[onderzoek] Bestedingen zonne- en windenergie naar 4,3 miljard euro
- Bureaus
- 29 jun 2023 @ 09:01
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Onderzoek
- 29 jun 2023 @ 09:01
- Nanny Kuilboer
In het afgelopen jaar investeerde 15% van de Nederlandse huishoudens in het installeren, aanpassen of vervangen van zonnepanelen, windmolens of windturbines. De totale bestedingen bedragen 4,3 miljard euro. Dit blijkt uit de 3e editie van ‘Duurzaam Wonen’, een onderzoek van Multiscope onder ruim 5.000 Nederlanders.
Ongeveer 15% van de Nederlandse huishoudens investeerde in de afgelopen 12 maanden in zonne- en windenergie, zoals zonnepanelen. Ze besteedden hieraan 4,3 miljard euro, waarvan 99% werd uitgegeven aan het investeren, aanpassen of vervangen van zonnepanelen. Slechts 1% ging naar windmolens of windturbines.
Markt nog niet verzadigd
Bovendien heeft 14% van de Nederlandse huishoudens concrete plannen om duurzame aanpassingen te doen op het gebied van zonne- en windenergie. Verwacht wordt dat zij 4,1 miljard euro gaan besteden. Met name zonnepanelen zijn in trek, waarbij ongeveer 1 miljoen huishoudens aangeven ze te willen installeren, aanpassen of vervangen.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Hotel AZC als toonbeeld van echte opvang
- Esprix: Menheere nieuwe eindjuryvoorzitter en Van de Ridder in...
- Dentsu Creative geeft Alexa Nederlandse nuance en humor
- Kerstcampagne Montblanc over de kracht van verbeelding
- Likeability-onderzoek Dentsu naar retail-kerstcommercials
- Kerst 2024: Deutsche Telekom, omdat ie zo mooi is
Laatste Nieuws
- [interview] ADCN herontdekt kracht... 20-12-2024
- John Meulemans partner bij Hibou... 19-12-2024
- Abovo Maxlead neemt DASE Analytics... 19-12-2024
- Retailmediarevolutie: De hype voorbij19-12-2024
- Stunt: tien jaar gratis wonen in... 18-12-2024
- LinkedIn als groeiplatform voor... 18-12-2024