Telegraaf belangrijke nieuwsbron voor directie en C-level

Telegraaf belangrijke nieuwsbron voor directie en C-level
  • Media
  • 18 sep 2024 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MediastrategiePrint

De Telegraaf bereikt bijna de helft van de zakelijke beslissers in Nederland. Uit door het Nationaal Media Onderzoek (NMO) gepubliceerde cijfers van de Decision Makers Survey (DMS 2024), blijkt daarnaast dat het dagbladmerk het hoogste mediabereik heeft onder directie, meldt Mediahuis.

Met een bereik van 45% onder alle zakelijke beslissers in Nederland, voert De Telegraaf de lijst aan bij directieleden (45%) en C-level executives zoals CFO's (63%) en CEO's (50%). Daarnaast heeft het nieuwsmerk ook een indrukwekkend bereik van 47% onder zakelijke beslissers in het midden- en kleinbedrijf (MKB), dat tweederde van alle decision makers vertegenwoordigt.


bron: DMS 2024, Nieuws Mediamerken met zowel een print als digitaal platform

'De Decision Makers Survey onderstreept opnieuw onze leidende positie als nieuwsmerk, zowel binnen het bedrijfsleven als de maatschappij. Het onderzoek bevestigt onze invloed onder zakelijke doelgroepen, met een sterke vertegenwoordiging onder directieleden, C-level executives en het midden- en kleinbedrijf (MKB). Hiermee bieden wij bureaus en adverteerders ongeëvenaarde toegang tot deze belangrijke doelgroepen', licht Boaz Shkolnik, Director of Advertising bij Mediahuis, toe.

Decision Makers Survey
De Decision Makers Survey (DMS) maakt onderdeel uit van het Nationaal Media Onderzoek (NMO) en is gericht op het mediabereik onder de specifieke doelgroep Decision Makers (populatie: 967.000). Het wordt gebruikt voor de planning van B-to-B-communicatie. Nieuw zijn de C-level functies in diverse bedrijven en branches die nu ook binnen DMS zijn vertegenwoordigd. DMS is een single-source onderzoek waarin het bereik van print- en digitale replica’s, websites, apps, radio en televisie wordt gemeten.
(PvWK)

Over De Telegraaf en Mediahuis
'De Telegraaf, onderdeel van Mediahuis, is een van de meest invloedrijke en gelezen kranten in Nederland. Met een sterke focus op nieuws, economie, politiek en cultuur, biedt De Telegraaf haar lezers actuele en relevante informatie. Het dagblad staat bekend om zijn uitgebreide verslaggeving en diepgaande analyses, zowel in print als digitaal. Met een merkbereik van 7,8 miljoen, is De Telegraaf een toonaangevende speler in de Nederlandse mediawereld en een belangrijke bron van nieuws en inzichten voor zakelijke beslissers en het algemene publiek.
Mediahuis is een van de grootste Nederlandse mediabedrijven met sterke merken als De Telegraaf, Vrouw, Privé, Autovisie; regionale dagbladen (Noordhollands Dagblad, Haarlems Dagblad, Leidsch Dagblad, IJmuider Courant en De Gooi- en Eemlander) en digitale merken Dumpert, Metro, Manners, NSMBL, Famme, Bedrock, Want, Culy, J/M Ouders, GroupDeal en Speurders. Mediahuis gelooft in onafhankelijke journalistiek en sterke en relevante media. De relatie met de klant staat centraal bij iedere strategische keuze. Voor adverteerders is Mediahuis een creatief en strategisch partner; met totaaloplossingen waarbij strategie, creatie, data en bereik worden gecombineerd.'

(bron: Mediahuis)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken