De marketingtransfers van week 50, 2024
- Algemeen
- 13 dec 2024 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Personalia
- 13 dec 2024 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
De transfermarkt voor marketeers, PR-goeroes en creatieve wonderkinderen draait overuren! Je zou denken dat iedereen in week 50 eindelijk op z'n plek zit, maar nee hoor! Wéér worden er nieuwe bureaus opgericht, teams versterkt en directeursstoelen bezet. Houdt het dan nooit op? Gelukkig is MarketingTribune er om alle wervelende carrièrewendingen bij te houden.
Bij Joe Public Amsterdam zijn per 1 december 2024 maar liefst drie nieuwe mensen gestart: twee ervan komen van TBWA, namelijk Strategy Director Gabriël Snuverink Account Director Paul van Os. Daarnaast treedt ook Gonneke van Zutphen in dienst als Account Director. Antoine Houtsma, oprichter en MD van Joe Public: ‘Alle drie brengen veel bureau-ervaring met zich mee. Zo werkte Gabriel Snuverink onder andere zo’n tien bij Alfred, drie jaar bij TBWA en was hij vijf jaar actief als Research Director bij onderzoeksbureau Mare. Paul van Os werkte de afgelopen vier jaar bij TBWA als Brand Director op onder andere Albert Heijn. Gonneke van Zutphen werkt al ruim 25 jaar als freelancer aan zowel bureau- als adverteerderszijde en was de laatste jaren met name verbonden aan Ceçi n’est pas un bureau.’ De versterking van de senior laag was nodig door de winst van een aantal nieuwe klanten en volgt op de recente aanstelling van Sanne Tolsma als Head of Business. Houtsma: ‘Per 1 maart 2025 zal Joe Public samen met een team van digitale partner Springbok zijn intrek nemen in een nieuw pand in Amsterdam-Oost. De combinatie Joe Public - Springbok zal ruim 40 mensen sterk zijn en werkt onder meer intensief samen op Aldi en een onlangs gewonnen klant in de financiële dienstverlening.
Gabriël Snuverink
Paul van Os
Gonneke van Zutphen
Jasper Kessels wordt de nieuwe Algemeen Directeur van bierbrouwerij AB InBev Nederland. Hij volgt Chris Vanbroekhoven op, die de overstap maakt naar Business Unit President België, Nederland, Luxemburg en Frankrijk. Kessels werkt al ruim acht jaar voor AB InBev in Nederland en maakt de overstap van zijn huidige rol als Directeur Horeca Nederland naar Algemeen Directeur Nederland. Vanbroekhoven: ‘Met zijn uitgebreide ervaring en sterke focus op klantrelaties brengt Jasper nieuwe energie en visie om AB InBev’s positie op de Nederlandse markt verder te versterken en de groeiambities te realiseren.’ AB InBev is bekend van merken als Hertog Jan, Bud, Corona, Leffe en Tripel Karmeliet. Vanbroekhoven: ‘Jasper zal zich richten op het verder versterken van het merkenportfolio en het inspelen op de veranderende voorkeuren van Nederlandse consumenten, waaronder de groeiende vraag naar non- en laag-alcoholische dranken.’ Kessels wordt verandetwoordelijk voor een team van ruim 550 medewerkers en twee brouwerijen in Nederland. Kessels: ‘Ik kijk er enorm naar uit om in mijn nieuwe rol met het getalenteerde en gepassioneerde team van AB InBev Nederland verder te bouwen aan onze sterke merken en deze nog dichter bij de consument te brengen. We hebben een fantastisch merkenportfolio en ik ben ervan overtuigd dat we met onze passie voor kwaliteit en innovatie duurzaam kunnen groeien en tegelijkertijd een blijvende, positieve impact op de maatschappij kunnen maken. Door ons te blijven onderscheiden met unieke producten van natuurlijke ingrediënten en van consistent hoge kwaliteit, versterken we de relatie met onze Nederlandse klanten en consumenten.’ Daar mag op gedronken worden! Proost!
Jasper Kessels
Arthur Hoogendijk - alias ‘Tuur’ op Facebook - is ‘trots en blij om te zijn gestart als directeur van de SMA (Sales Management Association). De SMA? Ja, ik had er ook nog nooit van gehoord. De SMA is de beroepsvereniging voor sales professionals, opgericht in 1971 door onder meer Heineken, Unilever, Douwe Egberts en Shell, met als doel het salesvak te professionaliseren. De SMA telt circa 1750 leden.'
Arthur Hoogendijk
Bij HPB nemen ze de mensen per kwartet aan: Esther Karel, Anne de Voogd, Imre Spoel en Amy Elenbaas, allen voor ‘PR & Influencer Marketing’. Karel komt van &MediaGroup, Spoel is net afgestudeerd, Elenbaas komt van Qmusic en De Voogd van Hibou. Zij versterken zowel het Consumer Lifestyle- als het Corporate & B2B-team.
Van links naar rechts en niet nader gespecificeerd: Esther Karel, Anne de Voogd, Imre Spoel, Amy Elenbaas
Van freelancer naar in vaste dienst bij je eigen bureau. Zo pakken Luc Burggraaff en Robin van der Laan dat aan. Na tien jaar freelancen besloten zij de stap te wagen en hun eigen marketingbureau op te richten: TNG Agency. Burggraaff: ‘Wat begon als een freelance avontuur tijdens onze studententijd, is uitgegroeid tot een succesvolle fulltime carrière met werkzaamheden voor toonaangevende bedrijven. Nu wordt deze ervaring en passie gebundeld in TNG Agency, een performance marketingbureau dat ondernemers helpt groeien. Bij veel bureaus begint een senior vaak als aanspreekpunt, maar al snel wordt het account overgedragen aan juniors. Op dat moment wordt de oorspronkelijke strategie wel uitgevoerd, maar niet verder ontwikkeld. Dat kan op korte termijn werken, maar in een voortdurend veranderend landschap is constante innovatie essentieel om de performance voor klanten te blijven verbeteren.’ Dus besloten zij het anders te doen: ‘Onze aanpak is gebaseerd op wat we zelf misten in de markt: persoonlijk contact, een proactieve houding en een vasthoudende focus op kwaliteit en resultaat. Wij behandelen elk account alsof het ons eigen merk is. Geen standaardoplossingen, maar maatwerk met een écht betrokken team’, vult Van der Laan aan.
Luc Burggraaff en Robin van der Laan, u mag raden wie wie is…
Regionale omroep Rijnmond krijgt met ingang van 1 maart 2025 een nieuwe directeur-bestuurder: Sander Fransen. Hij volgt Bert Klaver op, die sinds 2016 aan het roer stond. Ali Bouchrit, voorzitter raad van toezicht van Rijnmond: ‘Met het volste vertrouwen verwelkomen we Sander in zijn nieuwe rol. Zijn bewezen expertise in digitale transformatie en innovatie stelt hem in staat om de uitdagingen binnen onze sector succesvol aan te pakken. Daarnaast zal Sander voortbouwen op de overgang van lineair naar online en onze strategie verder concretiseren.’ Fransen was de afgelopen jaren zakelijk leider van de afdeling Marketing & Communicatie bij Wageningen University & Research, waar hij ook de rol van uitgever vervulde. Daarvoor bekleedde hij leidinggevende functies bij AKN, waar hij eindverantwoordelijk was voor de promotie en productie van AVRO-, KRO- en NCRV-programma’s. Fransen: ‘Het raken van mensen met mooie en relevante content die maximale impact creëert, is mijn grootste drijfveer – zowel zakelijk als privé. Dat begint met luisteren en begrijpen wat je publiek beweegt. Ik kijk ernaar uit om deze passie en ervaring in te zetten bij Rijnmond, een organisatie met een essentiële en verbindende rol in de regio.’ Met deze benoeming keert Fransen terug naar de mediawereld, ‘waar mijn hart ligt’.
Sander Fransen
Familiebedrijf Mourik (internationaal aannemer op het gebied van infrastructuur, industrie, bouw en milieutechniek) heeft Fay-Lynn del Monte Lyon aangesteld als Marketing, Communicatie & PR Manager. Del Monte Lyon brengt meer dan vijf jaar ervaring mee als zelfstandige, waarbij zij werkte in de outsource-, IT- en accountancybranche. Daarnaast heeft ze opdrachten uitgevoerd voor diverse overheidsinstanties. In haar rol bij Mourik is Fay-Lynn del Monte Lyon verantwoordelijk voor het vergroten van de zichtbaarheid van de multidisciplinaire aannemer en het versterken van de communicatie naar diverse doelgroepen. Ze richt zich op het verder ontwikkelen en professionaliseren van de externe en interne communicatie. Mourik heeft 90 jaar na oprichting een omzet van 647 miljoen euro en wereldwijd meer dan 2.000 medewerkers. Del Monte Lyon: ‘Met respect voor het verleden heeft Mourik een ambitieuze strategie voor de toekomst, waarmee we inspelen op nieuwe ontwikkelingen en kansen in de markt. Daarin vervullen marketing, communicatie en PR een belangrijke rol. Mourik is een prachtig bedrijf en ik heb er zin in te helpen deze strategie waar te maken. Mijn persoonlijke ambitie is dan ook om Mourik de komende jaren bij een nog groter publiek bekend te maken als een krachtig en vooruitstrevend bedrijf dat een positieve impact heeft op de wereld om ons heen.’ Het bedrijf, met het hoofdkantoor in Groot-Ammers, wordt geleid door CEO Kees Jan Mourik.
Fay-Lynn del Monte Lyon
Twannie de Ridder-Huipen (ex-Nike, TBWA, DDB) is aangesteld als nieuwe Managing Director van productiestudio Mønaerk. Joost Beitler is creatief directeur bij het ‘boutique productiehuis’ uit Amsterdam, met de focus op sport: ‘Bij Mønaerk combineren wij de passie voor film met de liefde voor sport. Ons werk gaat soms de hele wereld over, velen zullen ons werk kennen, maar niet veel mensen kennen ons. Tijd dat daar verandering in gaat komen.’ Mønaerk werkt samen met bureaus, merken (Adidas, EA Sports, Red Bull), clubs (Ajax, Paris Saint-Germain, RSC Anderlecht) en bonden (KNVB, UEFA, DutchGP). De aanstelling van De Ridder-Huipen betekent dat medeoprichter Brent Stevens zijn aandacht volledig gaat verleggen naar Season Four, het social first contentlabel in de sport & entertainment binnen de groep. De Ridder-Huipen brengt jarenlange ervaring mee uit de reclame- en marketingwereld, waar ze werkte voor bedrijven zoals TBWA, Tribal DDB en Nike: ‘Mønaerk is een bron van inspiratie en creativiteit. Wat ons portfolio bewijst, verdient een nog groter podium. We hebben nu de kans om onze unieke visie op storytelling verder uit te bouwen en internationaal impact te maken. Ik kijk ernaar uit om samen met het team die nieuwe hoogten te bereiken.’ In haar carrière heeft De Ridder-Huipen altijd de menselijke kant van leiderschap benadrukt: ‘Wat mij het meest drijft, zijn de mensen: de teams, de projecten en de relaties die we samen bouwen. Als Managing Director breng ik niet alleen expertise mee, maar ook oprechte energie en enthousiasme. Samen met het team wil ik bouwen aan een toekomst waarin onze visie op verhalen vertellen centraal staat.’
Twannie de Ridder-Huipen
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events