KPN lanceert telefoons geïnspireerd door Netflix-hits

- Media
- 18 mrt 2025 @ 16:05
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Content
- 18 mrt 2025 @ 16:05
- Imke Walenberg
Telecomprovider KPN brengt drie telefoons uit, geïnspireerd door de populaire Netflix-series La Casa de Papel, The Crown en Stranger Things. De limited edition-toestellen maken deel uit van de campagne rondom het vernieuwde Combivoordeel-programma, waarbij klanten bij het combineren van internet en mobiel onder andere elke maand Netflix cadeau krijgen.
Van fictie naar realiteit
Om de samenwerking met Netflix te vieren, introduceert KPN drie werkende telefoons die direct verwijzen naar memorabele scènes uit de series. De telefoons zijn uitgerust met een KPN-simkaart en bevatten functies die fans direct zullen herkennen.
“Tien jaar geleden voegden we Netflix toe aan ons tv-platform en sindsdien is het een vast onderdeel van ons aanbod,” zegt Marieke Snoep, Chief Consumer Market bij KPN. “Met deze telefoons brengen we entertainment dichter bij onze klanten en laten we hen hun favoriete series op een geheel nieuwe manier beleven.”
De drie telefoons
De toestellen zijn niet alleen verzamelobjecten, maar ook volledig functioneel om mee te bellen. Elk toestel is voorzien van een USB-C-poort, een bijpassende ringtone en speciale features geïnspireerd door de serie:
- La Casa de Papel telefoon: Deze rode telefoon heeft de iconische Bella Ciao ringtone en biedt gebruikers de mogelijkheid om stemmen te vervormen; handig bij geheime onderhandelingen. Daarnaast kunnen gebruikers, met de juiste code, een verborgen minikluis openen.
- Stranger Things walkietalkie: Dit retro-toestel laat gebruikers communiceren alsof ze vanuit The Upside Down bellen. Met een uitschuifbare antenne verandert de telefoon in een Demogorgon-detector, terwijl kanaal B toegang biedt tot mysterieuze labgeluiden.
- The Crown telefoon: Deze klassieke telefoon biedt etiquette-advies en een overzicht van de Royal Agenda. Daarnaast kan de gebruiker met één druk op de knop zijn stem omvormen tot een koninklijke toon.
Met de lancering van deze telefoons zet KPN in op beleving en versterkt het zijn positionering als entertainmentprovider. De limited edition-toestellen zijn exclusief verkrijgbaar voor klanten die gebruikmaken van het vernieuwde Combivoordeel.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- De Telegraaf bereikt meer lezers dankzij digitale editie
- Neuro-onderzoek bevestigt kracht van gecombineerde tv- en...
- TV-reclamemarkt in 2024: sterke groei online video
- [column] De culturele revolutie is begonnen! Ga bij het verzet
- EW Magazine lanceert positioneringscampagne 'Zuurstof tot...
- Q&A onderzoekt onmisbaarheid retailformules
Laatste Nieuws
- KPN lanceert iconische telefoons... 18-03-2025
- [onderzoek] 'Gaming krachtig medium... 17-03-2025
- 'Human First, Human Last' wint... 14-03-2025
- Q&A onderzoekt onmisbaarheid... 12-03-2025
- Mediatrends: online mediaconsumptie... 11-03-2025
- EW Magazine lanceert... 10-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center