Kesbeke winnaar FavorFlav Food Top 100
- Food-en-retail
- 20 mrt 2025 @ 08:34
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 20 mrt 2025 @ 08:34
- Sjaak Hoogkamer
Het is de achtste keer dat de foodblog FavorFlav een ode brengt aan de movers en shakers van de Nederlandse gastronomie.
Grote winnaar dit jaar is Kesbeke Fijne Tafelzuren, een Amsterdams familiebedrijf met als voornaamste activiteit het inleggen van tafelzuur zoals augurken, Amsterdamse uien en zilveruitjes. En dat al sinds 1948, toen Charles Kesbeke in een kleine kelder in hartje Amsterdam met een inleggerij van tafelzuur begon. Inmiddels staat zijn kleinzoon Oos – sinds 1979 – aan het roer en worden zijn zonen Camiel en Silvian klaargestoomd om de zaak over te nemen. Kesbeke is inmiddels een opvallend merk met producten die hip en trendy zijn. Zo doken de augurken van Kesbeke het afgelopen jaar overal op; in kaas en in leverworst, in een chocoladeletter (de ‘chocogurk’) en in ijs met wodka.
Nummer 2: Robin Bravenboer
‘Gewoon starten, niet te veel nadenken, gewoon doen’. Dat is het motto van de koning van de Rotterdamse horeca Robin Bravenboer. Eind 2024 werd hij door horecavakblad Entree Magazine gekroond tot Horecaondernemer van het Jaar. De oprichter van Baja Beach Club, ooit uitgeroepen tot de beste club van Europa, exploiteert inmiddels acht zaken in Rotterdam, waaronder de nieuwe River Bar en Bar Bù en het binnenkort te openen Bar Glasz in jachthaven Hillegersberg, en zes in Barcelona.
Nummer 3: Mara Grimm
Van vaste waarde in de Top 100-lijst, want Mara Grimm blijft zichzelf vernieuwen. Of het nu gaat om restaurantrecensies in Het Parool of tips in haar nieuwsbrief De Tafel van Grimm. Ze is de baas van het gloednieuwe Esra, bij Fuku Ramen en restaurant Massalia.
Zesgangendiner door topchefs
De 100 genomineerden schoven deze week aan in de Sint-Olofskapel op de Zeedijk, ook wel bekend als Olof’s, één van de oudste gebouwen van Amsterdam en onderdeel van NH Collection Amsterdam Barbizon Palace. Tijdens het FavorFlav Top 100-diner werd er een zesgangendiner gekookt door topchefs René van der Weijden (Wijnbar Hemel & Aarde), Niven Kunz (Triptyque*), Mariusz Olesiński (Viviamo), Sebastian Baquero Garces (Vermeer), Noah Wynants (De Librije***) en Matt Pace (Elysianne) De presentatie was in handen van Arno Kantelberg (lifestyle-deskundige bij RTL Boulevard en hoofdredacteur ModMod) en Sharon van Lokhorst (hoofdredacteur FavorFlav).
De volledige Top 100-lijst kun je hier teruglezen:
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 221] Lennart van Bolderick (Boldwool): 'De...
- EasyToys en Kesbeke lanceren augurkvormige vibrator
- Dr. Oetker lanceert exclusief 'niet-bestaand' evenement Club...
- Just Eat Takeaway gaat farmaceutische producten thuisbezorgen
- Ekoplaza uitgeroepen tot meest duurzame merk van Nederland
- Kruidvat stoot bol van troon als sterkste retailmerk
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Fatbike versus Pieper Bike:... 21-03-2025
- Doritos lanceert mixed reality... 21-03-2025
- Unilever verkoopt The Vegetarian... 20-03-2025
- Marit van Egmond vertrekt bij Albert... 20-03-2025
- EasyToys en Kesbeke lanceren... 20-03-2025
- Kesbeke winnaar FavorFlav Food Top... 20-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center