Apple-oortjes in de VS goedgekeurd als gehoorapparaat

Apple-oortjes in de VS goedgekeurd als gehoorapparaat
  • Online
  • 13 sep 2024 @ 15:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • NichemarketingInnovatie

Een disruptief, slim en logisch klinkend idee: Apple heeft goedkeuring gekregen om in de V.S. de AirPods Pro 2-oortjes als gehoorapparaat op de markt te brengen. Gebruikers kunnen hun oortjes zo instellen dat ze als een volwaardig gehoorapparaat gaan werken.

Dat meldt Nu.nl. De Amerikaanse toezichthouder FDA gaf donderdag toestemming voor het gebruik van de AirPods Pro 2 als gehoorondersteuning voor mensen met licht tot matig gehoorverlies. 'Na een software-update kunnen gebruikers zelf hun gehoor testen en de oortjes afstellen op een gehoorprofiel dat bij hen past.
'Hearing loss is a significant public health issue impacting millions of Americans', legt Michelle Tarver, acting director van FDA's Center for Devices and Radiological Health uit. 'Today’s marketing authorization of an over-the-counter hearing aid software on a widely used consumer audio product is another step that advances the availability, accessibility and acceptability of hearing support for adults with perceived mild to moderate hearing loss.'

Ruim 30 miljoen Amerikanen hebben gehoorverlies, zodat de Apple-marketeers hiermee een mooie nieuwe doelgroep kunnen aanboren - later ongetwijfeld ook in Europa en de rest van de wereld.
(PvWK, bronnen: Nu.nl, FDA en Apple)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken