Conny Braams (Unilever) is 'WFA Global Marketer of the Year'
- Algemeen
- 4 feb 2022 @ 08:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - AwardBranding
- 4 feb 2022 @ 08:00
- Peter van Woensel Kooy
Unilevers Chief Digital & Marketing Officer, Conny Braams, is uitgeroepen tot WFA Global Marketer of the Year 2021. Overzicht van de genomineerden en persoonlijke reactie van de winnares.
Ze kreeg deze erkenning na een gecombineerde stemming van een deskundige jury en een publieksjury, inclusief WFA-leden, die elk de helft van de eindscore voor hun rekening namen, meldt de organisatie. De World Federation of Advertisers (WFA) is een toonaangevend club van wereldwijde adverteerders, marketeers en gelieerd aan de Nederlandse BvA.
Als Unilevers Chief Digital and Marketing Officer is Braams verantwoordelijk voor Unilevers end-to-end digitale transformatie en marketing wereldwijd voor het fmcg-bedrijf. Ze werd in januari 2020 aangesteld in haar huidige functie, na een brede internationale carrière bij Unilever van meer dan drie decennia, met een trackrecord in het aansturen van veranderingen op grote schaal.
Onder leiding van Braams heeft Unilever fors geïnvesteerd in AI en machine learning en zijn 'Digital Hubs' doorontwikkeld tot 'Digital Marketing and Commerce Hubs' om te profiteren van de toenemende convergentie tussen media, entertainment en commercie, aldus de WFA. 'Het verstevigde vertrouwde partnerschappen en creëerde nieuwe via een wereldwijde beoordeling van mediabureaus om te zorgen voor toekomstgerichte, best-in-class ondersteuning in het dynamische medialandschap. Unilevers digitale uitgaven zijn nu meer dan 40% in delen van de wereld, zoals China, aanzienlijk hoger, aangezien Unilever de uitgaven verhoogt op gebieden als gaming, influencer marketing, entertainment, nieuwe digitale bedrijfsmodellen en digitale handel. Conny heeft ook een missie om duurzame keuzes eenvoudig en de voorkeur van consumenten te maken, en pleit voor de rol die marketeers kunnen spelen bij het stimuleren van verantwoorde groei.'
Conny Braams, Chief Digital and Marketing Officer, Unilever reageert: 'Het was al een eer om te worden opgenomen in een line-up van zwaargewichten in de WFA's Global Marketer of the Year shortlist, en het is een fantastische erkenning om te winnen! Deze prijs draait natuurlijk niet om mij, maar om de uitstekende marketinggemeenschap bij Unilever die onze merken laat groeien, aangedreven door doelgerichtheid, innovatie en creativiteit. Dank iedereen.'
'Conny heeft in zeer uitdagende omstandigheden een snelle impact gemaakt bij Unilever. Ze heeft laten zien hoe marketing, mits met empathie volbracht, kan helpen bij het oplossen van consumentenuitdagingen, ervoor kan zorgen dat merken niet alleen waarde maar ook waarden toevoegen, en opvallen in cultuur. Ze heeft echt leiderschap getoond en is een waardige winnaar van deze prijs in dit jaar', vertelt Raja Rajamannar aan MarketingTribune, als WFA President en in het dagelijks leven werkzaam als Chief Marketing & Communications Officer bij Mastercard, die de deskundige jury voorzat. Ook de afdeling Mediarelations van Unilever in Rotterdam reageert zeer trots.
De overige zes genomineerden zijn:
* Andrea Álvares, Chief Brand, Innovation, International & Sustainability Officer, Natura
* Rupen Desai, Global CMO, Dole Sunshine Company
* Cristina Diezhandino, CMO, Diageo
* Julia Goldin, EVP, Chief Product &Marketing Officer, LEGO Group
* Pratik Thakar, Head of Global Creative Strategy and Content, Coca-Cola van The Coca-Cola Company
* Jane Wakely, Lead CMO, Mars Incorporated
(PvWK, foto: WFA)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Ed Stibbe over PIM nominatie 'Duurzame Verleiding'
- Marktplaats wil verkoop tweedehands speelgoed stimuleren
- Trustoo: 'Voldoen bedrijven niet aan onze kwaliteitseisen, dan...
- De 10 marketingtrends voor 2025 volgens Kantar: 'Een cruciaal...
- Ministerie van VWS en ActiZ: praat over hoe je ouder wil worden
- Onderzoek: 'Morele mismatch reden opstappen jongeren'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing