Spa wil Nederland beter laten drinken

Spa wil Nederland beter laten drinken
  • Content
  • 18 jun 2024 @ 08:57
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Volgens mineraalwatermerk Spa drinkt tweederde van de Nederlanders niet genoeg op een dag. Het merk wil daar, met een team ambassadeurs, verandering in brengen en start de 66 Days Drink Better Challenge.

Nederlanders aangeeft dat beter drinken belangrijk is voor onze gezondheid, lukt het ons in de praktijk maar mondjesmaat om voldoende te hydrateren. 2 op de 3 Nederlanders lukt het niet om genoeg te drinken. De belangrijkste is dat we het gewoon vergeten. Spa pakt samen met een team ambassadeurs de handschoen op en start een Challenge waarbij het mineraalwatermerk Nederlanders op een inspirerende en interactieve manier wil helpen om beter te drinken. De challenge wordt aangevoerd door zes ambassadeurs in Nederland en vier in België, de Spa Squad genoemd. De 66 Days Drink Better Challenge wordt ingezet op social media (Instagram en TikTok); de social challenge start op 17 juni en loopt tot en met september.

66 dagen
Het duurt gemiddeld 66 dagen om een nieuwe gewoonte aan te leren volgens onderzoek*. Dat inzicht is de basis voor de 66 Days Drink Better Challenge van Spa op social media. Het uitgangspunt: geen ingewikkelde, grote veranderingen, maar haalbare stapjes in het alledaagse leven die op een leuke en makkelijke manier helpen om een gezonde gewoonte eigen te maken. Gedurende de gehele campagneperiode biedt Spa de deelnemers via social media content in de vorm van tips, tricks, inspiratie en hulp. Ook na de periode van 66 dagen blijft het watermerk en het team ambassadeurs deelnemers aanmoedigen om hun nieuwe leefstijlgewoonte te blijven volhouden.

#Ochtendroutine
Marianne van Lathem, Marketing Manager Spa Benelux: 'We zien dat Nederlanders en Belgen voldoende drinken heel belangrijk vinden voor een gezondere lifestyle, maar dat het in de praktijk toch niet lukt; simpelweg omdat ze het vergeten door drukte of er niet aan denken. Wij willen de brug slaan tussen denken en doen, door de helpende hand te bieden met simpele, haalbare stappen. Dat kan al zoiets zijn als het delen van je ochtendroutine op TikTok of je GRWM (Get Ready with Me)-routine op Instagram, waardoor je vaste gewoonte sneller beklijft. Ook het bieden van alternatieven – water met een smaakje in plaats van “saai, plat water” – kan helpen om beter te drinken. Wij gaan op een laagdrempelige manier de dialoog aan met onze volgers op social media, om zo samen de Spa Challenge optimaal in te richten. Learning along the way, midden in de doelgroep, vanuit hún wereld!'

De zes Nederlandse en vier Belgische Spa Squad ambassadeurs delen hun realistische reis in de wereld van beter drinken; met vallen en opstaan. De Nederlandse Squad vertegenwoordigt een dwarsdoorsnee van alle Nederlanders, met fitfluencers zoals Fit with Marit en family influencers als Jip Janssen-Heldoorn en Francesca Kookt.

*Bron: Maria Popova, How long it takes to form a new habit, Brainpickings, 2014).

Credits:
Opdrachtgever: Spadel, Marianne van Lathem, Isabelle van Doorne, Tanya Köhler en
Tamara Daumerie

Bureau: Storyboard, Martijn de Kemp en India de Heij

Mediabureau: Initiative Media

Creative bureau: Happiness

PR: HappyLife PR

 

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken