[column] Top 5-TikTok-trends: Amalia's nieuwe look, bye bye problemen en hello herfst!

[column] Top 5-TikTok-trends: Amalia's nieuwe look, bye bye problemen en hello herfst!
  • Media
  • 20 sep 2024 @ 10:47
  • Link
  • Thamar en Sietske
    Thamar en Sietske

    social media experts
    C2B
  • Geen tag

TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Justine en Thamar van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.

TREND: 99 problems

Zoals Jay-Z al zo’n twee decennia roept: “I’ve got 99 problems, but that * ain’t one.” Zijn iconische hit blaast dit jaar exact 20 kaarsjes uit en bood misschien daarom wel inspiratie voor deze nieuwe trend. Daarbij delen TikTokkers dat ze omkomen in de problemen (99, om precies te zien), maar dat die als sneeuw voor de zon verdwijnen bij het zien van bijvoorbeeld een bepaalde plek, het eten van een product of het luisteren naar een liedje. Je gaat van helemaal gestrest naar helemaal Zen, en aan het eind van je video staat de problementeller (die letterlijk in beeld is) op 0. Deze trend is dé manier om als bedrijf te laten zien wat nou jullie lekkerste product of fijnste service is. Of gewoon welke collega of item jouw kantoordag helemaal compleet maakt. Dus spring in op deze trend en laat hem niet aan je voorbijgaan. We willen toch allemaal van onze 99 problemen af?


@tuiuk Sun, sea and beach = 0 problems 😌 name a better feeling than being on holiday…😍 #tuiholidays #summer #holiday #99problems ♬ original sound - Amanda aka Millie’s mom

TREND: Gen Z-edit

Van Gen Z-script naar Gen Z edit. Het marketingteam kan ook met deze trend weer helemaal hun geluk op. Bij deze trend worden de meest nietszeggende fragmenten en bloopers achter elkaar geëdit, en alle nuttige informatie juist achterwege gelaten. Want Gen Z weet uiteraard prima wat tegenwoordig wel én niet werkt online en daarbij lijkt ‘hoe gekker, hoe beter’ een terugkerend thema. Wie wil er nou nog van die saaie uitlegvideo’s zien op TikTok? Juist, niemand. Gekke geluidjes, een nies, een hoestje, een struikelmoment of honderd keer in je handen klappen en beginnen met ‘hallo allemaal’. Dát is pas content. Een aantal bedrijven gingen jullie al voor, dus trek je Gen Z-collega meteen aan de mouw en zorg samen ook voor zo’n vermakelijke viral video.

 


@xxlnutrition Zullen we haar vaker video’s laten editten? 🥲 #wearexxl #genz #genzedit #genzhumor ♬ origineel geluid - XXL NUTRITION

TREND: De herfst is hier!

Fall has come! Af en toe is het zonnetje nog te zien, maar helaas is dat nu steeds vaker in combinatie met een ijzige wind en een vette plensbui. Tot zover het weerbericht. Maar even zonder dollen, de herfst is toch echt een héérlijk knus seizoen? Blaadjes, warme kleuren, versiering, Halloween, pompoenen, noem maar op. Genoeg haakjes om met je bedrijf (en je collega’s) in te haken op ‘cosy season’. Wat doen jullie op kantoor bijvoorbeeld om in de herfstsferen te komen? Of brengen jullie binnenkort een nieuwe herfstcollectie of -product uit? Dan is TikTok hét platform om dit eens lekker onder de aandacht te brengen. Maak er een leuke video over, knal daar een gezellig, herfstig muziekje onder en je bent binnen. Of in ieder geval al een heel eind op weg. Sales omhoog, naamsbekendheid omhoog, maar vooral de sfeer op kantoor omhoog. 100%.



 

 

TRENDING: Prinses Amalia’s nieuwe look

Een echt fashionicoon is ze het aan het worden, die kroonprinses van ons. Afgelopen dinsdag, op Prinsjesdag, bewees Amalia dat ze langzamerhand in de voetsporen van haar moeder treedt toen ze stralend als nooit tevoren op de rode loper verscheen. Ze schitterde in een prachtige, smaragdgroene jurk, een kleur die nu wellicht wel dé kleur van het seizoen wordt. Helemaal herfst-proof. Maar social media zou social media niet zijn als er niet ook een hoop te zeuren was. Het gesprek van de week was - naast hoe prachtig ze eruit zag - namelijk ook haar vermeende gewichtsverlies. De oudste dochter van koning Willem-Alexander en koningin Máxima zou flink zijn afgevallen en iedereen wil weten hoe dat dan kan en wat ze heeft ‘gebruikt’ om dat voor elkaar te krijgen. Een paar kilo meer of minder doet er in onze ogen niet toe (en een mogelijke afvalmethode al helemaal niet). Laten we onze toekomstige koningin vooral steunen en haar groene jurk als inspiratiebron gebruiken voor komende content. Trek je groene outfit uit de kast, toon de groene toppers uit de nieuwe collectie of creëer bijvoorbeeld een low-budget variant van haar prachtjurk. Wees lekker creatief, voor éxtra koninklijk resultaat.



 

SOUND: ROXY DEKKER - INDUSTRY PLANT

Roxy Dekker’s nieuwe nummer genaamd Industry Plant komt 20 september uit en aangezien haar liedjes het altijd érg goed doen, gokken we op óók weer een nieuwe TikTok-hit. De 19-jarige zangeres is een ware hitmachine, maar desondanks krijgt ze ook een hoop kritiek naar haar hoofd geslingerd. Gaat het niet over haar oudere, bekende vriendje of haar rijke vader, dan gaat het wel over haar looks, of over dat ze niet kan zingen en alleen maar autotune gebruikt. Dus Roxy dacht, ik verwerk al dat commentaar gewoon in een liedje. Iets met ‘de aanval is de beste verdediging’, zullen we maar zeggen. Snippets van het nummer doen het al hartstikke goed op TikTok, dus het wordt gegarandeerd een banger. Net als jouw video wanneer je Industry Plant als sound toevoegt. Thank us later.


@allerhande Dit weer schreeuwt maar om 1 activiteit: Dekentje. Bank. Film. S'mores uit de airfryer. 🍂🍎 #Allerhande #recept #marshmallow #smores #airfryer ♬ Industry plant - Roxy Dekker

Thamar en Sietske

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken