Apple-oortjes in de VS goedgekeurd als gehoorapparaat
- Online
- 13 sep 2024 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - NichemarketingInnovatie
- 13 sep 2024 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
Een disruptief, slim en logisch klinkend idee: Apple heeft goedkeuring gekregen om in de V.S. de AirPods Pro 2-oortjes als gehoorapparaat op de markt te brengen. Gebruikers kunnen hun oortjes zo instellen dat ze als een volwaardig gehoorapparaat gaan werken.
Dat meldt Nu.nl. De Amerikaanse toezichthouder FDA gaf donderdag toestemming voor het gebruik van de AirPods Pro 2 als gehoorondersteuning voor mensen met licht tot matig gehoorverlies. 'Na een software-update kunnen gebruikers zelf hun gehoor testen en de oortjes afstellen op een gehoorprofiel dat bij hen past.
'Hearing loss is a significant public health issue impacting millions of Americans', legt Michelle Tarver, acting director van FDA's Center for Devices and Radiological Health uit. 'Today’s marketing authorization of an over-the-counter hearing aid software on a widely used consumer audio product is another step that advances the availability, accessibility and acceptability of hearing support for adults with perceived mild to moderate hearing loss.'
Ruim 30 miljoen Amerikanen hebben gehoorverlies, zodat de Apple-marketeers hiermee een mooie nieuwe doelgroep kunnen aanboren - later ongetwijfeld ook in Europa en de rest van de wereld.
(PvWK, bronnen: Nu.nl, FDA en Apple)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- one more thing
- gehoorapparaat
- legacy
- Apple
- AirPods Pro 2
- iPhone
- V.S.
- FD
- pionier
- oortjes
- A
- Steve Jobs
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- LinkedIn krijgt boete vanwege verwerking persoonsdata
- [interview] Picnic zet klantdata om in hyperpersoonlijk aanbod
- Google lanceert nieuwe functies in Maps, Waze en Earth
- Duits Verkeersbureau zet AI-influencer in om toeristen te lokken
- ACM waarschuwt jongeren voor onbetrouwbare webshops
- Senior Intelligence benadrukt waarde pensioengerechtigden...
Laatste Nieuws
- Google lanceert nieuwe functies in... 01-11-2024
- [interview] Picnic zet klantdata om... 01-11-2024
- ACM waarschuwt jongeren voor... 31-10-2024
- LinkedIn krijgt boete vanwege... 25-10-2024
- Patrick Petersen over PIM nominatie... 23-10-2024
- Duits Verkeersbureau zet... 23-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing