemer van de week
- [marketeer]
- retail
- Local Heroes
- koek
- Echte Enkhuizer
- Geldrop
- ontbijtkoek
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Ook moederbedrijf Blokker, Mirage Retail Group vraagt...
- Foodmerken Unox en Zwan verkocht aan Zwanenberg Food Group
- EK Retail maakt zich op voor 100-jarig bestaan
- Mora mikt op feestdagen met snackplezier
- Etos lanceert VR-experience tegen december-cadeaustress
- Unilever verkoopt merk Conimex aan Finse Paulig
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 'Tien procent meer vraag... 19-12-2024
- Mora mikt op feestdagen met... 18-12-2024
- Foodmerken Unox en Zwan verkocht aan... 18-12-2024
- Unilever verkoopt merk Conimex aan... 18-12-2024
- Joyce Bierman (AH) over foodtrends... 16-12-2024
- EK Retail maakt zich op voor... 16-12-2024