De marketingtransfers van week 6, 2025

De marketingtransfers van week 6, 2025
  • B2b
  • 14 feb 2025 @ 09:15
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Personalia

Intussen in de wandelgangen van de marketingwereld… Welke professionals hebben de afgelopen tijd een nieuwe plek gevonden? Van creatieve bureaus tot grote merken, MarketingTribune houdt je op de hoogte van de meest recente carrière-moves.

Patrick Molleman is per mei 2025 de nieuwe Managing Director van out-of-home specialist Global Nederland. Molleman maakt de overstap van Omnicom Nederland, waar hij sinds 2017 CEO was. Daarvoor bekleedde hij verschillende functies bij OMD, waaronder Managing Director van PHD en Media Strategy Director. Over zijn benoeming zegt Molleman: 'In Nederland bereikt de uitgebreide out-of-home portfolio van Global wekelijks meer dan 60% van de bevolking. In de afgelopen jaren heeft het team belangrijke nieuwe contracten binnengehaald, bestaande partnerschappen verlengd en geïnvesteerd in nieuwe assets om verdere groei te ondersteunen. Het bedrijf is uitstekend geplaatst om een spannende nieuwe groeifase in te gaan, en ik kijk er enorm naar uit om Global Nederland nog verder vooruit te helpen.' Stephen Miron, Group CEO van Global, voegt toe: 'Ik ben ontzettend blij dat Patrick onze nieuwe Managing Director wordt bij Global Nederland. Zijn brede ervaring, zowel bij de media owners als bij de mediabureaus, zal ons helpen onze groeidoelstellingen te versnellen. We kijken ernaar uit dat Patrick in mei bij ons van start gaat.'

Patrick Molleman

Hessel Roos
is aangesteld als Head of Marketing Benelux & Nordics bij BBC Studios Amsterdam. In deze functie zal hij de marketingstrategie leiden voor de merkgebonden services van BBC Studios, waaronder BBC First in Nederland en België, en BBC Nordic en BBC Nordic+ in Scandinavië. Roos beschikt over meer dan twintig jaar ervaring in de media- en marketingsector en was eerder werkzaam als Culture Marketing Manager bij Red Bull, waar hij betrokken was bij projecten zoals de Dutch Grand Prix en Red Bull SoundClash. Daarnaast is Bram Husken gepromoveerd tot SVP, GM Benelux & Nordics. Hij breidt zijn verantwoordelijkheid uit naar de Nordics, naast zijn bestaande taken in de Benelux. Sinds zijn start bij BBC Studios in november 2023 heeft hij zich gericht op het overzien van merkgebonden services en het uitbreiden van strategische samenwerkingen. Ook Allyn Evans maakt promotie en wordt Head of Commercial Partnerships Benelux & Nordics. Hij zal de commerciële activiteiten in deze regio’s leiden en zich richten op het versterken van affiliate- en advertising-samenwerkingen. Bram Husken zegt over de benoemingen: 'We zijn blij dat Hessel, met zijn creativiteit en jarenlange ervaring, ons team komt versterken in Amsterdam. Allyns inzet heeft ons naar een hoger niveau gebracht en zijn promotie is daarom welverdiend.'

Hessel Roos

Jochem Bron
maakt de overstap van reclamebureau Alfred naar social media bureau Somention. Hij was de afgelopen vijftien jaar werkzaam bij Alfred en heeft ruim twintig jaar ervaring in de creatieve industrie. In zijn nieuwe rol zal hij zich richten op het versterken van klantrelaties en de strategische groei van het bureau. Bron heeft eerder ook gewerkt bij Grey, UbachsWisbrun/JWT, met een focus op de retailsector. Hij was betrokken bij meerdere bekroonde campagnes, waaronder voor Jumbo Supermarkten, waarvoor hij prijzen als de SAN Excellent, Gouden Effie, Esprix en Gouden Loeki won. Bij Somention zal Bron zich bezighouden met de uitbreiding van client management, optimalisatie van interne processen en de samenwerking tussen account, strategie en creatie. ‘Mijn kracht ligt in het coachen van teams en het fungeren als sterke sparringpartner voor zowel collega’s als klanten. Somention is social frontrunner en ik kijk er enorm naar uit om mijn expertise met het team verder in te zetten,’ aldus Bron. Managing Partner Charlotte Koeleman voegt toe: ‘Met zijn ervaring en strategische blik halen we een sterke leider in huis die perfect aansluit bij de ambities van Somention. We zijn ervan overtuigd dat hij onze klanten naar een nog hoger level kan brengen in de samenwerking.’

Jochem Bron

Theaterproductiemaatschappij Stage Entertainment heeft Marc Estourgie per 24 februari 2025 benoemd tot Managing Director Nederland. In deze functie wordt hij verantwoordelijk voor alle producties van Stage Entertainment Nederland, waaronder Disney Frozen en Moulin Rouge! De Musical, evenals de commerciële activiteiten van de Nederlandse tak van het bedrijf. Daarnaast vallen het AFAS Circustheater in Scheveningen en het Beatrix Theater in Utrecht onder zijn verantwoordelijkheid. Estourgie rapporteert direct aan Arthur de Bok, CEO van Stage Entertainment. In zijn nieuwe rol zal Estourgie zich richten op de verdere positionering van Stage Entertainment in Nederland, met een focus op programmering, theaterbeleving, commerciële groei, samenwerking met partners en organisatieversterking. De Bok zegt over de benoeming: 'We zijn verheugd met de komst van Marc. Met zijn brede kennis op het gebied van consumentenmarkten, productbeleving, organisatieontwikkeling en strategie én met zijn prettige persoonlijkheid en verbindende leiderschapsstijl, vinden we Marc uitstekend bij Stage Entertainment passen.' Marc Estourgie was voorheen CEO Benelux bij Holland & Barrett en werkte eerder ruim achttien jaar bij C&A in verschillende directiefuncties. Daarnaast is hij lid van de Raad van Toezicht van de KNSB.

Marc Estourgie; foto Foto Moque

Na vier jaar draagt Willem-Albert Bol het stokje over als CEO van media-, content- en performance marketingbureau Abovo Maxlead. Per 1 april 2025 neemt Theun Eijkemans, sinds 2020 CFO van het mediabureau, de leiding over. Bol blijft na zijn vertrek betrokken bij de organisatie als lid van de Raad van Advies. Onder het leiderschap van Bol breidde de organisatie zijn dienstverlening uit met initiatieven als contentlabel AM Beyond*, marketingtechnologieplatform AM Media.tech en de uitbreiding van de datadienstverlening, onder andere via de overname van dataspecialist DASE. ‘De organisatie gaat een nieuwe fase in en deze overgang is een natuurlijk moment voor nieuw leiderschap’, stelt Bol. ‘We hebben de afgelopen jaren een sterke positionering opgebouwd, de integratie van Abovo Media en Maxlead succesvol voltooid en onze bescheidenheid van ons afgeschud. Ik ben trots op wat we met het team hebben bereikt en dankbaar voor de samenwerking met collega’s, klanten, partners en oprichters Kees Verbeek en Marinus Zoutendijk.’ Eijkemans benadrukt de continuïteit van het beleid: ‘We zetten onze koers voort en blijven de onafhankelijke bondgenoot die de marketing van onze klanten naar een hoger niveau tilt. Willem-Albert heeft een enorme bijdrage geleverd aan onze organisatie, en ik kijk ernaar uit om verder te bouwen op deze fundamenten.’

Foto (vlnr): Kees Verbeek, Marinus Zoutendijk, Willem-Albert Bol en Theun Eijkemans

Marketing- en PR-bureau MissPublicity heeft zijn team versterkt met drie nieuwe medewerkers: Haris Faiz, Sophie van Heeswijk en Berber Schmidt. Zij zijn de afgelopen maanden in dienst getreden en brengen ieder hun eigen expertise mee. Faiz heeft ervaring in het Rotterdamse nachtleven en beschikt over een breed netwerk. Bij MissPublicity is hij aangesteld als allround creative en content maker, met verantwoordelijkheden op het gebied van social storytelling, PR-consultancy, contentcreatie en eventmanagement. Van Heeswijk heeft een achtergrond in PR binnen de hospitality-, lifestyle- en cultuursector. Zij wordt verantwoordelijk voor klanten als Minor (NH Hotels), Q-Hospitality, Magnicity (Celest en Euromast) en Rai Amsterdam. Schmidt combineert marketingervaring met een achtergrond in hospitality. Zij zal werken voor klanten als Landal en Diergaarde Blijdorp. Daarnaast zet ze haar kennis in voor Stichting Wijnvrouw van het Jaar. Operationeel manager Reinier van Vliet over de nieuwe aanwinsten: ‘Met de komst van Haris, Sophie en Berber voegen we niet alleen kennis en ervaring toe aan ons team, maar ook een unieke mix van creativiteit, strategisch inzicht en passie voor onze domeinen.’

Foto (vlnr): Berber Schmidt, Haris Faiz, Sophie van Heeswijk

Marco van Dongen
is per 1 februari benoemd tot Head of Bidmanagement & Solutions bij facilitaire dienstverlener ISS Facility Services. In deze rol geeft hij leiding aan een team van Solutions Managers, Bid Managers en Pricing Managers. Van Dongen heeft een brede commerciële achtergrond en was eerder werkzaam bij onder andere Jacobs Douwe Egberts en PreZero. De afgelopen vijftien jaar was hij actief in de facilitaire sector, met specialisatie in bidmanagement en solutioning. Hij werkte eerder in verschillende commerciële functies bij ISS en heeft ervaring met grote opdrachtgevers zoals PwC, EY, Alliander, Vodafone Ziggo, Ikea en Menzis. In 2022 werd hij door de beroepsvereniging Sales Management Association (SMA) uitgeroepen tot Tendermanager van het Jaar.

Marco van Dongen

Susanne Damen
maakt de overstap van fietskledingmerk Agu naar elektronicaketen MediaMarkt. Bij Agu was zij werkzaam als marketeer, waar zij ervaring opdeed binnen de fietswereld. Bij MediaMarkt gaat Damen zich richten op de verdere groei van digital marketing, personalisatie en loyalty. Over haar nieuwe rol zegt zij: ‘Ik kijk er enorm naar uit om in deze rol bij te dragen aan het succes van MediaMarkt en de klantbeleving naar een hoger niveau te tillen!’ Damen ziet de overstap als een nieuwe uitdaging: ‘Van elektrisch fietsen naar elektronica, van tassen naar televisies, en van wielerwedstrijden naar voetbalwedstrijden.’

Susanne Damen

Carlijn van Wulfften Palthe
is gestart als Operationeel Directeur bij TikTok marketing agency Flik Flak. Eerder was zij werkzaam bij Home Agency, waar zij de afgelopen jaren deel uitmaakte van het managementteam. Van Wulfften Palthe kijkt terug op een waardevolle tijd bij Home Agency. ‘Baba Touré en Guy Lokhoff: ik ben super dankbaar voor de tijd bij Home. Door jullie visie ben ik anders naar de wereld en het werk gaan kijken,’ zegt zij over haar voormalige collega's. Daarnaast bedankt zij onder anderen Robbert-Coen Koreman, Annelotte Pera, Nneka Davelaar, Rachella Hooijman en Serina Leijting voor hun inspiratie binnen het managementteam. Bij Flik Flak zal Van Wulfften Palthe zich richten op de operationele aansturing van de organisatie.

Carlijn van Wulfften Palthe

Rutger de Haan
is gestart als Insights Manager bij Bol. De komende vijf maanden versterkt hij het C&PI-team onder leiding van Eline van Ketel. De Haan werkte eerder als freelance researcher bij Expoints, research consultant a.i. bij MWM2 en freelance market analyst bij Praxis. Daarnaast is hij eigenaar van marktonderzoeksbureau DHMI De Haan Market Insights. Over zijn nieuwe functie zegt De Haan: ‘Na een fantastische reis in Zuid-India ben ik deze week begonnen als Insights Manager bij Bol. Dankbaar voor deze geweldige kans en ik kijk er erg naar uit om voor dit geweldige bedrijf te werken.’

Rutger de Haan

Graham Harris
, CEO Wehkamp Retail Group sinds 2019, gaat met pensioen. Harris: ‘Wat begon als een interim-rol van zes maanden groeide onverwacht uit tot een reis van zes jaar aan het roer van Wehkamp. Het leiden van deze organisatie is een fantastische ervaring geweest en ik ben trots op wat we samen hebben bereikt. Wehkamp heeft een speciale plaats in de harten van de Nederlandse consument en in de loop der jaren is het ook een deel van mijn DNA geworden.’ Harris gaat terug naar het VK om meer tijd met zijn familie door te kunnen brengen en zal daar ook nog wat adviesfuncties op zich nemen. Zijn opvolger is nog niet bekend gemaakt.

Graham Harris

Het sinds 2023 ook in Nederland gevestigde bureaunetwerk GUT benoemt Eva Rausch tot Managing Director voor Europa. Rausch heeft meer dan twintig jaar ervaring bij bureaus als 180 Amsterdam, Ogilvy London en Wieden+Kennedy Amsterdam. In haar nieuwe rol zal ze nauw samenwerken met Carmen Rodriguez, Global Chief Growth Officer, en Ignacio "Nacho" Ferioli, Chief Creative Officer voor Europa, om de Europese expansie van GUT verder te versnellen.

Eva Rausch

Lars de Vries
is per 1 februari 2025 gestart in de rol van Business Director Partnership & SaaS bij marktonderzoeksbureau Validators. Hij gaat leidinggeven aan het team dat zich richt op partners, waaronder (internationale) bureaus en educatie. Daarnaast treedt De Vries toe tot het leiderschapsteam van Validators. Hiervoor was hij werkzaam bij Nielsen en is in de Nederlandse markt vooral bekend als de ondernemer achter het bedrijf AdFact, dat later is verkocht aan SoundAware Group. Martin Leeflang, CEO van Validators, over zijn komst: ‘Met ruim 25 jaar ervaring in de media- en reclamebranche brengt Lars een schat aan werkervaring en senioriteit mee naar Validators. Door zijn ervaring als ondernemer met het opzetten en laten groeien van AdFact tot een bedrijf met een gerenommeerde marktpositie in Nederland, beschikt Lars over de kwaliteiten die nodig zijn om partnerships op een vernieuwende wijze aan te gaan. Zijn laatste werkervaring bij Nielsen heeft Lars' internationale netwerk en visie verder versterkt. Met de komst van Lars hebben we een leider gevonden die onze partnerships met bureaus verder kan ontwikkelen. Met zijn ondernemersinstelling en creativiteit is Lars uitstekend in staat onze zelf ontwikkelde research validatie software te laten gebruiken door partners zoals media-, reclame- en onderzoeksbureaus, en onderwijsinstellingen. Daarmee spelen Lars en zijn team een sleutelrol in onze ambitie om de (internationale) markt te bedienen met state-of-the-art onderzoek en schaalbare research technologie voor derden beschikbaar te maken.’ De Vries is geen onbekende van zijn nieuwe werkgever: ‘Ik ken Validators al twaalf jaar, eerst als klant bij AdFact en later bij Nielsen. Ik ben altijd geïnspireerd geweest door de innovatiedrift van Validators, vooral door de recente ontwikkelingen in AI-toepassingen zoals Share of Content en feit dat Validators zijn eigen software door partners wil laten gebruiken. Mijn eigen passie voor vernieuwing en het maken van impact in zowel de organisatie als het vakgebied sluit naadloos aan bij de visie van Validators. Ik kijk ernaar uit om samen met onze partners aan oplossingen te werken die perfect bij hen passen.’

Lars de Vries

De Raad van Toezicht van Stichting Apenheul heeft per 12 februari 2025 een nieuwe voorzitter: Kees Rutten. Kees is de opvolger van Olaf Prinsen, die na ruim twee termijnen stopt als voorzitter. ‘Met deze benoeming haalt Apenheul brede ervaring met publiek/private bedrijfsvoering in huis’, aldus algemeen directeur Roel Welsing. ‘Met zijn jarenlange toezichthoudende ervaring bij onder meer de KNSB, Sportservice de Vallei en Aeres scholengemeenschap én daarbij opgeteld zijn bijzondere kennis van recreatie, gebiedsontwikkeling en public affairs, hebben we in Kees een waardig opvolger van Olaf Prinsen gevonden. We bedanken Olaf voor zijn enthousiaste inzet en zijn waardevolle bijdrage aan Stichting Apenheul de afgelopen jaren.’ Rutten is directeur bij Leisurelands, een recreatieonderneming in Gelderland, en verantwoordelijk voor de ontwikkeling, het beheer en de exploitatie van negentien recreatiegebieden in midden en oost Nederland. Rutten: ‘Apenheul is een fantastisch leuk én belangrijk park. De doelstellingen van Apenheul gaan mij dan ook aan het hart. Ik ben er trots op dat ik onderdeel mag zijn van de Raad van Toezicht en zo een bijdrage kan leveren aan de toekomst van Apenheul.’ Kees Rutten (voorzitter) vormt samen met Hesje van der Meer, Gerwin Hop, Liesbeth Sterck en Frank Verstappen de Raad van Toezicht van Stichting Apenheul.

Kees Rutten

Creatief bureau Being There verwelkomt Nick Maas als nieuwe Creative Director. Hij heeft eerder gewerkt bij N=5, Accenture Song en DDB & Tribal voor klanten als KLM, Centraal Beheer en Rotterdam Zoo. Ook heeft hij meegewerkt aan de ontwikkeling van een Estée Lauder-app die mensen met een visuele beperking helpt bij het aanbrengen van make-up. Maas: ‘Being There ken ik als een bureau met een gevarieerd portfolio en dat al ruim twintig jaar goed werk maakt. Onafhankelijk, en met een klein team. Toen er met dat team ook nog eens een goede klik bleek te zijn, was de keuze snel gemaakt’. Robrecht Stoekenbroek, Managing Director van Being There: ‘Mensen met zijn achtergrond, veelzijdigheid en nieuwsgierigheid zijn zeldzaam. En zijn Rotterdams/Brabantse kantje zorgt ervoor dat hij ook de nodige humor en nuchterheid meeneemt. Super waardevol voor ieder bureau, de wereld en elke klant. Dus we hebben ons grootste schepnet gepakt om hem te vangen. Pak van mijn hart dat het gelukt is.’

Nick Maas

Brand activation agency Chase verwelkomt twee nieuwe collega’s: Charelle van den Herik is sinds januari 2025 Projectmanager met een focus op merkactivaties. Hiervoor was zij Event Services Manager bij RAI Amsterdam, verantwoordelijk voor de logistiek van evenementen en beurzen. Daarvoor werkte zij vijf jaar bij Travelbase als Senior Projectmanager.
Brand Manager Pim Weissman komt van Storyboard, een strategisch influencerbureau, waar hij vier jaar verantwoordelijk was voor commercie en creatie. Daarvoor werkte hij bij Blauw Gras (Ace), Xite en 87 Seconds.

Pim Weissman en Charelle van den Herik

Dit artikel is geschreven door Tamara de Vos en Nanny Kuilboer.

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken