ANWB verbreedt online aanbod met nieuwe marketplace

ANWB verbreedt online aanbod met nieuwe marketplace
  • Online
  • 18 sep 2024 @ 15:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • RetailmediaMediastrategie

De ANWB introduceert vandaag ANWB Marketplace, een nieuw online retailmedia-platform waar externe retailers en leveranciers hun producten en diensten kunnen aanbieden.

De nieuwe Marketplace biedt klanten naar eigen zeggen een uitgebreider aanbod, wat zorgt voor een betere winkelervaring. Kopers kunnen daarbij vertrouwen op betrouwbare informatie, kwaliteit en service van de ANWB. 

De Marketplace is volgens de ANWB geïntegreerd in de bestaande ANWB-webwinkel en biedt bij de lancering duizenden nieuwe producten van vijftien geselecteerde verkopers, naast het eigen ANWB-aanbod van zo'n 6.000 producten. Klanten vinden er alles om zorgeloos en met plezier onderweg te gaan, van auto- en fietsaccessoires tot kampeerartikelen, reisbagage, kleding en handige gadgets. Zo zijn er artikelen te koop van sportkledingfabrikant Rogelli, Smartphonehoesjes.nl en kampeeraccessoires en -elektronica van Mestic en Travellife. 

Kwaliteit en betrouwbaarheid 
De ANWB zegt de kwaliteit van Marketplace te garanfderen door 'strikte selectiecriteria voor verkopers en producten'. Het aanbod van de geselecteerde verkopers wordt door de ANWB alleen online aangeboden en bestellingen via Anwb.nl worden direct door de externe aanbieders verzonden.  

'Met de lancering van onze nieuwe Marketplace willen we onze klanten een nog betere winkelervaring bieden. Door samen te werken met zorgvuldig geselecteerde externe verkopers, kunnen we een breder assortiment aanbieden zonder concessies te doen aan de kwaliteit en service die onze klanten van ons gewend zijn', aldus Jan Willem Juffer, directeur ANWB-Retail. 

Advies en aanbod  
Op korte termijn gaat de ANWB het aanbod in Marketplace koppelen aan de expertise van ANWB-specialisten, onafhankelijke testen, advies en informatie, om leden te ondersteunen bij het maken van de beste keuze. Vervolgens kan het lid op basis van het ANWB-advies de producten direct aanschaffen via de ANWB-webwinkel. 

De ANWB wil haar Marketplace verder uitbreiden met zowel producten als diensten en laten groeien tot een toonaangevend platform in Nederland. De bond werkt hiervoor samen met Mirakl als softwareleverancier, KPS als implementatiepartner en Emico als development partner. Bekijk hier de nieuwe ANWB Marketplace: anwb.nl/webwinkel.
(PVWK | beeld Wiki Commons winkel Leeuwarden

Over de ANWB  
'Iedereen zorgeloos en met plezier onderweg in een duurzame samenleving, daar zet de ANWB zich elke dag voor in. Met meer dan 5,2 miljoen leden is de ANWB een van de grootste verenigingen van Nederland. Ze biedt een breed scala aan diensten en producten, zoals pechhulp, verzekeringen en reizen. Daarnaast heeft de ANWB 75 winkels verspreid over Nederland.'

(bron: ANWB)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken