KPN besteedt aandacht aan cyberpesten

KPN besteedt aandacht aan cyberpesten
  • Media
  • 1 okt 2024 @ 08:54
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De Week Tegen Pesten is een nationale anti-pestcampagne gericht op het onderwijs. De TikTokTalkshow van KPN heeft het thema Cyberpesten centraal gezet tijdens een speciale uitzending.

Tijdens de aflevering gaat de host in gesprek met ervaringsdeskundigen, een expert van Stichting School & Veiligheid en studenten van het Zadkine College in Spijkenisse, waar de opnames plaatsvonden. De TikTokTalkshow maakt deel uit van de #BeterInternet missie van de provider, waarin de focus ligt op het creëren van een veiliger en socialer internet.

De #BeterInternet campagne en TikTokTalkshow zijn ontwikkeld door Dentsu Creative Amsterdam.

Jaarlijks worden in Nederland zo’n 400.000 jongeren, zo’n 1 op de 5, slachtoffer van online pesterijen. Dit varieert van het verspreiden van roddels en scheldpartijen op sociale media en platforms zoals Twitch, tot fenomenen als bangalijsten en vernedervideo’s. De impact van cyberpesten is vaak diepgaand en langdurig. Het bespreekbaar maken van deze gevolgen is cruciaal om verandering teweeg te brengen.

Dave Fauenfelder, VP Brand, MarCom & Sponsorships KPN: ‘Doel van de online talkshow is het mentale welzijn van jongeren centraal stellen en handvatten bieden als ze met online problematiek te maken hebben. Door de gesprekken daadwerkelijk te voeren in en met de doelgroep en de juiste expert en hulporganisaties aan te haken, hopen we de drempel naar hulp voor jongeren te verlagen.’

Sanna de Boer, communicatieadviseur Stichting School & Veiligheid: ‘Als initiatiefnemer van de Week Tegen Pesten richten we ons op het onderwijs. We ondersteunen en inspireren docenten actief aan de slag te gaan met het onderwerp. We willen leerlingen bewust maken van de impact van roddels en pestgedrag, ook online. Immers: wat online gebeurt, heeft direct impact op de sfeer in de klas. Door dit project trekken we onze boodschap vanuit de klaslokalen naar de online platforms waar de problematiek ontstaat of verder gaat. Dat maakt het extra waardevol, zowel voor jongeren als docenten.’

Snippets worden gedeeld op de social kanalen van KPN. De gehele aflevering is hier terug te zien.

CREDITS

Klant: KPN

Strategie en Creatie: Dentsu Creative

Mediastrategie en inkoop: A Bigger Circle

Productiemaatschappij: Magenta Films

Regisseur: Roel de Groot

Editor: Rens Polman

Motion design: After it Moves

 

Met extra dank aan

Stichting School & Veiligheid

Zadkine College Eikenlaan Spijkenisse

 

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken