Zeeman verkozen tot meest duurzame kledingmerk

- Bureaus
- 16 mrt 2025 @ 20:13
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 16 mrt 2025 @ 20:13
- Kel Koenen
Zeeman wordt door Nederlandse consumenten gezien als het meest duurzame merk in de kledingindustrie. Dit blijkt uit de Sustainable Brand Index 2025, het grootste onafhankelijke merkenonderzoek op het gebied van duurzaamheid in Europa. In de categorie Clothes & Fashion werd Zeeman uitgeroepen tot Industry Winner.
De Sustainable Brand Index onderzoekt jaarlijks hoe consumenten 1.600 merken in 36 sectoren beoordelen op duurzaamheid. Dit jaar kwam Zeeman als winnaar uit de bus binnen de kledingsector. ‘We zijn trots op het resultaat van deze index. Het laat zien dat consumenten onze inspanningen op het gebied van duurzaamheid waarderen’, aldus Kasper Figee, Teamlead Branding & Campaigns bij Zeeman.
Zuinig en duurzaamDuurzaamheid speelt al jaren een belangrijke rol bij Zeeman. Het merk investeert in een verantwoorde productieketen door onder andere meer gebruik te maken van duurzame materialen. Daarnaast zet Zeeman initiatieven op zoals kledingrecycling en het tweedehandsconcept Re-use, waarmee tweedehands kleding in een groeiend aantal winkels wordt verkocht.
Momenteel loopt een campagne waarin Zeeman consumenten aanmoedigt om tweedehands vintage kleding te combineren met eigen tijdloze stukken. ‘Onze missie is om betaalbare kleding toegankelijk te maken voor iedereen, waarbij we zuinig zijn op mens, maatschappij en milieu. Dat consumenten ons als het meest duurzaam zien binnen onze industrie, motiveert ons om deze koers voort te zetten’, vervolgt Figee.
Zeeman blijft zich richten op verdere verduurzaming, met een focus op eerlijke arbeidsomstandigheden, transparantie in de keten en het verminderen van de milieu-impact. ‘We blijven stappen zetten om eerlijke mode bereikbaar te houden voor iedereen’, besluit Figee.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Hornbach trapt tuinseizoen af met 'Verheug je als een kind'
- Hans Anders lanceert nieuwe campagne met André van Duin
- McDonald’s lanceert gepersonaliseerde ‘Fan Favorites’
- TikTok Marketing Partner Agency Badge voor Aidem
- MSQ Sport + Entertainment breidt uit naar Amsterdam
- 100Weeks en Monks lanceren film ‘Women of Rwanda’
Laatste Nieuws
- Stabilo en KesselsKramer lanceren... 17-03-2025
- Zeeman verkozen tot meest duurzame... 16-03-2025
- Finalisten ADCN Awards 2025 bekend:... 14-03-2025
- Hornbach trapt tuinseizoen af met... 14-03-2025
- Belastingdienst lanceert 'Aangifte... 13-03-2025
- Ronald McDonald Kinderfonds... 13-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center