Nieuw bureau Nami combineert gedragswetenschap en storytelling voor maatschappelijke impact

Nieuw bureau Nami combineert gedragswetenschap en storytelling voor maatschappelijke impact
  • Bureaus
  • 18 mrt 2025 @ 17:19
  • Link
  • Imke Walenberg
    Imke Walenberg

    Hoofdredacteur Online
    MarketingTribune
  • Film

De jonge filmregisseur en scenarist Ilia ten Böhmer lanceert Nami, een nieuw bureau dat gedragswetenschap en strategische storytelling samenbrengt om merken te laten groeien én bij te dragen aan een betere samenleving. Volgens Ten Böhmer is dit de toekomst van reclame: 'Wij geloven dat de beste merken niet alleen willen verkopen, maar zich oprecht willen inzetten om de maatschappij te verbeteren'.

Van bedrijven naar bewegingen

Waar traditionele bureaus beginnen met een boodschap en zichtbaarheid als doel hebben, draait Nami de aanpak om. Eerst wordt de doelgroep grondig onderzocht: wat beweegt hen écht? Deze inzichten vormen de basis voor strategische verhalen die niet alleen impact maken, maar ook tot positieve verandering leiden.

Volgens Ten Böhmer is dit geen idealisme, maar een slimme strategie. 'Onderzoek toont aan dat wanneer merken echte waarde creëren voor de samenleving, ze niet alleen producten verkopen, mensen gaan ook in hun missie geloven. Dat zorgt voor diepere klantbinding en duurzame groei,' legt hij uit.

Nieuwe standaard in reclame

Nami wil organisaties transformeren van bedrijven naar bewegingen die zowel intern als extern verandering teweegbrengen. 'Succes meten we niet alleen in cijfers, maar vooral in de positieve impact die we realiseren'.

Met deze aanpak daagt Nami de reclamewereld uit om verder te kijken dan commerciële doelen en een nieuwe standaard te zetten: positieve verandering, verhaal na verhaal.

Imke Walenberg

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken