Sandenburg-DST aangesloten bij Ebeltoft Group

Sandenburg-DST aangesloten bij Ebeltoft Group
  • Bureaus
  • 15 jan 2024 @ 11:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • StrategieZakelijk

Sandenburg-DST is per 1 januari 2024 lid geworden van Ebeltoft Group. Dit betreft een netwerk van zeventien retail- en brandbureaus verspreid over 20 landen in zes continenten. Nederlandse collega Q&A Retail is lid sinds 2007, directeur Frank Quix is bestuursvoorzitter van de netwerkorganisatie.

'Net als Q&A Retail heeft Sandenburg-DST als tweede Nederlandse bureau in het netwerk de ambitie om waardevolle werkrelaties op te bouwen met alle bureauleden van Ebeltoft Group', meldt Rupert Parker Brady, Senior Concept Strategist, namens het bureau dat in New York momentee metl een tiental marketeers de jaarlijkse retailsafari houdt.
 

Ebeltoft Group profileert zich als Global Brand & Retail Experts. Het internationale bureaunetwerk werkt in opdracht van 33 van de Top-50 retailers wereldwijd, 28 van de Top-50 retailers in Europa, 24 van de Top-50 retailers in de VS en 21 van de Top-50 merkleveranciers wereldwijd. De bureaus worden ingehuurd om strategisch mee te denken over dagelijkse vraagstukken, met de focus op het leveren van toegevoegde waarde voor de klant en aandeelhouders. Samen met opdrachtgevers worden oplossingen op maat ontwikkeld om de beste resultaten te verkrijgen in de hyper competitieve retailsector, en een steeds complexer wordende consumentenmarkt. Frank Quix, managing director Q&A Retail is gedelegeerd bestuursvoorzitter van Ebeltoft Group.

Wereldwijd netwerk 
Sinds de oprichting in 1992 is het doel van de organisatie om alle leden te laten profiteren van het sterke wereldwijde netwerk en de diepgaande kennis van lokale consumentenmarkten. In de praktijk wordt partnership aangemoedigd door samen projecten op te pakken voor internationale retailers met vestigingen in meerdere landen. Bureaus helpen elkaar ook op het gebied van strategie, marketing en managementondersteuning. Aanvullend voert Ebeltoft Group elk jaar wereldwijd onderzoek over hoe de retailsector ervoor staat. De ledenorganisatie werkt nauw samen met de organisatie van internationale retail events, zoals de NRF Retail’s Big Show in New York, de NRF Retail’s Big Show in Singapore en het World Retail Congress (WRC) in Barcelona.

Retail Innovations
Daarnaast publiceert Ebeltoft Group al achttien jaar lang het gezaghebbende rapport ‘Retail Innovations’ over wereldwijde trends en nieuwe concepten. De meest innovatieve retailcases vanuit de hele wereld worden verzameld door de aangesloten partners. De cases worden onderverdeeld en beoordeeld in de categorieën Engagement Out-of-Store, Engagement In-Store, Efficiency Out-of-Store, Efficiency In-Store en Sustainability. In 2022 werd de bejubelde Nederlandse retail experience ‘House of Rituals’ in Amsterdam uitgeroepen tot de beste innovatie van de wereld met de uitreiking van de ‘Ebeltoft Global Retail Innovation Award’.
Meer info staat hier.
(PvWK)

foto onderschrift:
Sandenburg-DST werd door CEO Markus Konings (uiterst rechts op de foto) geïntroduceerd bij de leden tijdens Ebeltoft South Africa Assembly van 18 – 20 december 2023 in Johannesburg, Zuid-Afrika. Links op de foto staat Frank Quix, managing director Q&A Retail en bestuursvoorzitter Ebeltoft Group.

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken