Millford designt Limited Edition Packs voor Japan Tobacco

Millford designt Limited Edition Packs voor Japan Tobacco
  • Design
  • 14 jan 2014 @ 08:05
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Packaging design

Om een nieuwe doelgroep aan te spreken, wilde Japan Tobacco een serie Limited Edition Packs introduceren met een urban uitstraling. Millford bedacht het thema ‘Heartbeat of the City’.

Millford ontwikkelde een visuele ‘heartbeat’ gemaakt van objecten uit het leven van alledag. Op het tweede oog is ook de skyline van de stad herkenbaar. Omdat de uitstraling ook associaties met de beat van de muziek heeft, zijn de pakjes geïntroduceerd op een rock-festival in Japan. Het pakje heeft verder een innovatieve manier van openen en sluiten.

Doelstelling was een internationale uitstraling, maar het sigarettenmerk wordt alleen in Japan verkocht.

Japan Tobacco koos Millford als zijn Europese designbureau.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken