YoungCapital lanceert campagne Boost Your Boomer

YoungCapital lanceert campagne Boost Your Boomer
  • Bureaus
  • 13 jan 2025 @ 10:30
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Gen Z’ers op de werkvloer zijn verwend, lui en hebben geen werkethos. Althans, daar zijn hun Boomer-collega’s van overtuigd. Maar wat nou als niet Gen Z, maar juist uitgebluste Boomers het probleem zijn?

Dat is de basis van de geïntegreerde campagne ‘Boost Your Boomer’, ontwikkeld door jongerenuitzendbureau YoungCapital en ACE.

In tegenstelling tot wat vaak wordt geloofd, werkt Gen Z meer dan ooit. Te midden van de economische onzekerheid en snelle technologische veranderingen bepalen zij de regels van de nieuwe arbeidsmarkt. Daarnaast blijkt uit nieuw onderzoek van YoungCapital dat Boomers een stuk negatiever zijn over Gen Z dan andersom. Die kloof moet verder worden gedicht, vindt YoungCapital, want Boomers hebben Gen Z hard nodig op de werkvloer.

Campagne

‘Boost Your Boomer’ is tegelijkertijd een aanmoediging voor jongeren als een wake-upcall voor alle oudere generaties. In een campagnevideo geregisseerd door internationaal toptalent Angelo Cerisara (Hamlet) zien we op een absurdistische manier wat er gebeurt wanneer Boomers worden blootgesteld aan jonge energie op de werkvloer. Ter gelegenheid van deze campagne zijn 150.000 ‘Gen Z infused’ BOOOMer Energy Drink-blikken geproduceerd. Daarnaast is de campagne zichtbaar op straat, op social, print en via influencers.

Met deze campagne positioneert YoungCapital zich opnieuw als de bondgenoot van jong talent op het werk. ’Elke generatie klaagt over jongeren, maar zoveel als nu heb ik in mijn 9 jaar bij YoungCapital niet eerder meegemaakt. Het idee dat jongeren niet willen werken, is echt onzin. Natuurlijk kijkt deze generatie anders naar werk – de wereld is voor hen volledig veranderd. Waar je vroeger bijvoorbeeld met één salaris een huis kocht, lukt dat nu nauwelijks met twee modale inkomens. Jongeren worden dus gedwongen anders naar werk te kijken, en ze werken meer dan ooit. Met deze campagne geven we die jonge energie een podium – een positief tegengeluid tegen al het geklaag,’ aldus Deni Barisic, Head of Brands bij YoungCapital.

Rogier de Bruin, ECD van ACE: ‘Deze campagne is een nieuwe fase voor het merk, waarin we met originele producten en services het verschil maken. Voor BOOOMer Energy Drink doneren jongeren hun energie, zodat ouderen een beetje mee kunnen komen. Een drankje voor op het werk om een betere samenwerking te stimuleren. Er is maar één jongerenuitzendbureau in Nederland dat dit kan doen.

Creditlijst

YoungCapital: Deni Barisic, Assira Colmsee, Giovanni Mele, Wendy Ekels, Suzanne Heemskerk   

Agency: ACE

Executive Creative Director: Rogier de Bruin

Creative Team: Pia Mader, Koen de Boer, Rogier Smalhout

Design: Vincent Sapthu, Tova Andersson, Pepijn Zuiderveld

Strategie: Harm Balvers, Jhelisa Panfred

Account Lead: Max de Vries

Agency Producer: Marga Bierema

Project Lead: Judith Kampman

Social Creative: Mitzi Wiebring, Thom Knobel

Social Content Producer: Sjoerd Joosten

Social Edits: Maarten Valstar



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken