De marketingtransfers van week 11, 2025

- B2b
- 21 mrt 2025 @ 08:00
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Personalia
- 21 mrt 2025 @ 08:00
- Redactie MarketingTribune
‘Er is een tijd van komen en gaan, maar de tijd van gaan is nu gekomen’ zei Toon Hermans ooit. Na 28 jaar Ahold Delhaize is dat moment nu aangebroken voor Marit van Egmond. Daarentegen neemt Ralph Rijks na slechts een jaar alweer afscheid van Hello Fresh om aan de bak te gaan bij Just Eat Takeaway.com. MarketingTribune houdt zoals altijd de vinger aan de pols.
Ralph Rijks (ex-Zalando) verruilt Hello Fresh voor Just Eat Takeaway.com waar hij Global CMO wordt: ‘Ik ben ontzettend enthousiast over dit nieuwe hoofdstuk waarin ik me zal richten op het stimuleren van groei en het versterken van commerciële capaciteiten samen met een zeer getalenteerd team. Wat mij enthousiast maakt is de missie van JET om gemak te creëren voor iedereen in het dagelijks leven en ik kijk ernaar uit om op grote schaal bij te dragen aan die visie. Er is zoveel potentieel voor ons en ik ben verheugd om deel uit te maken van deze reis!’
Ralph Rijks
Na een dienstverband van 28 jaar, waarvan de laatste zes jaar als CEO van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall, heeft Marit van Egmond besloten haar loopbaan buiten Ahold Delhaize voort te zetten. 30 april 2025 is haar laatste werkdag. De procedure voor opvolging is gestart, meldt de retailketen. Van Egmond kwam in 1997 in dienst bij Ahold als management-trainee en heeft sindsdien verschillende commerciële, operationele en leidinggevende functies binnen het bedrijf bekleed. In 2014 trad Marit toe tot het Albert Heijn-directieteam als executive vice president commercie. In 2019 werd zij CEO van Albert Heijn en in 2021 ook eindverantwoordelijk voor Etos en Gall & Gall. Frans Muller, CEO Ahold Delhaize: 'Onder leiding van Marit heeft Albert Heijn zich ontwikkeld tot een vernieuwende omnichannel retailer. De vertrouwde en inspirerende partner voor klanten en voor de 125.000 mensen die er werken. Met een sterke focus op onze klanten, passie voor de producten, de kwaliteit en betaalbaarheid en haar diepgaande interesse in duurzaamheid, gezondheid en innovatie heeft zij het bedrijf succesvol door een turbulente periode genavigeerd. Marit heeft Albert Heijn niet alleen commercieel versterkt, maar ook maatschappelijk relevanter gemaakt.' Het is nog niet bekend waar en wanneer Van Egmond haar carrière voortzet: ‘Na 28 jaar neem ik afscheid van een geweldig bedrijf. Het is voor mij nu het juiste moment. Het gaat goed met Albert Heijn, Etos en Gall & Gall en er staat een sterk team klaar om door te gaan op de weg die we met elkaar zijn ingeslagen. Ik ben trots op de groei die we samen hebben gerealiseerd, op onze bijdrage aan een gezonde, sociale en duurzame samenleving, én op de vele technologische en digitale stappen waardoor we in onze sector leidend zijn. Dankbaar kijk ik terug op de kansen die ik heb gekregen en op de ruimte die ik de afgelopen zes jaar heb gehad om Albert Heijn vanuit mijn visie op het voedselsysteem een nieuwe koers te geven. In het bijzonder ben ik dankbaar voor het vertrouwen dat ik van alle bevlogen collega’s heb gekregen. Albert Heijn is klaar voor een volgende fase. Daar past een nieuwe leider bij, die ik veel succes wens en net zoveel plezier als dat ik de afgelopen jaren heb gehad.’
Marit van Egmond
Full-service mediabureau Initiative, onderdeel van IPG Mediabrands, heeft Edward Knol benoemd tot Managing Director van de Nederlandse tak. Hij volgt Eva Hollander op en zal per direct de leiding over het bureau op zich nemen. Knol bekleedde diverse leidinggevende functies, waaronder COO bij Candid, Managing Director bij Born05 en Wavemaker, en senior posities binnen WPP en GroupM. Daarnaast deed hij ervaring op bij K-Swiss en Philips in marketing- en managementrollen: ‘Ik kijk er enorm naar uit om samen met het Initiative-team te bouwen aan groei voor onze klanten met onze innovatieve, geïntegreerde aanpak. De combinatie van het internationale netwerk, de krachtige Interact-data & tech backbone en onze samenwerking met 70% aan nationale A-merken was voor mij doorslaggevend.' Saskia Wagenmakers, CEO van IPG Mediabrands Nederland, verwelkomt Knol enthousiast: 'Ik ben blij weer met Edward te gaan samenwerken. Hij heeft een enorme drive, is zeer klantgericht en een teambouwer pur sang. Edward is de juiste persoon om Initiative in deze tijd van constante verandering de toekomst in te leiden.'
Edward Knol
Lisanne de Bruijn en Britt Zandt-Pegels lanceren Lis Brands, een nieuwe divisie van management bureau Lis The Agency, gericht op merkactivaties, PR en influencermarketing. Lis Brands ondersteunt zowel opkomende als gevestigde merken in Nederland en België bij het vergroten van hun zichtbaarheid en impact. De Bruijn heeft een achtergrond als senior marketeer bij diverse topmerken, terwijl Zandt - Pegels gespecialiseerd is in PR-strategie, evenementen en influencer campagnes binnen de beauty-, fashion-, interieur- en lifestyle-sector. Volgens De Bruijn is de oprichting van Lis Brands een logische stap: 'Na zeven jaar ervaring met Lis The Agency is het tijd voor de volgende stap. Met de lancering van Lis Brands bouwen we vol vertrouwen aan de toekomst en bieden we merken een 360° aanpak voor maximale resultaten.' Zandt - Pegels vult aan: 'Lis Brands is ontstaan uit de groeiende vraag naar geïntegreerde merkcampagnes. Door PR, influencer marketing en activaties te combineren, versterken we merken in hun onderscheidende positionering en vergroten we hun impact.'
Lisanne de Bruijn en Britt Zandt-Pegels
PR-bureau Axicom heeft Brian Snyder benoemd tot Chief Innovation Officer en Rosie Bannister tot Chief Operations Officer. Met deze benoemingen wil Axicom zijn innovatiestrategie versterken en inspelen op de veranderende markt. Snyder, voorheen Global President of Digital bij Axicom, zal zich richten op het ontwikkelen van de wereldwijde innovatiestrategie van het bureau. Hij ondersteunt teams bij het inzetten van AI en het testen van campagnes op een kunstmatig publiek. Bannister was eerder Managing Director in het Verenigd Koninkrijk en Head of Global Growth and Marketing. Als COO richt zij zich op het stroomlijnen van processen en de implementatie van de innovatiestrategie binnen de organisatie. CEO Mathew Lackie zegt: ‘Brian Snyder en Rosie Bannister bieden de perfecte combinatie van anticiperen en uitvoeren voor het ontwikkelen van moderne oplossingen.’
Brian Snyder en Rosie Bannister
David de Bruijn is benoemd tot Global Chief Creative Officer (CCO) van marketingbureau Wink Creative Experiential Agency. De Bruijn was eerder als Creatief Directeur verantwoordelijk voor diverse campagnes voor merken als Corona, Budweiser en NFL. Zijn werk leverde hem een plaats op in de Top 100 Most Influential Event Professionals en droeg bij aan meer dan 100 internationale vakprijzen voor Wink, waaronder Cannes Lions en Clio Awards. Samen met Henry Peemen, Managing Director bij Wink, zal De Bruijn het creatieve leiderschap van het bureau verder vormgeven. Peemen: 'David's creatieve visie is altijd een sleutelfactor geweest in ons succes en heeft Wink naar een mondiaal niveau getild. Ik ben trots om samen Wink creatief te leiden naar een toekomst als internationale koploper in experiential marketing.'
David de Bruijn
Tim Koekkoek is per 1 februari 2025 gestart als Managing Partner van bureau Blauw Brand & Campaign. In deze rol geeft hij leiding aan de nieuwe praktijk binnen Blauw, die zich richt op AI, analytics en innovatieve oplossingen voor branding en marketing-ROI. Koekkoek heeft twintig jaar ervaring in de marketing- en onderzoeksbranche, onder andere bij MeMo² en Kantar. Hij heeft zich gespecialiseerd in het vertalen van complexe data naar strategieën voor merken. Over zijn nieuwe functie zegt hij: ‘Ons doel is om marketeers niet alleen inzicht te geven in hoe hun campagnes presteren, maar hen ook concreet te ondersteunen in het verbeteren van hun rendement.’ Volgens Jos Vink, CEO van Blauw, past Koekkoek goed bij de ambities van het bedrijf: ‘Met de komst van Tim hebben we een leider gevonden die merk- en campagneonderzoek naar een hoger niveau kan tillen. Zijn ondernemersmentaliteit en creativiteit maken hem bij uitstek geschikt om onze klanten te helpen bij het optimaliseren van hun mediakeuzes.’
Tim Koekkoek
Chloë Vernimmen en Jim O'Regan zijn benoemd tot Joint Heads of Account Management bij reclamebureau 180 Amsterdam. In hun nieuwe rol zullen zij het accountteam van het bureau leiden, begeleiden en ondersteunen. Jim O'Regan begon in 2011 bij 180 Amsterdam als accountmanager en groeide door tot business director. Na een onderbreking buiten het bureau keerde hij in 2022 terug en speelde sindsdien een centrale rol in het leiden van teams en het ontwikkelen van wereldwijde campagnes voor merken als Asics, Amstel, adidas, DHL en Lay's Champions League-sponsoring. Chloë Vernimmen heeft de afgelopen drie jaar bijgedragen aan de ontwikkeling van de Social and Luxury-divisie van 180 Amsterdam. Ze brengt meer dan tien jaar ervaring mee in klantrelatiebeheer binnen FMCG, automotive, retail, technologie, beauty en luxe, met een focus op social-first campagnes. Stephen Corlett, CEO van 180 Amsterdam, zegt: 'Chloë en Jim zijn uitzonderlijke leiders die de geest van 180 belichamen. Hun energie, ervaring en visie zijn van groot belang voor een moderne client services-operatie van wereldklasse.'
Jim O'Regan en Chloë Vernimmen
Kevin Wetzel, Head of Marketing bij payment service provider Buckaroo, is toegetreden tot het bestuur van de Nima B2B Community. In deze rol zal hij bijdragen aan het samenbrengen en ondersteunen van B2B-marketeers. Wetzel heeft ruime ervaring in de fintech-sector, waar hij bij Buckaroo strategische marketing en salesintegratie combineert. Over zijn benoeming zegt hij: ‘Ik kijk ernaar uit om mijn vakgenoten te helpen deze uitdagingen aan te pakken en de wereld te laten zien dat B2B-marketing allesbehalve saai is.’ Daarnaast sluit zijn ervaring bij Buckaroo goed aan bij de missie van Nima. ‘Wij willen professionals en organisaties laten groeien door inspiratie, netwerk en persoonlijke aandacht. Met uiteindelijk als doel de (eind)klant zo goed mogelijk te kunnen bedienen. Paying Attention, zoals we dat bij Buckaroo noemen’, aldus Wetzel.
Kevin Wetzel
Tamara Bok is per januari gestart als business developer bij het Amsterdamse PR-bureau Nxt agency. Bok was eerder directeur van persbureau Novum Nieuws en is daarnaast actief als radionieuwslezer en podcastpresentator. Met haar komst zet Nxt agency in op zowel groei als het versterken van de journalistieke en creatieve kwaliteiten binnen het team. ‘De afgelopen jaren heb ik gezocht naar bureaus waar mijn creatieve, journalistieke en zakelijke expertise echt een aanvulling kan zijn op de opdrachten van Nxt agency’, zegt Bok. ‘De creativiteit, het jonge team en de strategische kennis over hoe thought leadership wordt opgebouwd en onderhouden, waren voor mij doorslaggevend om met Johan Konst, Remi Kuchler en hun team samen te werken.’ Kuchler, algemeen directeur en medeoprichter van Nxt agency, voegt toe: ‘Met Tamara halen we een schat aan journalistieke ervaring, strategische merkcommunicatie en storytelling in huis, waarmee we onze klanten nog beter kunnen positioneren als dé experts in hun industrie.’
Tamara Bok
BvA netwerk van merkleiders draagt Ana Henriques, Head of Marketing Communications Belgium & Netherlands bij TUI, aan voor een functie in het bestuur. Tijdens de Algemene Ledenvergadering op 16 april 2025 kunnen BvA-leden haar benoeming goedkeuren. Ook Els Dijkhuizen en Bas Verheijen kunnen dan officieel benoemd worden door de leden. ‘Ik kijk er enorm naar uit om deel uit te maken van het BvA-bestuur. Voor mij begint alles met een sterke visie: waar willen we naartoe en hoe bouwen we aan merken die écht relevant zijn? Daarvoor heb je een umfeld nodig waarin merken kunnen groeien. Het is belangrijk om hier een sterke stem in te hebben. Ik kijk ernaar uit om samen met BvA bij te dragen aan een toekomstbestendig en verantwoord marketinglandschap.’ Erik van Engelen, voorzitter van BvA verwelkomt Henriques in het bestuur: ‘Ana’s uitgebreide ervaring en strategische blik maken van haar een waardevolle toevoeging aan ons team. We zijn enthousiast om samen met haar de positie van adverteerders te versterken en de mogelijkheden voor merken te vergroten om effectief en verantwoord te communiceren.’ De samenstelling van het BvA-Bestuur is nu als volgt: Erik van Engelen (voorzitter), Nicole Freid (vice-voorzitter), Charlotte Zelders (penningmeester), Arno de Jong, Nathalie Lam, Richard van Schaik, Aart Jan van Triest en Theo van Uffelen.
Ana Henriques
De Mars Pet Nutrition-divisie kondigt de benoemingen aan van twee regionale presidenten. Na vijf en een half jaar Pet Nutrition Europe te hebben geleid, is Deri Watkins benoemd tot Regional President Pet Nutrition Developed Asia Pacific. De vorige General Manager van Pet Nutrition UK, Ireland & Nordics, Paolo Rigamonti, is benoemd tot Regional President Pet Nutrition Europe. Beiden zijn op 1 maart 2025 in hun nieuwe rol begonnen.
Deri Watkins en Paolo Rigamonti
redactie & samenstelling Nanny Kuilboer en Tamara de Vos
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 10, 2025
- Thijs de Boer versterkt creatief leiderschap TBWA\Neboko
- Surf en Nikhef kiezen ServerDirect voor IT-infrastructuur
- Edward Knol nieuwe Managing Director van Initiative Nederland
- Wim Creative Agency neemt David Raakt over
- [column] De ondergang van authentieke content op LinkedIn
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 11,... 21-03-2025
- Edward Knol nieuwe Managing Director... 19-03-2025
- Wim Creative Agency neemt David... 18-03-2025
- Thijs de Boer versterkt creatief... 17-03-2025
- De marketingtransfers van week 10,... 14-03-2025
- Surf en Nikhef kiezen ServerDirect... 11-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center