Brouwerij 't IJ zet duurzame stap met herbruikbare verpakkingen

- Food-en-retail
- 6 mrt 2025 @ 08:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 6 mrt 2025 @ 08:00
- Peter van Woensel Kooy
Brouwerij ‘t IJ lanceert nieuwe verpakkingen voor klassiekers als IJwit, Zatte Tripel en seizoens favorieten als IJbok en PaasIJ. Ze blijven in smaak hetzelfde en ook in design een duidelijk familie, maar enkel nog verkrijgbaar in statiegeld verpakking. 'Op zowel blik, fust en fles.'
Maar liefst 85% minder CO2-emissies op de verpakkingen, dat is een boodschap die de brouwerij vanaf vandaag graag uitdraagt. 'De overschakeling van wegwerpflessen naar statiegeldflessen heeft een flinke impact en sluit aan bij de duurzame ambities van de brouwerij. Het schoonmaken en hergebruiken van de statiegeldfles kost aanzienlijk minder energie en grondstoffen dan het omsmelten en produceren van een nieuwe, éénmalig te gebruiken fles.'
Blik, fles of fust: 'ieder bier zijn eigen keuze'
Brouwerij ’t IJ onderzocht uitgebreid alle drinkvoorkeuren op verschillende momenten door verschillende klanten, en stelde op basis van deze marketing-insights het ideale assortiment verpakkingen samen. 'Onveranderlijk zijn het aantal centiliters per verpakking, de vertrouwde goede smaak en de kwaliteit van alle bieren, of het nu uit fles, blik of fust komt.'
Er wordt volgens de brouwers gebruikgemaakt van hetzelfde model statiegeldflessen als bij de start van Brouwerij ’t IJ in 1985, 'met een frisse en moderne uitstraling, klaar voor de toekomst'. De bekende struisvogel op het etiket verbindt naar eigen zeggen de verschillende bieren en verpakkingen. En nu dus na gebruik geld terug. 'De mooie, statige fles en het creatieve, sexy blik staan er samen goed bij op de bar of tafel', besluit het biermerk trots.
(PvWK | foto creatie: BtIJ)
Over Brouwerij ’t IJ
'Met z’n 40 jaar mag Brouwerij ’t IJ zich aanvoerder van de Nederlandse crafts brouwers noemen. Het eerste bier werd gebrouwen in een wastobbe in een Amsterdams kraakpand, waarna het badhuis in Amsterdam-Oost werd betrokken om door te groeien. De brouwers zagen de IPA in de VS en brouwden daarna zelf één van de eerste IPA’s in Nederland. Ze vonden het ideale recept voor witbier en IJwit werd geboren. Door het maken van hun eigen keuzes, de vele uitgesproken etiketten en goede relaties met vele horecapartners, groeide ‘t IJ uit tot bierlieveling van veel mensen in Nederland. De brouwerij organiseert en ondersteunt veel eigenzinnige lokale initiatieven, binnen en buiten de hoofdstad. Dikke kans dus, dat je ‘t IJ binnenkort tegenkomt. Naast het vaste assortiment brouwt ze ook veel nieuwe stijlen en blijft ze innoveren, ook met alcoholarme bieren.'
(bron: Brouwerij ’t IJ)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Kruidvat viert 50 jaar 'verrassend voordeel' met...
- [marketeer 219] Annemiek Neefjes & Eric Razenberg - brand...
- Albert Heijn lanceert Buurt Bezorgbundel voor efficiëntere...
- Johnny Cashew in zee met Tony's Chocolonely
- Nestlé betreedt nieuw segment met lancering KitKat Tablets
- [column] De voedselindustrie als bondgenoot - in gesprek met...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Chocoladeletter D van Dieuwertje... 06-03-2025
- Time to Momo verwelkomt Mart Evers... 06-03-2025
- Brouwerij 't IJ zet duurzame stap... 06-03-2025
- Moët & Chandon en Pharrell Williams... 05-03-2025
- Anders Hagh, CEO Salling Group: 'Wij... 04-03-2025
- Dansen in de supermarkt met Holie's03-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day