Finalisten ADCN Awards 2025 bekend: TBWA\Neboko leidt met 23 nominaties

- Bureaus
- 14 mrt 2025 @ 23:19
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 14 mrt 2025 @ 23:19
- Kel Koenen
Met de bekendmaking van de finalisten voor de ADCN Awards 2025 is het startschot gegeven voor de Kijkdagen. Tijdens deze expositie worden de genomineerde werken tentoongesteld bij ADCN in Amsterdam. Uit 560 inzendingen heeft de jury, verdeeld over 12 panels, 200 finalisten geselecteerd. De uiteindelijke winnaars worden bekendgemaakt op 17 april tijdens de awardceremonie in Theater Amsterdam.
De ADCN-jury bestaat uit topcreatieven met uiteenlopende expertises. Dit jaar is er extra aandacht voor de nieuwe generatie: elk panel bevat een ‘talent seat’ voor een creatief die nog niet eerder een award heeft gewonnen. Pol Hoenderboom, bestuurslid van ADCN en ECD bij DDB Amsterdam, licht toe: ‘Met zoveel senioriteit in de jury is het belangrijk om ook een frisse blik toe te voegen. Met de talent seat willen we juist die nieuwe generatie vertegenwoordigen.’
TBWA\Neboko is met 23 nominaties het meest succesvolle bureau in de lijst. Opvallend is het hoge succespercentage: twee derde van hun inzendingen is genomineerd. Hun campagne ‘Het Telefoonboekje’ voor Odido ontvangt maar liefst zeven vermeldingen. Ook Ace doet goede zaken met 15 nominaties, waaronder zes voor Boomer energy drink. De animatieserie ‘Eerlijk Waar?!’ van N=5 voor de Consumentenbond scoort eveneens zeven nominaties.
Longstoryshort, opgericht in september 2024 door Joris Kuijpers en Vanessa Janssen, maakt een debuut met zeven nominaties voor vier projecten, allemaal voor G-Star. Dit bewijst volgens ADCN dat creatieve impact niet afhangt van teamgrootte, maar van sterke ideeën.
Het volledige overzicht van de finalisten vind je hier.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Hornbach trapt tuinseizoen af met 'Verheug je als een kind'
- McDonald’s lanceert gepersonaliseerde ‘Fan Favorites’
- Hans Anders lanceert nieuwe campagne met André van Duin
- TikTok Marketing Partner Agency Badge voor Aidem
- MSQ Sport + Entertainment breidt uit naar Amsterdam
- 100Weeks en Monks lanceren film ‘Women of Rwanda’
Laatste Nieuws
- Stabilo en KesselsKramer lanceren... 17-03-2025
- Zeeman verkozen tot meest duurzame... 16-03-2025
- Finalisten ADCN Awards 2025 bekend:... 14-03-2025
- Hornbach trapt tuinseizoen af met... 14-03-2025
- Belastingdienst lanceert 'Aangifte... 13-03-2025
- Ronald McDonald Kinderfonds... 13-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center