Morgenfrisk helpt bedrijven bij 'nieuwe marketing'

  • Bureaus
  • 8 jan 2020 @ 09:40
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Innovatie

Nathalie Peters, Marc Gooijer en Diederik Breijer starten marketing services bedrijf Morgenfrisk, een in-housing company. Samen met multidisciplinaire denkers, strategen, consultants en experts werkt het voor merken die ‘in-house’ meer controle willen hebben over het nieuwe data-gedreven marketing speelveld.

Diederik Breijer (Managing Partner): ‘We hebben allemaal de afgelopen jaren kunnen zien dat de revolutie in elke sector vooral gedreven wordt door de opkomst van technologie. Hierdoor is ook de marketing arena in een razend tempo een compleet data-gedreven digitale arena geworden. In deze nieuwe complexe wereld staan data en tech centraal, zijn consumer touchpoints meer versnipperd dan ooit en vraagt het nieuwe marketingspel om andere kennis, skills en partners. Het realiseren van groei is voor veel bedrijven hierdoor uitdagend geworden.’

Morgenfrisk is volgens Breijer een nieuw soort marketing services bedrijf dat organisaties de oplossingen biedt waarmee ze het nieuwe marketing beter gaan begrijpen, zelf kunnen organiseren en hierdoor hun resultaten kunnen verbeteren.

De wereldwijde beweging die we zien, is dat veel merken een enorme behoefte hebben aan meer eigen kennis, grip en controle over hun eigen digitale marketingactiviteiten

Nathalie Peters: ‘De wereldwijde beweging die we zien, is dat veel merken een enorme behoefte hebben aan meer eigen kennis, grip en controle over hun eigen digitale marketingactiviteiten. De trend rond het ‘in-housing’ van media en advertisingactiviteiten is hier onderdeel van en markeert één van de meest ingrijpende momenten van verandering die de reclame- en marketingsector beïnvloeden.’

Morgenfrisk is een nieuwe in house service die bedrijven helpt om de eigen marketing te stroomlijnen en te verbeteren

Het nieuwste CMO onderzoek van het IAB, wat net in november gepubliceerd is, laat deze ontwikkeling volgens Peters ook duidelijk zien. ‘Met deze service brengen we veel kennis in en helpen wij bedrijven bij hun in-housing. Hierbij focussen we ons op de waarde-creatie die we samen kunnen realiseren, waarna ze zelfstandig hun pad kunnen vervolgen. We zijn geen bureau of agency. We helpen bedrijven het zelf te kunnen doen.’

Marc Gooijer: ‘Het opzetten van een eigen marketingdata en -technologie infrastructuur lijkt voor veel bedrijven een black-box. Wij gaan ze hierbij ondersteunen. Van strategie tot en met implementatie, training en sourcing.’

Diederik Breijer en Nathalie Peters waren respectievelijk CEO Benelux en Digital Transformation Director van IPG Mediabrands. Marc Gooijer was Director Data bij Talpa Network.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken