Eerste AI-inhaakbillboard met bewegend persoon

- Bureaus
- 20 mrt 2025 @ 10:09
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 20 mrt 2025 @ 10:09
- Kel Koenen
Ad Alliance en GroupM hebben een primeur: het eerste AI-gegeneerde inhaakbillboard met een bewegend persoon. Deze TV-uiting is speciaal gecreëerd voor snoepmerk Katja en wordt uitgezonden rondom het RTL 4-programma Make Up Your Mind en op Videoland.
De billboards zijn ontwikkeld in samenwerking met EssenceMediacom en StudioM (beiden onderdeel van GroupM) en worden niet alleen als traditionele TV-uiting vertoond, maar ook ingezet als Pauze Ad op Videoland. Hiermee speelt de campagne perfect in op de thematiek van het programma, dat draait om de kunstvorm drag en de onthulling van BN’ers in drag.
Adverteerder Katja is enthousiast over de campagne en de koppeling met Make Up Your Mind. 'Katja doet dingen graag anders. Zo zijn onze snoepjes sinds 2021 vegan en zetten we ons in voor de LHBTQIA+ community, onder andere door deelname aan PRIDE Amsterdam', aldus Jeroen van Eunen, Managing Director bij Katja Fassin. 'Dragqueens zijn uniek en geven kleur aan de wereld. Ze zijn zeker niet te vervangen door AI, want hun artform gaat verder dan looks. Maar een uitstapje naar AI is voor ons een interessante primeur.'
Volgens Marco Gijsen, Director ALLY bij Ad Alliance, is deze campagne een doorbraak in de toepassing van AI binnen TV-reclame. 'Met deze campagne hadden we een primeur en hebben wij voor het eerst een kwalitatief hoogwaardige video-uiting met een persoon gecreëerd door een combinatie van AI, Photoshop en After Effects. Met onze in-house AI-expertise zoeken we continu naar innovatieve manieren om creatieve en efficiënte reclame-uitingen te maken. We zijn blij met deze doorbraak en kijken uit naar de volgende stappen.'
Waar AI eerder vooral werd ingezet voor statische visuals of voice-overs, laat deze campagne zien dat AI ook kan bijdragen aan dynamische en bewegende reclamebeelden. Het succes van deze inhaakcampagne kan mogelijk de deur openen voor verdere toepassingen van AI in TV-advertising.
Het vijfde seizoen van Make Up Your Mind is afgelopen zaterdag gestart en de finale vindt plaats op 26 april.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Vier nieuwe gezichten bij Gardeners 21-03-2025
- Ontmoet Bobbie en haar familie21-03-2025
- De impact van laaggeletterdheid:... 20-03-2025
- Eerste AI-inhaakbillboard met... 20-03-2025
- NPO kiest team5pm als strategische... 20-03-2025
- Nieuw bureau Nami combineert... 18-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center