Screenforce lanceert SpotDeli: centraal platform voor TV-commercials

Screenforce lanceert SpotDeli: centraal platform voor TV-commercials
  • Media
  • 19 mrt 2025 @ 12:14
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Screenforce heeft officieel SpotDeli gelanceerd, een nieuw centraal platform voor de intake en distributie van TV-commercials en billboards. Vanaf 1 april is het platform volledig operationeel en biedt het een efficiëntere, snellere en toekomstbestendige oplossing voor het aanleveren van reclamecontent bij exploitanten zoals Ster, Talpa Network en Ad Alliance. SpotDeli wordt gehost door MediaLab en is toegankelijk voor alle producenten.

Met SpotDeli kunnen gebruikers hun commercials en billboards via één centraal systeem uploaden, in plaats van deze afzonderlijk aan te leveren bij verschillende exploitanten. Het platform biedt een technische kwaliteitscontrole (QC) die direct feedback en keuringsrapporten genereert. Hierdoor kunnen eventuele aanpassingen sneller worden doorgevoerd, wat de doorlooptijd van commercialdistributie aanzienlijk verkort.

Het platform ondersteunt zowel MXF- als MP4-formaten en biedt de mogelijkheid om meerdere commercials of billboards gelijktijdig te uploaden. Daarnaast kunnen gebruikers eenvoudig toegang verlenen aan collega’s binnen hun organisatie, waardoor samenwerking en beheer worden geoptimaliseerd.

Met inmiddels bijna 600 gebruikers heeft SpotDeli zich snel bewezen als een innovatieve tool. Door de integratie van AI en verdere automatisering zal het platform zich blijven ontwikkelen en inspelen op de veranderende eisen van de markt en technologische innovaties. Dit maakt SpotDeli niet alleen efficiënt, maar ook toekomstbestendig.

Een andere belangrijke functionaliteit is automatische ondertiteling, waarmee de toegankelijkheid van commercials wordt verbeterd. Dit sluit aan bij de European Accessibility Act (EAA), die audiovisuele content toegankelijker moet maken voor een breder publiek.

‘Met SpotDeli zetten we een grote stap naar een efficiëntere en kwalitatief betere werkwijze voor de Nederlandse TV-markt’, stelt Michel van der Voort, directeur van Screenforce. ‘Door de centrale intake en kwaliteitscontrole besparen producenten, adverteerders, mediabureaus en exploitanten tijd en verbeteren we de kwaliteit van commercials.’

Hans de Heus, CEO van MediaLab, voegt toe: ‘SpotDeli maakt commercialdistributie efficiënter, toegankelijker en duurzamer. Wij zijn er trots op dat Screenforce MediaLab heeft gekozen als partner en kijken uit naar de innovaties die dit platform zal brengen.’

Foto: Aankondiging SpotDeli tijdens het Screenforce TV Jaarrapport event met Hans de Heus (l) en Allard Ruyl

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken