ABN Amro illustreert in nieuwe campagne gekte op de huizenmarkt

ABN Amro illustreert in nieuwe campagne gekte op de huizenmarkt
  • Bureaus
  • 30 sep 2024 @ 09:56
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Merken

Met de nieuwe full-funnel campagne ‘Huizenjacht’ richt ABN Amro zich op starters en doorstromers op de woningmarkt. De campagne is onderdeel van de merkstrategie 'Voor Ieder Begin' en ontwikkeld door lead agency Ace.

De bank legt in de nieuwe campagne de spanning bloot die komt kijken bij het vinden van een woning en de opluchting die volgt wanneer het eindelijk lukt.

'Het kopen van een eerste huis is een van de meest betekenisvolle overgangsmomenten in je leven', aldus Tanja Bom van ABN Amro. 'In de huidige gespannen woningmarkt, waar schaarste en hevige concurrentie de boventoon voeren, is de weg naar een koopwoning moeilijk, maar zeker niet onmogelijk. We moedigen doorzetters aan en bieden ondersteuning met de expertise van onze woonexperts, zodat woningzoekenden goed voorbereid hun nieuwe begin kunnen maken.'

Creative Directors Billy Witbraad en Jasper Diks van Ace: “Met deze campagne willen we de realiteit van de huizenmarkt uitvergroten. Waar de categorie vooral een gepolijst plaatje laat zien, kiezen wij voor de dramatisering van een herkenbaar gevoel, het gevoel dat je in een rat race zit. Waar overvolle bezichtigingen en overbieden aan de orde van de dag zijn, en waar een gezonde dosis doorzettingsvermogen nodig is om een huis te bemachtigen. Door dit te erkennen hopen we dat mensen ABN Amro zien als partner in hun zoektocht, en zo met goede voorbereiding nét even meer kans hebben op hun droomhuis.”

Met ‘Huizenjacht’ versterkt ABN Amro zijn positie als de bank die klanten begeleidt en ondersteunt in elk nieuw begin. De campagne gaat live op TVC, online, (D)OOH, radio en social. Bekijk de film hier.
(PvWK)

Credits
opdrachtgever: ABN Amro, Isabelle Borggreve, Arian Arentsen, Joost van Holten en Tanja Bom
lead agency: Ace
ECD: Rogier de Bruin
creative directors: Billy Witbraad, Jasper Diks
creatives: Marcel Frensch, Dylan de Backer
head of strategy: Harm Balvers
senior strateeg: Kevin van Geest
agency producer: Monique van Smaalen
account: Machteld van Woensel Kooy, Maud van der Knaap en Dorien van Soelen
productiemaatschappij: Czar
regisseur: Joe van Houtteghem
executive producer: Karlijn Paardekooper
producer: Libbe van Dijk
DOP: Maxime de Smet
fotografie: Tim Stet
offline/ Editor: Jorien Voogt
online/ Grading: Crabsalad, Laurens Orij
geluidsstudio/ Technicus: Sauvage Sound, Quincy Vlijtig
muziek: Cris en Jef Music

Over ABN Amro
'ABN Amro is een Nederlandse bank voor particuliere, zakelijke en private banking klanten. ABN Amro biedt haar klanten een breed palet aan financiële producten en diensten. De focus ligt op Noordwest Europa en het hoofdkantoor staat in Amsterdam. De purpose van de bank is ‘Banking for better, for generations to come’. ABN Amro bedient meer dan 5 miljoen klanten en heeft ruim 19.000 mensen in dienst. Voor meer informatie, kijk op www.abnamro.com.'

(bron: ABN Amro)

 



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken