Cannes Lions verorbert de Effies

Cannes Lions verorbert de Effies
  • Bureaus
  • 8 aug 2024 @ 13:46
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • AwardsOnderzoek

De Cannes Lions en de Effie Awards worden samengevoegd als gevolg van een overname door Ascential, de eigenaar van Cannes Lions.

AdNews meldt dat CEO Traci Alford Effie Worldwide zal blijven bestieren. Overigens maakte de Britse uitgever en evenementenorganisatie Informa vorige maand bekend dat het op zijn beurt weer Ascential overnam, aldus AdNews

Effie Lions Foundation
De non-profitorganisatie Effie Worldwide wordt behouden en gaat op in een nieuwe wereldwijde stichting: de Effie Lions Foundation. Deze stichting zal zich inzetten voor het opleiden van de volgende generatie creatief talent en opleidingen aanbieden voor marketingstudenten.
Philip Thomas, CEO van Ascential: ‘Het samenkomen van Lions en Effie is een krachtig bewijs van het feit dat effectiviteit en creativiteit in marketing onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn en groei stimuleren.’

‘Historische samenwerking’
De volgens Thomas ‘historische samenwerking’ vormt een mooie aanvulling op de insights en intel van partijen als Warc, The Work en Contagious, die al onder de Lions vallen. ‘Hiermee voorzien we marketeers wereldwijd met de data en bewijsvoering om hun case voor “creatieve Marketing” te verdedigen.

Bron

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken