De marketingtransfers van week 38, 2024

De marketingtransfers van week 38, 2024
  • B2b
  • 20 sep 2024 @ 11:00
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Personalia

Uren, dagen, maanden, jaren vlieden als een schaduw heen. Dat geldt ook voor marketeers, PR-professionals en andere creatieven: ze vlieden van hot naar her en als je net gewend bent aan de naam van een bureau moet je weer een andere naam uit je hoofd gaan leren. MarketingTribune behoudt het overzicht. Uiteraard.

Het Amsterdamse designbureau Addikt is overgenomen door Schbang, het grootste onafhankelijke communicatiebureau van India. De combinatie gaat door onder de naam AddiktSchbang. Het bureau is ook meteen aangesloten bij Schbang London.
Barry Schwarz, medeoprichter van Addikt: ‘Voor ons is dit een logische en ambitieuze stap om onszelf neer te zetten als een wereldwijde creatieve powerhouse. India behoort tot de wereldtop op het gebied van Digital & IT technology. Met onze samenwerking halen we deze techniek in huis en kunnen we onze klanten een nog betere technologische ervaring aanbieden onder één dak. De beste manier om onze creativiteit naar een nog hoger niveau te tillen. Hiermee wordt onze positie op de Europese markt versterkt. Bovendien sluit het aan bij de Indiase ambitie om een mondiaal communicatienetwerk te creëren door Schbang.’


V.l.n.r.: Harshil Karia (founder van Schbang), Koen van Ovoorde en Barry Schwarz (co-founders van Addikt).

Beatgrid, dat de effectiviteit van advertenties meet, heeft Alexander Rutges aangenomen als nieuwe Chief Operating Officer (COO). Rutges heeft meer dan 20 jaar ervaring in de media- en marketingindustrie. Voordat hij bij Beatgrid kwam, bekleedde Rutges leidinggevende posities bij verschillende marketinggerelateerde bedrijven, waaronder de internationale tech-scaleup TBAuctions.
Alexander Rutges: ‘Ik heb veel respect voor alles wat tot nu toe bij Beatgrid is bereikt en ik ben enthousiast om deze A-speler in de advertentiemarkt te helpen opschalen en ervoor te zorgen dat we blijven leveren oplossingen die voldoen aan de evoluerende uitdagingen van cross-media advertentiemeting.’


Alexander Rutges.

Digitaal bureau Dept heeft Andrew Dimitriou aangesteld als Global Chief Client & Growth Officer en partner van het bedrijf. In deze rol overziet hij de wereldwijde groei, marketing, en klantrelaties, met de nadruk op het leveren van innovatieve klantervaringen, campagnes en oplossingen die nieuwe standaarden zetten in het volgende tijdperk van AI. Dimitriou sluit zich tevens aan bij het executive team van Dept.
‘Als iemand met een achtergrond in de creatieve wereld ben ik onder de indruk van Dept's vermogen om langdurige partnerships op te bouwen en groei te realiseren voor enkele van 's werelds meest prominente merken, zoals eBay, Google en Netflix. Onze gesprekken hebben laten zien hoe Dept op unieke wijze technologie en marketing voor klanten samenbrengt, met name door het gebruik van data en AI. Dit is waar de toekomst van onze sector naartoe gaat, en Dept neemt hierbij de voortrekkersrol. Ik kijk er enorm naar uit om bij te dragen aan deze volgende groeifase,’ aldus Dimitriou.


Andrew Dimitriou.

Na vijftien jaar zet digitaal bureau Fonk Amsterdam een nieuwe koers in met een aangescherpte propositie en een nieuwe naam: Faraday. Na de uitkoop van externe aandeelhouders en het samenvoegen van de studio’s in Kaapstad en Amsterdam, is Faraday klaar voor de toekomst. ‘We zien veel gebeuren in de digitale wereld, en daar hoort focus én een nieuwe naam bij,’ aldus oprichters Niels de Keizer en Dirk Schluter.
Faraday telt inmiddels bijna 25 medewerkers, verspreid over de vestigingen in Amsterdam en Kaapstad. Maar het pad naar succes kende ook uitdagingen. Vijf jaar geleden verloor het bureau enkele grote klanten. Nadat een van de mede-eigenaren besloot uit het bedrijf te stappen, kwam er een uitdagende periode. ‘We hebben toen besloten om door te gaan’ zegt Dirk Schluter. ‘We moesten een deel van het team laten gaan en zijn vervolgens opnieuw begonnen met het opbouwen van de organisatie. Het was een geleidelijke groei die ons de nodige stabiliteit heeft gebracht. Inmiddels vliegen we weer en werken we voor mooie klanten.’


Fonk wordt Faraday.

PR-bureau NewsLab breidt haar team uit met drie PR professionals. Sander van de Vooren (49) wordt de aanvoerder van het corporate team van NewsLab. Veerle van den Brink (29) en Cathalijne Groen (34) treden toe als Senior PR Managers in het Corporate en Brand PR team.
Sander van de Vooren is geen nieuw gezicht bij NewsLab. Eerder werkte hij bij Aviko als interim manager Corporate Communicatie & Mediarelaties en daarvoor als Head of Corporate Communications & Events bij Nederlandse Loterij, waar NewsLab al sinds 2016 mee samenwerkt. Als Director Corporate PR wordt Sander verantwoordelijk voor de diverse klanten uit het corporate team van NewsLab.
Van den Brink richt zich binnen het Corporate PR team van NewsLab op klanten als ABN Amro MeesPierson, Achmea, Amazon Web Services, Atos en Nestlé. Hiervoor werkte zij vijf jaar bij RTL als persvoorlichter en communicatie-adviseur.
Groen bleef na haar stage bij Vice Media Benelux werken om als freelance journalist redactionele verhalen te maken. Na een jaar maakte ze de overstap naar TicketSwap waar ze 4,5 jaar werkte als marketing- en communicatieadviseur. Vervolgens dook zij in de wereld van PR aan bureauzijde bij het Zaanse Counter Content en later bij HPB | Het PR Bureau. Bij NewsLab werkt Groen binnen het Consumer PR team voor onder andere Heineken, Center Parcs, Old Amsterdam en Tikkie.


Sander van de Vooren, Cathalijne Groen en Veerle van den Brink.

Julie Engelborghs is gestart als Marketing Director van Nissan Benelux. Zij volgt Rémy Le Gall op die na vier jaar aan de slag gaat als Brand & Marketing Directeur bij Nissan AMIEO.
Engelborghs, heeft al meer dan 18 jaar ervaring in marketing binnen de automotive sector. Zij stuurt de marketingafdeling bij Nissan Benelux aan. Als Marketing Director rapporteert zij rechtstreeks aan Jerôme Saigot, Managing Director Nissan Benelux.
‘Ik ben erg verheugd dat ik bij Nissan Benelux in dienst kan treden. Het creatieve productportfolio met innovatieve technologieën en een klantgerichte aanpak zijn twee van de vele sterke punten van het bedrijf’, zegt Julie Engelborghs. ‘De nieuwe Nissan Qashqai en zijn buitengewone “defy ordinary” introductiecampagne versterken de positie van Nissan in de Benelux. Het is een plezier om te kunnen samenwerken met een hooggekwalificeerd team en bij te dragen aan het succes van het bedrijf.’


Julie Engelborghs.

Creative branding agency Vengean verwelkomt projectmanager Sophie Koijmans. Koijmans komt van MT/Sprout en brengt brede ervaring mee in planning, organisatie, productie en publicatie van cross-channel communicatie. Zij werkt nauw samen met Operations Manager Sam Versluis om de processen en interne operatie van de creative branding agency verder uit te breiden en stroomlijnen.
Sam Versluis, Operations Manager bij Vengean: 'Sophie is een geweldige aanvulling op ons team en vormt een verbindende schakel tussen klanten en de creatieve en strategische branding specialisten van Vengean.’


Sophie Koijmans.

Linda Gümüs Gerritsen, sinds 2021 fashion director van Vogue Nederland, is benoemd als nieuwe hoofdredacteur van het  mode- en lifestyle-tijdschrift. Samen met creative & editorial director Marie Nanette Schaepman vormt Gerritsen het nieuwe hoofdredactionele team van Vogue Nederland. Daarnaast maakte Vogue Nederland een nieuwe samenwerking bekend met een drietal namen uit de mode-, muziek- en modellenwereld: onder de naam Vogue Collective zullen Nederlands topmodel Jill Kortleve, muziekproducent en internationaal dj Amelie Lens en creative director van modemerk Kith Daniëlle Cathari zich een jaar lang aan Vogue Nederland verbinden.
Linda Gümus Gerritsen: ‘Drie jaar geleden kwam die ene grote droom uit: Vogue Nederland werd opnieuw gelanceerd. Vanaf de start ben ik als fashion director betrokken bij elke pagina. En nu zal ik lezers ook als hoofdredacteur meenemen in de magie van Vogue.’ Linda volgt Yeliz Çiçek op, die afgelopen juli haar vertrek aankondigde na drie jaar samen met Marie Nanette Schaepman aan het roer van Vogue Nederland te hebben gestaan. Naast haar functie als hoofdredacteur zal Linda haar rol als fashion director blijven vervullen.


Linda Gümüs Gerritsen.

Evelien Magnin is per 1 september 2024 gestart als nieuwe Marketing Director bij Vrumona.  Naast de dagelijkse leiding over alle marketing & merkcommunicatie-activiteiten, geeft zij invulling aan de strategische positionering van het portfolio en de groeiambities van Vrumona. Magnin maakt deel uit van het Management Team onder leiding van Ilco Kwast.
Evelien heeft ruim 22 jaar ervaring in marketing, innovatie en categorie management, in verschillende managementfuncties.  De afgelopen jaren werkte ze bij Cloetta Holland bv, moederbedrijf van oer Nederlandse merken als Venco, Red Band en Sportlife. Daarvoor heeft ze diverse sr. Management rollen a.i. vervuld, veelal in de drankenindustrie, o.a. bij Spadel Nederland bv en The Coca Cola Company, en daarbuiten binnen grote FMCG concerns als Wessanen en L’Oréal.
Evelien Magnin: ‘Binnen de drankenindustrie zie ik hoe de kracht van marketing bijdraagt aan positieve veranderingen in consumentengedrag. Vrumona toont al jaren haar innovatiekracht en sterke geloof in het creëren van gezondere en functionele dranken. Samen met dit geweldige team, onze partners en stakeholders, en zeker ook onze klanten, ben ik vastbesloten om met onze bekende lokale en internationale merken hier verdere stappen in te nemen en zo bij te dragen aan de continue verfrissing van onze consumenten.’


Evelien Magnin.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken