[BC Event] Oelers: De essentie van branded content is het vertellen van interessante verhalen

[BC Event] Oelers: De essentie van branded content is het vertellen van interessante verhalen
  • Content
  • 2 mei 2022 @ 11:06
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Branded Content Event

MarketingTribune organiseert ook dit jaar weer het het Branded Content Event. Op 10 mei verzorgt Jasper Oelers, Group Lead Digital Native bij Ad Alliance één van de sessies in DeFabrique te Utrecht. Een korte introductie.

Jasper Oelers werkt tien jaar in de media met een nadrukkelijke focus op digital advertising, influencer- en content marketing en digitale innovatie. Binnen Ad Alliance is het zijn ambitie om ‘digital native’ (branded content) stevig op de kaart te zetten, met de overtuiging dat consumenten – en dus merken – steeds meer digitaliseren.

‘We staan aan het begin van de digitale roaring 20’s’, zo vertelt Jasper. ‘Voor marketeers gaat de wereld de komende jaren écht veranderen. Merken zullen gedwongen worden om een actieve houding aan te nemen in hun content marketing strategie en nieuwe opkomende mediatypes en innovaties onderdeel te laten worden van hun mediaplannen. Tenminste, als ze relevant willen blijven bij Millennials en Generatie Z.  In deze sessie praat ik je bij over drie trends die een impact gaan hebben op onze content marketing strategieën: Podcasting, de Creator Economy en de disruptie door Voice Commerce & Media.’

Branded content maakt een grote ontwikkeling door. Hoe zou jij de status ervan momenteel omschrijven?
De essentie van branded content is het vertellen van interessante verhalen. Dat zal nooit veranderen. Wel zijn we als marketing- en reclamewereld beter geworden in twee aspecten: we zijn kritischer geworden over welke verhalen we willen vertellen, en we zijn distributie ervan serieuzer gaan nemen. Voor lange tijd lag de focus op indrukwekkende creatie, maar door gebrek aan distributie was de kans groot om het best bewaarde geheim van het internet te worden. Ook denken we meer vanuit waar de doelgroep interesse in heeft, in plaats van wat het merk wilt vertellen. Daarin hebben we echt stappen gezet.

Is BC geaccepteerd door het publiek of zijn er nog valkuilen/uitdagingen?
Grotendeels wel, maar we blijven soms dezelfde fouten maken. Denken puur wat jij als marketeer wilt communiceren, in plaats wat jouw doelgroep wilt horen, is in mijn ogen een doodzonde voor content marketing. Ook merk ik dat qua toon de plank compleet wordt misgeslagen. Je zoekt verbinding met mensen. Een leus vol met marketing lingo, direct gekopieerd vanuit de folder, brengt je niet dichterbij. 

Wat is in het kort jouw verhaal op BCE en waarom moet iedereen komen luisteren?
Er gebeurt momenteel ontzettend veel tegelijkertijd binnen de digitale content marketing sferen. En die veranderingen komen veel sneller dan wij ons kunnen voorstellen. Het is mijn ambitie om marketeers hier tijdig enthousiast over te krijgen, zodat zij de kansen kunnen benutten, én wij samen onze denkkracht  bundelen om deze trends ook concreet te benutten in content marketing campagnes.

Wilt u nog kaartjes kopen voor het Branded Content Event. Klik hier.

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken