Kompas Publishing neemt meerderheidsbelang in Hi Label

Kompas Publishing neemt meerderheidsbelang in Hi Label
  • Media
  • 20 jun 2024 @ 11:02
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Kompas Publishing Hi Label en daarmee merken als Man Man, Fem Fem en Girlscene overgenomen. Met deze stap vergroot Kompas haar marktaandeel en verbreedt haar portfolio met lifestyle merken.

Een van de belangrijkste doelstellingen van de overname is het uitbreiden van de branded content mogelijkheden. Eigenaar van Kompas Publishing, Aart Wallet: ‘Met de integratie van Hi Label zorgen we voor een stevige verbreding en vliegwiel van ons bereik in Nederland. Wij zijn hiermee in staat om ruim 80% van alle Nederlanders te bereiken middels zowel branding als performance campagnes. De focus van Kompas zal uitgaan naar het verbinden van de verschillende merken en het overkoepelend aanbieden van branded content, display en video proposities.’

Joris van Velzen, eigenaar van Hi Label, blijft betrokken als aandeelhouder en werkzaam voor Hi Label. Van Velzen: ‘Het is tijd voor een mooie stap en een nieuwe uitdaging. Na 9 jaar geleden aan de wieg te hebben gestaan van MAN MAN is Hi Label uitgegroeid tot een mooi portfolio bedrijf in het lifestyle segment. Het is nu het juiste moment voor een nieuwe stap waarbij we nieuwe energie, creativiteit en ideeën toevoegen aan onze merken.’

Alle medewerkers van Hi Label verhuizen naar het kantoor van Kompas Publishing in Haarlem. Over de financiële details van de overname worden geen mededelingen gedaan.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken