Magnus Carlsen zet dresscode schaakmat

Magnus Carlsen zet dresscode schaakmat
  • Sponsoring
  • 31 dec 2024 @ 11:02
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De Noorse schaakgrootmeester Magnus Carlsen heeft een initiële diskwalificatie omgezet in een nieuwe modesamenwerking met denimmerk G-Star.

Tijdens de zevende ronde van de World Rapid and Blitz schaakkampioenschappen in New York haalde Carlsen het wereldnieuws toen hij weigerde zich aan de dresscode te houden, namelijk geen jeans dragen tijdens het potje schaken. Zijn standvastigheid leidde tot een boete van €200 en een oorspronkelijke diskwalificatie, waarop zijn boodschap duidelijk was: “I’m out, f** you.”

Inmiddels neemt Carlsen weer deel aan het toernooi én verscheen hij deze week bij het toernooi, alsnog volledig gekleed in denim van G-Star. Het Nederlandse denimmerk zag al snel een kans om zich te verbinden met Carlsens onverschrokken aanpak. ‘Magnus belichaamt onafhankelijk denken – iets waar wij ook altijd voor staan,’ aldus het merk in een verklaring. ‘Denim is voor iedereen, en het hoort overal gedragen te kunnen worden, altijd - ook achter het schaakbord.’

Verrassend genoeg leidde Carlsens besluit alsnog tot een wijziging in de regels en dresscode van het toernooi, waardoor hij in toekomstige evenementen denim mag dragen. G-Star zal hem niet alleen kleden voor de rest van dit toernooi, maar ook de volgende toernooien en de grootmeester is tot Q2 in 2025 het gezicht van de campagne voor het merk.

Fotocredits: Anton Corbijn

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken