Nivea haakt in op Roze Vrijdag

Nivea haakt in op Roze Vrijdag
  • Algemeen
  • 12 dec 2024 @ 08:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • StorytellingMarketing

Op vrijdag 13 december 2024 kleuren scholen opnieuw paars om diversiteit en inclusie te vieren. Voor het vierde jaar op rij ondersteunt Nivea, onderdeel van moederbedrijf Beiersdorf, dit initiatief van COC Nederland met een duurzame bijdrage die zichtbaar impact wil maken.

De langdurige steun van Nivea, met een commitment dat volgens het merk naar minimaal vijf jaar gaat, maakt het mogelijk om structureel te investeren in initiatieven die diversiteit en inclusie op scholen bevorderen. 'Dit meerderjarige partnership biedt de komende jaren de kans om verder te bouwen aan impactvolle projecten. Hiermee wordt niet alleen Paarse Vrijdag ondersteund, maar ook leerkrachten en leerlingen gedurende het hele jaar.'

De samenwerking heeft de afgelopen jaren volens Beiersdorf geleid tot concrete resultaten. Jaarlijks konden duizenden prentenboeken worden toegevoegd aan de Paarse Vrijdag-pakketten en werd de podcast ‘Juffen en Meesters op Regenboogles’ ontwikkeld, meldt Nivea. 'Dat is een podcast voor iedereen die meer wil weten over diversiteit en inclusie op school, waaronder seksuele en genderdiversiteit. De vraag ‘’Hoe zorgen we samen voor een veilige schoolomgeving?’’ staat hierin centraal en de podcast biedt waardevolle handvatten om inclusiviteit in de klas bespreekbaar te maken.'

In 2024 heeft onder andere de bijdrage van Nivea volgens het COC gezorgd voor de lancering van nieuwe projecten, zoals de serie Ranger Ravi. 'Deze serie gebruikt diversiteit in het dierenrijk als metafoor om diversiteit in de klas bespreekbaar te maken. Daarnaast is er een video in productie met tips voor het opzetten van een inclusieve schoolbibliotheek, gepresenteerd door Rigoberta Meija Sian, leerkracht en Paarse Vrijdag-model 2024.'

Paarse Vrijdag Pakket
Ieder jaar kunnen leerlingen en scholen vanaf november een Paarse Vrijdag actiepakket bestellen via de website van COC Nederland. Het pakket bevat posters, lesbrieven, tips voor docenten, actie-ideeën en meer. Daarnaast bevatten de pakketten items om de klas paars te versieren. 
(PvWK | beeld: Nivea)

Over COC
'COC Nederland is ’s werelds oudste nog bestaande belangenvereniging voor LHBTI+ emancipatie en zet zich zowel in Nederland als internationaal in voor acceptatie en gelijkwaardigheid van mensen ongeacht hun seksuele oriëntatie, genderidentiteit of -expressie of sekse kenmerken.'
(bron: COC)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken