Hatice van Leeuwen van MHX: 'Er zal altijd een mix nodig zijn van advertising en branded content'
- Content
- 13 apr 2023 @ 11:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Branded contentInterview
- 13 apr 2023 @ 11:00
- Nanny Kuilboer
Hatice van Leeuwen is Teamlead bij MHX, de creatieve studio van het Belgische mediabedrijf Mediahuis. Zij is een van de sprekers tijdens het Branded Content Event editie 2023 op dinsdag 16 mei in DeFabrique in Utrecht. Een preview op haar presentatie.
De titel van je presentatie tijdens het Branded Content Event 2023 is MHX Behind the scenes: hoe kom je tot een creatief concept? Kun je een tipje van de sluier lichten?
‘We zien talloze briefings voorbijkomen. De ene wat strakker geformuleerd dan de ander. Je gaat ermee aan de slag, maar hoe kom je nou tot een awardwinning concept? Zijn er geheime tools die zorgen voor gegarandeerd succes? In deze sessie laten we zien hoe wij van MHX tot de vetste creatieve concepten komen. En daarmee ook af en toe flink de plank mis slaan.’
Er is steeds vaker sprake van een compleet ecosysteem voor branded content, dus dat alle content gestructureerd op elkaar wordt afgestemd. Herken je die trend?
‘Zeker, wij proberen altijd een creatief branded content-concept aan te laten sluiten op het overall concept, vaak de ATL-campagne. Dat zorgt ervoor dat de contacten bij elkaar optellen voor een optimale reclameherkenning.’
Zijn de budgetten voor branded content groeiende of juist niet?
Wij zien het afgelopen jaar een groei van ruim 30 procent in branded content, dus ja! 😊 We verwachten dat deze trend voortzet in 2023.
Is branded content de nieuwe reclame?
Ik denk dat er altijd een mix nodig zal zijn van advertising en branded content. Denk aan de lancering van een nieuwe productlijn, waar het van belang is om de brands salience te verhogen. Advertising is dan nog steeds een efficiënte inzet.
B R A N D E D C O N T E N T E V E N T 2 0 2 3
Create the Content Connection
Dinsdag 16 mei, 2023
DeFabrique, Utrecht
Reserveer hier uw early bird-ticket
Meer informatie via brandedcontentevent.nl
Lees ook:
Thema Branded Content Event 2023 is Create the Content Connection
Van den Bergh en zijn genuanceerde kijk op de nieuwe consument in Nederland
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- EasyToys domineert straatbeeld met gewaagde adventskalenders
- KPN tv-app uitgebreid om voetballiefhebbers te trekken
- Jan magazine en Hema winnen Best Use of Content Commerce award
- 65 jaar Barbie: geen pensioen, wel een boek
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in Sinterklaascampagne Bol
- Albert Heijn lanceert magazine en platform voor vrouwen in de...
Laatste Nieuws
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in... 01-11-2024
- Albert Heijn lanceert magazine en... 01-11-2024
- Extra aandacht RegioBank voor sparen... 30-10-2024
- RIVM vraagt aandacht voor... 29-10-2024
- KPN tv-app uitgebreid om... 25-10-2024
- Jan magazine en Hema winnen Best Use... 25-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing