Doritos lanceert mixed reality portal met 'A Minecraft Movie'

- Food-en-retail
- 21 mrt 2025 @ 08:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 21 mrt 2025 @ 08:00
- Peter van Woensel Kooy
Op 28 maart 2025 kunnen bezoekers van het Museumplein te Amsterdam een bijzondere poort betreden naar een andere wereld. Een bijzondere Mixed Reality portal laat voorbijgangers letterlijk in de wereld van 'A Minecraft Movie' stappen.
Bureau Fitzroy ('part of United Playgrounds') ontwikkelde samen met Livewall ('part of United Playgrounds') en Beyond een innovatieve combinatie tussen fysieke en digitale technologie.
Het is al jaren een populaire inside joke in de community rondom ’s werelds meest gespeelde game, stellen de bedenkers: 'The Netherlands klinkt verdacht veel als The Nether uit Minecraft.' In A Minecraft Movie vormt deze duistere wereld een cruciaal decor voor hoofdpersoon Steve (Jack Black). Via een Minecraft portal reist Steve naar The Nether om daar de kwaadaardige Piglins te bestrijden. Dankzij Doritos is het voor het eerst mogelijk om zelf door een fysieke Minecraft portal te stappen en zo 'The Nether Lands' te betreden.
Door de portal te scannen met je telefoon en er fysiek doorheen te stappen betreden bezoekers een interactieve wereld waarin je klassieke Minecraft moves kan uitvoeren. Door zelf te bewegen begeef je je door de wereld, door op het scherm te tikken kun je mijnen, resources verzamelen en wapens craften. Om uiteindelijk een brug te saboteren en de Piglins tegen te houden. Bovendien maken deelnemers ook nog eens kans om een massief 18 karaat gouden Doritos chip van maar liefst €1000,- te winnen, aldus de initiatoren.
Thomas van Driel, ACD bij Fitzroy: ‘Om de samenwerking tussen Doritos en A Minecraft Movie te vieren wilden we iets heel bijzonders creëren. Door The Netherlands om te toveren tot "The Nether Lands" laten we een jarenlange droom van de Minecraft community uitkomen. Samen met United Playgrounds partner Livewall en immersive design studio Beyond hebben we een innovatieve experience gecreëerd die toegankelijk is voor alle leeftijden en zowel non-gamers als hardcore Minecraft fans aanspreekt.’
Michiel Otten, Marketing Manager PepsiCo: ‘Voor Doritos was het belangrijk om echt iets toe te voegen aan de ervaring van onze fans. Samen met Fitzroy gaan we gedurende de campagne heel Nederland omtoveren tot The Nether Lands. Na de lancering zal de portal overal verschijnen door Nederland en België om zoveel mogelijk mensen de kans te geven deze unieke ervaring te beleven.’
Mischa Schreuder, partner bij Fitzroy: 'Dit project is een prachtig voorbeeld van hoe twee agencies binnen United Playgrounds naadloos hebben samengewerkt om de ultieme campagne ervaring te creëren. Door een combinatie van DOOH, Mixed Reality, Fake Out-of-Home, social, influencer marketing en gaming, trekken we de consument volledig mee in de Doritos x A Minecraft Movie wereld.’
De Mixed Reality portal is op 28 maart van 9:00 tot 18:00u gratis te bezoeken op het Museumplein in Amsterdam en reist daarna door naar België en verschillende bioscopen in beide landen, beloven de initiatoren. De portal zal daarnaast ook beschikbaar zijn via 135 DOOH schermen rondom Nederlandse bioscopen, via social media, online advertising en op de feeds van verschillende Influencer partners. Ook is de portal vanaf 28 maart toegankelijk via Doritos.nl/portal. A Minecraft Movie is vanaf 2 april 2025 te zien in de bioscoop in zowel de Engelstalige als Nederlandstalige versie.
(PvWK | beeld: Fitzroy)
Impressie scherm op Museumplein
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- smartphone
- Museumplein
- portal
- Doritos
- Fitzroy
- Mixed Reality
- chips
- wereld
- scherm
- Michiel Otten
- Thomas van Driel
- voorbijgangers
- DOOH
- PepsiCo
- ai
- andere wereld
- Mischa Schreuder
- A Minecraft Movie
- vr
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 221] Lennart van Bolderick (Boldwool): 'De...
- EasyToys en Kesbeke lanceren augurkvormige vibrator
- Dr. Oetker lanceert exclusief 'niet-bestaand' evenement Club...
- Just Eat Takeaway gaat farmaceutische producten thuisbezorgen
- Ekoplaza uitgeroepen tot meest duurzame merk van Nederland
- Kruidvat stoot bol van troon als sterkste retailmerk
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Fatbike versus Pieper Bike:... 21-03-2025
- Doritos lanceert mixed reality... 21-03-2025
- Unilever verkoopt The Vegetarian... 20-03-2025
- Marit van Egmond vertrekt bij Albert... 20-03-2025
- EasyToys en Kesbeke lanceren... 20-03-2025
- Kesbeke winnaar FavorFlav Food Top... 20-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center