Youfone gaat voor magic

Youfone gaat voor magic
  • Bureaus
  • 11 mrt 2025 @ 13:25
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Youfone zet zichzelf met een nieuwe merkcampagne, ontwikkeld door Hotel L’Amour, nadrukkelijk neer als een volwaardige value-for-money speler in de telecomsector. Met het thema “Wel de magic, niet de munten” wil het merk benadrukken dat consumenten bij Youfone kwaliteit krijgen voor een scherpe prijs.

Waar Youfone traditioneel bekend stond om voordelige Sim Only-abonnementen, is het merk inmiddels uitgegroeid tot een totaalaanbieder van telecomdiensten. Klanten kunnen naast Sim Only ook Glasvezel Internet en TV afnemen, met de betrouwbaarheid van het KPN-netwerk. De campagne vertaalt deze positionering naar een creatieve boodschap waarin premium kwaliteit en een scherpe prijs hand in hand gaan.



In de campagne speelt presentator en komiek Ruben Nicolai, al langer het vaste gezicht van Youfone, de hoofdrol. In een serie muziekgedreven video’s laat hij zien hoe de verwachting van kwaliteit voor een lage prijs, zoals bij Youfone, zich doortrekt naar andere alledaagse situaties. Waarom zou je bijvoorbeeld wél de hoofdprijs betalen bij een exclusieve autodealer als je bij Youfone premium telecomdiensten krijgt voor een bescheiden bedrag?

De campagne gaat op 11 maart van start en wordt breed ingezet via televisie, radio, out-of-home en online kanalen.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken