Deborah Schüssel van Nima: 'Alleen al in september barst Nima van nieuwigheden uit zijn voegen'
- Algemeen
- 25 aug 2023 @ 08:51
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - OpleidingInterviewMarketing
- 25 aug 2023 @ 08:51
- Nanny Kuilboer
Deborah Schüssel is Manager Marketing & Members bij branchevereniging Nima. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Frustratie? Als iets dat misleiding is, marketing wordt genoemd.’
VOORSTELRONDJE
Ik ben Deborah, 33 jaar, getrouwd met Melvin (#coronawedding), geboren/getogen/woon er nog steeds in Nieuwegein en zes jaar werkzaam bij Nima, de beroepsvereniging & het exameninstituut voor professionals in marketing, sales en communicatie. Ik word omschreven als een verbinder pur sang, energiek, een mensenmens en een doorzetter. Hiervoor was ik werkzaam bij een dentale groothandel en bij een evenementenlocatie in het midden van het land. Altijd op het snijvlak marketing, communicatie, sales en evenementen/beleving.
LANG NIET IEDEREEN WEET DAT…
Aan naamsbekendheid van NIMA gelukkig geen gebrek, wel soms wat we allemaal doen, want dat is best veel. Zo weet helaas nog lang niet iedereen dat we ook een vereniging met een groot en sterk netwerk van professionals zijn naast een exameninstituut.
Verder denk ik dat weinig mensen weten dat ik mij bij Nima ook veel met de strategie, het aansturen van het team én de digitale kant bezig houd. Veel mensen kennen mij vooral van de evenementen, daar ben ik ook graag, dus begrijpen doe ik dat wel 😉
WHAT’S NEW?
Per 1 september 2023 start onze nieuwe directeur en tevens voorzitter, Rob Overduin. Tegelijkertijd starten wij met een back to school-programma op het gebied van AI & GPT en is hét netwerkevenement voor professionals in marketing, sales en communicatie weer terug van weggeweest: Nima Sail. Dus alleen al in september barst Nima van nieuwigheden uit zijn voegen.
MARKETINGHELD
Ik vind de cartoons van Tom Fishburne altijd zo ontzettend spot on, heerlijk! Soms doet het een beetje zeer aan het marketinghart omdat het zo ontzettend waar (en confronterend 😉) is, op andere momenten is het gedeelde smart/herkenning of gewoon heel hard lachen.
Bron: marketoonist.com.
GOLDEN OLDIE
Een gouweouwe wat mij betreft is de tv-commercial voor de naamswijziging van Overtoom naar Manutan: de grap over de nietmachine maak ik nog steeds op kantoor (een manier om te verbinden).
En onlangs zag ik de nieuwe tv-commercial van ABN Amro over het financieel zelfstandig maken van jongeren: spot on in de huidige tijd waar veel digitaal gaat en je niet meer ‘voelt’ dat je geld uitgeeft.
ERGERNIS
Commercials die net iets te vaak herhaald worden of die net de plank misslaan, zijn voor mij een grote ergernis. Mijn man en ik doen altijd een reclamereview-blokje als we tv kijken en eens niet door kunnen spoelen. Vaak staat het geluid dan op stil en hoe vaak je wel niet in de eerste 10 seconden geen idee hebt over welk product of merk het gaat vind ik schrikbarend. Het blijft gokken of het dan een retailer (kleding), parfum of autocommercial is.
GOEDE MARKETING
Als je met je product of dienst een probleem echt oplost voor de consument/gebruiker en daarmee de wereld een stukje beter maakt. Dus dat alle facetten kloppen en er meerwaarde wordt gecreëerd voor alle stakeholders.
FRUSTRATIE
Als marketingtechnieken ‘not for good’ worden ingezet. Aanzetten tot ongewenst gedrag vind ik niet juist en dat kan mij wel eens frustreren. Ik vind dat we als marketeers een verantwoordelijkheid dragen om te kijken hoe we de wereld een stukje mooier kunnen maken en de commercie door kunnen laten gaan: het een kan niet zonder het ander.
Ik ben ook allergisch voor het foutief gebruiken van het woord ‘marketing’ in de media. Dan wordt iets dat misleiding is marketing genoemd, daar ga ik heel slecht op.
UITDAGING
Om te blijven aantonen wat onze meerwaarde is: het vermarkten van onszelf. Dat weten we prima, maar wij dragen het te weinig uit. Daarnaast gaan de ontwikkelingen op AI/tech snel. Het is vooral belangrijk om aangehaakt te blijven en te begrijpen hoe je technieken voor je kunt laten werken.
LOVEBRAND
Lego! Iconisch sinds mijn jeugd en ver daarvoor. Hoe dit merk de volwassenen heeft omarmd als doelgroep en naar zich toegezogen heeft, vind ik fantastisch. Lego doorleeft echt waar het merk voor staat en wat het uitdraagt: van de producten tot bijvoorbeeld het tv-programma en van de winkelmedewerker die je adviseert tot de klantenservice-medewerker die je probleem oplost met de verrassing die je niet had verwacht.
MEDIACONSUMPTIE
Ik lees graag artikelen op Follow the Money, dossiers op FD en met hetzelfde gemak de diverse rubrieken op PorteRenee. Ik breng nog iets te veel tijd scrollend op Instagram Stories door en de diverse streamingdiensten zijn in ons huishouden ook aanwezig (bijna allemaal, het is bijna gênant). En dan kijken we ook nog ‘gewoon’ tv: ik heb trouw alle seizoenen van WIDM gevolgd en ook Masterchef Australia vind ik heerlijk om weg te kijken. ’s Ochtends naar kantoor Qmusic of Sky Radio (ligt aan mijn ochtendhumeur hoeveel zin ik in pratende mensen heb 😉) en als ik thuiswerk een Spotify-lijstje met lekkere leesmuziek (quiet music while reading, heerlijk voor de concentratie).
Ben je marketeer en wil je ook graag meedoen aan deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl. Iemand voordragen die perfect is voor deze rubriek kan ook natuurlijk!
Lees ook:
Michiel Gieben van Daiwa House Modular Europe
Michiel Sallaets van Google
Kim van der Velden: 'Swapfiets wil ook bijdragen aan de leefbaarheid van steden'
Roosmarijn Rutten van Livekindly Collective
Isabelle Willemsens van The Walt Disney Company
Lisa-Marie Klap van Karwei
Wendy Straver van Exact
Arnoud Schonis van Eredivisie
Myrthe Kuipers: 'Supermarkten zouden het juiste voorbeeld moeten geven'
Martin Westerlaken van Schouten & Nelissen
Elzemieke Olsthoorn van Abovo Maxlead
Imen Laroussi van Team Eiffel
Marleen Smit van Het Scheepvaartmuseum
Becky Nascimento van Iglo Nederland
Perijn Hoefsloot van Beter Bed
Marjanne Mulder van Achmea
Vita Kovalenko van Cardano
Willeke Binnendijk van MyHeritage
Joost Grootings van Pathé
Romélia Schwarzkächel van TerraSana
Jasper de Boom van de Nierstichting
Samantha Korenhof van PostNL
Alex Backers van Vacansoleil
Elfi Voorhuis van Pickwick
Michiel Henneke van SIDN
Jiri Staats van Innocent
Melissa Scholten van Digital Realty
Ilse Peters van Auping
Marlies Maasdam van Kinderpostzegels
Merle Eggink van Cybex
Jacqueline Rutgers van Snap Inc.
Jordi Hillenga van Scapino
Ruth Mollema van Puppyplaats
Annabel Hoogendoorn van Sunt
Tanita Mierau van Fruitz
Marieke Heesakkers
Florentine Vos van Podimo
Marga Stehmann van Carhartt
Mart Vonk van Vandebron
Marieke Schoon-van der Loop van Vrumona
Rene Heemskerk van Wallbox
Mari den Hartog van Odin
Stephan van Ee van Vrumona
Lenny Houwaart van The Good Roll
Martijn Rommertz van Mycosan
Lore Vanaudenhove van Bristol
Ilse van Loon van Stoov
Bojan Brkić van AutoScout24
Sander van Gelderen van Effectory
Lena Knoerzer van Fairtrade Original
Niels Uiterdijk van Inepro
Karin de Koning van Beiersdorf
Art van der Vorm van Hansgrohe
Steffie van der Velde van Luxaflex
Maura van Styrum van Livekindly Collective
Melanie Koning van Grolsch
Thomas Luberti van Wijnvoordeel
Marthijn van Oostveen van Houtwarenhuis
Ruby Lee van Hoorn van Lush
Tim Geelen van The Coca-Cola Company
Charlotte Paulus van Talk360
Zoë Snijder van Hooghoudt
Madelon Altena-Bogers van Etos
Michiel van Elk van Sublime
Patricia van Heffen van Do It Organic
Laurens Miedema van Gamma
Elke Schroevers van Organto
Roelijne Peters van Meetic-Group/Lexa
Ralph Rijks van Zalando
Liane Lens van Unox
Margaret Kreuger van T-Mobile
Akram Bouadli van Keune Haircosmetics
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events