Culture Report 2025: '63 procent van Gen Z zegt dat algoritme hen beter kent dan hun vrienden'

Culture Report 2025: '63 procent van Gen Z zegt dat algoritme hen beter kent dan hun vrienden'
  • Online
  • 20 feb 2025 @ 10:47
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Geen tag

De 3e editie van het Culture Report editie 2025 van socialmediabureau For You Agency is nu beschikbaar. For You Agency richt zich op generational marketing, waarbij de cultuur binnen de doelgroep centraal staat.

Britt Messing, co-founder For You Agency: ‘In de nieuwste editie wordt blootgelegd hoe niet de grootste marketingbudgetten, maar juist culturele resonantie en relevantie zorgen voor indrukwekkend resultaat, en, ook interessant, met dit onderzoek zoomt For You Agency als allereerste concreet in op Gen A, de generatie die vanaf 2035 maar liefst 16% van de bevolking omvat’

Gen Z en Gen Alpha
For You Agency wil de drijfveren van de jongste generaties doorgronden om hun klanten doelgericht te kunnen bedienen. Messing: ‘In het rapport nemen we de gedragingen en voorkeuren van Gen Z en Gen Alpha – de consument van morgen - onder de loep. Met exclusieve inzichten die voortvloeien uit gesprekken met duizenden jongeren, vakexperts en toonaangevende creators, biedt het Culture Report een ongeëvenaard kijkje in de toekomst van social, commerce en content.’

Een aantal inzichten op rij:

● Algoritme als beste vriend: 63% van Gen Z vindt dat het algoritme hen beter kent dan hun vrienden. Messing: ‘Merken kunnen hierop inspelen door via socials vertrouwen op te bouwen met de klant.’

● Favoriete merken: Hema, Bol en Gisou zijn de top-3 favoriete merken onder de nieuwe generatie consumenten.

● Creators moeten écht creëren: Messing: ‘Unpolished content is uit. ●Kwalitatieve formats en goed doordachte series nemen socials over.’

● Community vs volgers: Messing: ‘Succesvolle merken bouwen aan communities, niet aan losse volgers. Interactie en betrokkenheid worden dé succesfactoren in 2025.’

● Social commerce will take over: Messing: ‘TikTok Shop staat op het punt om toe te treden tot Europa en zodra het dat doet, belooft TikTok toonaangevend te worden in de wereld van commerce.’

Culture
Tess Scholten, co-founder For You Agency: ‘Bij For You Agency staan we sinds dag één midden in de digitale cultuur. Het is waarmee we onze klanten onderscheidend vermogen kunnen bieden en dus zorgen we dat we hierin continu vooroplopen’ Messing vult aan: ‘Met dit rapport geven we marketeers de inzichten en strategieën die ze nodig hebben om relevant te blijven. Culture is in 2025 namelijk niet langer iets waar je op moet inspelen. Het is hetgeen je onderdeel van moet worden.’ Het volledige rapport is tegen betaling te downloaden op de site van For You Agency.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken