Nieuwe campagne ABN Amro: dichtbij in digitale tijd
- Bureaus
- 2 mrt 2022 @ 10:20
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 2 mrt 2022 @ 10:20
- Michiel van Zaane
In de nieuwe campagne van ABN Amro en bureau N = 5 staat een man centraal die door omstandigheden zijn financiën even niet op orde heeft, maar uiteindelijk met hulp van de bank een enorme digitale inhaalslag maakt.
De hoofdpersoon heeft zich nooit in de digitale tools van de bank verdiept. Gelukkig is ABN Amro ook in de digitale wereld dichtbij en wordt hij geholpen door een deskundige adviseur van de bank. Met als resultaat dat hij een beetje doorslaat in zijn enthousiasme en met zijn horloge wil betalen. Tot verbazing van zijn dochter. Met wat hulp van ABN Amro omarmt de man de wereld van nu.
Sanne van der Bie, communicatie manager bij ABN Amro: ‘ABN Amro wil haar klanten ondanks de digitalisering op een persoonlijke en relevante wijze bedienen. Via deze campagne willen we laten zien dat ABN Amro door de digitalisering misschien wel dichterbij is dan ooit. En mensen stimuleren onze digitale tools te gebruiken.’
Van digitale wees tot koning digitaal
Om de campagne letterlijk een herkenbaar gezicht te geven speelt de man ook een rol in de verdere campagne. In social video’s en display adviseert de man met trots en enthousiasme zijn familieleden over de digitale mogelijkheden van ABN Amro. Want of je nu studeert, samenwoont, een huis bezit of kinderen krijgt, je bankzaken regel je makkelijk zelf.
Thijs Bontje, Creative Partner N=5: ‘We hebben gespeeld met het inzicht dat wanneer iets oudere mensen nieuwe technologie eenmaal onder de knie hebben, ze vaak zo trots zijn dat ze er vol in opgaan en het met hun omgeving willen delen. Nieuwe technologie blijkt dan toch makkelijker dan gedacht en wordt helemaal omarmd. Dat is ook zo met digitaal bankieren.’
Credits:
ABN Amro:
Tanja Bom, Sanne van der Bie, Neiske Ritsma
N=5:
Strategie Moniek van Westerop, Marc Oosterhout
Creatie Thijs Bontje
Account Karijn van den Bossche, Puck de Mol van Otterloo
Productie Christ Bloemheuvel
Regisseurs Rogier Hesp
DOP Jasper Wolf
Productiemaatschappij Pink Rabbit
Media Mediacom & Storm Digit
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Hotel AZC als toonbeeld van echte opvang
- Esprix: Menheere nieuwe eindjuryvoorzitter en Van de Ridder in...
- Dentsu Creative geeft Alexa Nederlandse nuance en humor
- Kerstcampagne Montblanc over de kracht van verbeelding
- Kerst 2024: Deutsche Telekom, omdat ie zo mooi is
- Volhouden-campagne: Bob wordt Top
Laatste Nieuws
- Nieuwe merkcampagne KWF met focus op... 17-12-2024
- [mediabazen] UM: Justus Wever17-12-2024
- Likeability-onderzoek Dentsu naar... 16-12-2024
- Hotel AZC als toonbeeld van echte... 13-12-2024
- Kerstcampagne Montblanc over de... 13-12-2024
- GroupM en The Invaders lanceren... 12-12-2024