Salta Group brengt ook NCOI onder bij The Family
Na campagnes voor Salta Group onderdelen Luzac, Boertien Vergouwen Overduin, SRM en Opleiding.nl heeft The Family Amsterdam nu ook een nieuwe merkcampagne ontwikkeld voor NCOI. In de campagne draait het om de ambitie van studenten.
[column] Top 5-TikTok-trends: poezenpraat, winterse taferelen en nieuwe ronde
TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Justine en Thamar van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.
Philips lanceert duurzaamheidscampagne 'Oog voor mens en planeet'
Koninklijke Philips, wereldwijd marktleider in gezondheidstechnologie, zet patiënten en duurzame gezondheidszorg centraal in zijn nieuwe duurzaamheidscampagne ‘Oog voor mens en planeet’.
[column] Johan Kramer: 2024 wordt het jaar van de creatief
2024 wordt het jaar van de creatief (hij, zij, hen). Dat hoop ik althans. Want de creatief is steeds minder in beeld. In vakbladen recenseren marketeers tegenwoordig creatieve ideeën. En bij prijsuitreikingen zien we tegenwoordig groepen van 30 man op het podium. We doen het met z’n allen is het motto.
Radiostation Joe kiest Pink Marketing als digital agency
Het nieuwe FM-radiostation Joe heeft Pink Marketing, onderdeel van P3 Group, gekozen als nieuwe digital agency. Het mediabureau was samen met creatief bureau Pünktlich eerder al verantwoordelijk voor onder andere de lanceringscampagne van het radiostation.
Dela kiest voor combinatie TBWA en Wefilm
Uitvaart coöperatie Dela heeft gekozen voor een combinatie van twee creatieve bureaus: TBWA\Neboko en Wefilm Creative Agency.
Contentbureau R&Z sluit zich aan bij Only creative entrepreneurs
Only creative entrepreneurs voegt het Nijmeegse contentbureau R&Z Content Makers toe aan zijn netwerk. Het contentbureau is gespecialiseerd in copywriting, bedrijfsjournalistiek en het produceren van podcasts.
[column] MarketingAffairs 9: Duurzame oplossingen
Er zijn weinig woorden die zo eendimensionaal worden toegepast als het woord duurzaam. Duurzaam heeft echter meerdere betekenissen. Naast weinig belastend voor het milieu, staat duurzaam ook voor lang durend of weinig aan slijtage of bederf onderhevig.
Onze Kapel en BeFrank lanceren campagne 'Be Impactful. BeFrank.'
Pensioenverstrekker BeFrank heeft samen met creatief bureau Onze Kapel een campagne ontwikkeld waarin werknemers en werkgevers worden opgeroepen te investeren in een pensioen dat bouwt aan een duurzame toekomst.
Zandbeek ontwikkelt positionering en identiteit voor Zuyd Hogeschool
Zuyd is een Limburgse hogeschool met 14.000 studenten en steevast in de top 3 van beste hogescholen in Nederland. Om haar ‘breinpositie’ te verbeteren en merkvoorkeur verder te verhogen, schakelde Zuyd Hogeschool Zandbeek in.
Data provider Firsty kiest voor design agency Resoluut
Wereldwijde mobiele data provider Firsty heeft na een bureau-oriëntatie gekozen voor branding & design agency Resoluut. Het Amsterdamse agency is verantwoordelijk voor de naam, strategische positionering, visuele identiteit en productontwerp.
DOSSIER FOOD Kikkoman bouwt 300-jarige sojasaustraditie uit tot wereldmerk
Kikkoman's motto is ‘to promote the international exchange of food culture’ en dat lukt intussen aardig met distributie in 100 landen. De relatie met Nederland kent een verrassende oorsprong. In een suite op de 22e verdieping van Hotel Okura Amsterdam hebben wij de eer de Kikkoman-dynastie te treffen: vader en zoon Mogi en zijn managementteam uit Japan.
Whello neemt videobureau Skipp over
Whello heeft videobureau Skipp overgeneomen. Onder de nieuwe naam Whello Group kan het bedrijf nu de hele marketing journey aanbieden.
Nationaal Warmtefonds kiest voor Gardeners
Nationaal Warmtefonds maakt het verduurzamen van eigen woningen mogelijk door de financiering van (isolatie)maatregelen. Voor veel mensen is het Warmtefonds nog een onbekende speler. Gardeners gaat proberen daar verandering in te brengen.
Landelijk meldpunt Discriminatie.nl gelanceerd met campagne 'Meld het wél'
Ruim een kwart van de inwoners in Nederland krijgt te maken met discriminatie, maar slechts 3 procent meldt dat. Daarom is het landelijk meldpunt Discriminatie.nl opgezet. Naast de website lanceerde demissionair minister Hugo de Jonge de campagne ‘Meld het wél’.
Kaaps Film ontwikkelt brandmovie voor Vitakruid
Vitakruid, ontwikkelaar van voedingssupplementen in Nederland, wil met een nieuwe brandmovie, gemaakt door Kaaps Film, laten zien wat de intrinsieke motivatie is achter Vitakruid.
Rotterdamse creatieve bureaus openen hun deuren tijdens Agency at Night
Op vrijdag 15 maart 2024 organiseren onder meer Dept, Fabrique, DPDK en tientallen andere bureaus uit Rotterdam een avond vol exposities, talks en meer tijdens de eerste editie van Agency at Night.
Candid neemt location based platform Mobile Journey over
Location-based advertising platform Mobile Journey sluit zich aan bij het Candid platform. Mobile Journey, opgericht en geleid door Ramona Ramdaras, wordt onderdeel van het mediacluster van Candid zal blijven opereren onder haar eigen naam.
Radboud Universiteit lanceert campagne ‘Je bent nodig’
De Radboud Universiteit uit Nijmegen start met een campagne over duurzaamheid. Met als merkbelofte ‘Je bent nodig’ wil de universiteit laten zien dat wetenschap nodig is om het voortbestaan van de aarde – en dus ook de mens – te verzekeren.
McDonald’s start vervolgcampagne op Prijsjes waar je blij van wordt
De nieuwe campagne ‘Maak je dag voor een leuk bedrag’ van McDonald’s borduurt voort op de campagne van vorig jaar: Prijsjes waar je blij van wordt.
[Esprix] Michiel Rijshouwer: ‘Goed dat de termijn voor ‘Long term’ is aangepast naar cases die minimaal 3 jaar lopen’
De inschrijving voor de Esprix 2024 voor de beste cases is weer gestart. Tijd om te starten met ‘Drie vragen aan…’. Deze keer eindjuryvoorzitter Edward van de Ridder in gesprek met Michiel Rijshouwer, juryvoorzitter van de categorie Long term.
Zigt neemt digital agency BossData over
Mediabureau Zigt neemt BossData, een digital agency in Antwerpen met 35 medewerkers, over.
Springbok ontwikkelt nieuwe campagne Brand New Day: de nieuwe pensionado's
Brand New Day lanceert de campagne 'de nieuwe pensionado’s’, gemaakt door Springbok.
Dennis Hamakers verruilt Dept voor Cheil Benelux
Dennis Hamakers is gestart als Strategy Director van Cheil Benelux. Hamakers, afkomstig van Dept, is per direct verantwoordelijk voor de dagelijkse strategische leiding van het bureau en de strategische aanpak van de klanten van Cheil. Daarnaast neemt hij plaats in het MT.
Alphabet kiest voor Mediaplus Netherlands
Mobiliteitspartner Alphabet Nederland, onderdeel van BMW Financial Services Nederland, heeft na een pitchtraject gekozen voor Mediaplus Netherlands, onderdeel van Serviceplan Group.
Nederland in de pas met wereldwijde groei; hogere omzet onderzoekbranche in 2023
Om nou te zeggen dat we in rustige tijden leven… nee. We zijn de coronajaren al bijna vergeten, want oorlogen, politiek en maatschappelijke onrust eisen aandacht. Ook economisch gaat het bergop bergaf. Dat alles moet zijn weerslag hebben op de resultaten in de onderzoeksector. Ook daar is het niet rustig, maar dan in positieve zin, want de omzet steeg in 2023 met bijna 7%.
Nieuwe Sire campagne: Vind je lichtpuntje
Sire lanceert vandaag haar 120e campagne en moedigt Nederland aan om hoop te vinden en te delen. Het merendeel van de Nederlanders (62%) is de afgelopen vijf jaar namelijk minder hoopvol geworden over onze samenleving.
Joint venture Markteffect Research Group met The Relevance Group
Markteffect Research Group gaat een joint venture aan met The Relevance Group uit Duitsland. ‘Zo halen we meer kennis in huis op het gebied van data en kunstmatige intelligentie. Dat helpt ons om onze ambitie om de grootste Europese partij voor research en data te worden waar te maken’, vertelt directeur Hesam Fahimi.
Onno Seelen vertrekt bij IPG Mediabrands
Na ruim 13 jaar heeft COO Onno Seelen besloten om IPG Mediabrands te verlaten. Als reden voor zijn vertrek geeft hij aan ‘zijn horizon te willen verbreden en dit buiten Mediabrands te doen.’
Nieuwe ALS-campagne: De onvermijdelijke aftakeling
Stichting ALS Nederland is een nieuw en naar eigen zeggen 'confronterend campagneproject' gestart, waarin patiënten een donatie-oproep doen. Niet voor zichzelf, maar voor toekomstige patiënten.
Natuurhuisje zoekt in nieuwe campagne verbinding
Na ‘Niet vliegen, wel landen’ komt Natuurhuisje met een nieuwe campagne: ‘Niet online, wel verbonden’. Hiermee wil Natuurhuisje zorgen voor meer verbinding met jezelf, elkaar en de natuur.
[column] De echte verhalen in food
Jarenlang gold reclame voor ‘food’ toonaangevend. De norm in advertising. Als je als bureau werkte voor grote foodmerken dan was dat het bewijs dat je meedeed in de wereld van advertising.
Nationale Marketing Bechmark: Betere aansturing bureaus loont
Een sterk merk vraagt om topcreativiteit en dat is schaars. Ongeveer driekwart van de bedrijven in Nederland werkt daarom samen met één of meer creatieve bureaus.
Bol (Abovo): 'Als mediabureau moet je marketeers juist uitdagen'
Wat brengt 2024 ons op mediagebied behalve nieuwe opkomende kanalen zoals TikTok? Of wordt het weer veel van hetzelfde? In gesprek met Willem-Albert Bol, CEO van Abovo Maxlead, over het belang van positionering, trends, ethiek, kanalen en de meerwaarde van het mediabureau.
Staatsloterij NK Klunen in aantocht ter herinnering aan Elfstedentocht
Precies 27 jaar geleden werd de laatste Elfstedentocht geschaatst en kwamen Henk Angenent en Klasina Seinstra als winnaars over de finish. Al hoewel er nu een periode van vorst aan komt, is er toch genoeg reden voor een ludiek kluun-event.
[column] Het enorme aanbod van eenheidsworst
We staan er nauwelijks bij stil als we een supermarkt binnenlopen, maar nog nooit is het aanbod in de schappen zo groot geweest. Alleen al het aantal variaties op een product als kwark of vla is overweldigend en historisch ongeëvenaard. Je hoeft niet lang te zoeken om alleen al meer dan 250 variaties op yoghurt te vinden.
[Esprix] Esprix geopend voor inzendingen
Esprix (www.esprix.nl) staat weer open voor de beste cases van 2023. In totaal zijn er dertien categorieën met ieder hun eigen jury bestaande uit marketeers, creatieven, producers en strategen. In 2024 zijn er maar liefst 144 juryleden die het ingezonden werk gaan beoordelen op creativiteit en resultaat. De prijs is dan ook bijzonder gewild.
[column] Verbinding door verbeelding
We leven in een bijzondere tijd. De uitdagingen waarmee we ons als samenleving geconfronteerd weten, zijn pittiger dan ooit. De ene crisis is nog niet bezworen als de volgende zich alweer aandient, stelt Patrick Roubroeks , founding & creative director Xsaga. Wat helpt?
Kathrin Beck van Chocolatemakers: 'Vertel het zoals het is'
Dat duurzaam, transparant en inclusief opereren een gezonde business case is, staat ondertussen vast en experts te over die voorzien dat deze trend het aangezicht van dit decennium zal bepalen. Maar hoe doe je het goed? In de serie Marketeer van een betere wereld interviewt Gijs de Swarte marketeers van duurzame merken. In deze aflevering Kathrin Beck, Head of Brand Marketing bij Chocolatemakers.
ADCN brengt Dutch Creativity Awards aka de Lampen terug naar het voorjaar
De inzending voor de Dutch Creativity Awards, ook bekend als de Lampen, is gestart. De inzendtermijn is ruim acht weken. De ADCN verplaatst de Awards Ceremony hiermee weer terug naar het voorjaar. Daarnaast gloort het eerste eerherstel voor het Nederlands: je mag inzenden in eigen taal.
[column] AI Pin en de toekomst van interactie
Met de introductie van Humane’s AI Pin is er eindelijk weer eens een interessant nieuw mobiel apparaat op de markt. Na jaren van slechts incrementele innovatie hebben we nu een compleet nieuwe gadget dat doet denken aan de intelligente assistent uit de film Her. Gaat de AI Pin onze smartphones vervangen?
[column] Jeroen de Bakker: Dit zijn mijn favoriete podcasts van 2023
Het afgelopen jaar heb ik weer met veel plezier een hoop interessante, spannende en leerzame verhalende podcasts geluisterd. Op de fiets naar de zaak in de Houthavens, in de auto naar een afspraak en met de hond op het strand in Schoorl of in het Amsterdamse Bos. Hier mijn favourite top 5 van het afgelopen jaar, in willekeurige volgorde, tipt Jeroen de Bakker van Airborne.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren
- De marketingtransfers van week 16, 2024
- Bifi terug op TV met campagne ‘Stiekem de lekkerste’
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
Laatste Nieuws
- Drie finalisten SAN New Kids on the... 26-04-2024
- De marketingtransfers van week 17,... 26-04-2024
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing