Campagne Natuurhuisje voor derde jaar gecontinueerd

Campagne Natuurhuisje voor derde jaar gecontinueerd
  • Bureaus
  • 10 jan 2025 @ 13:39
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De campagne ‘Niet vliegen, wel landen’ van Natuurhuisje blijft en is relevanter dan ooit.

Natuurhuisje wil het belang van de boodschap “Niet vliegen, wel landen” blijven benadrukken en Nederlanders uitnodigen om het vakantiegevoel dichter bij huis te zoeken. Uit onderzoek van Natuurhuisje blijkt dat meer dan de helft van de Nederlanders die afgelopen jaar op vakantie zijn geweest het vliegtuig heeft genomen, ondanks dat ze weten wat de gevolgen hiervan zijn.

Robert van Veen, Chief Strategy Officer bij Natuurhuisje: ‘Het aantal vluchten van Schiphol is in 2024 met 7% toegenomen ten opzichte van 2023. Dit is bijna weer op het niveau van voor corona, en de verwachting is dat dit percentage de komende jaren verder zal stijgen. Daarom zet Natuurhuisje voor het derde jaar op rij deze campagne in, omdat verandering nog steeds nodig is om de natuur te beschermen.’

Landen in (on)bekende natuurgebieden dicht bij huis

Uit het onderzoek blijkt ook dat twee op de drie Nederlanders vaker in de natuur wil zijn. 65% van deze groep wil dit om de stad te ontvluchten. Daarom voegt Natuurhuisje bewegwijzeringsbordjes aan de out of home-uitingen in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Utrecht en Eindhoven toe. Hiermee laat Natuurhuisje zien binnen welke afstand je in een natuurgebied kan zijn.

Van Veen: ‘Ook in 2025 willen we mensen blijven inspireren om rust, ontspanning en hiermee het vakantiegevoel dichter bij huis te zoeken. We willen mensen laten ervaren dat je niet altijd ver op vakantie hoeft te gaan om je vrij en opgeladen te voelen. Dit gevoel kan je ook dichter bij huis ervaren.’

De bewegwijzeringsbordjes op de out of home-uitingen zijn te vinden op de volgende locaties in Nederland:

●       Amsterdam Blauwbrug: Het Amsterdamse Bos (6 km), De Hoge Veluwe (70 km) en de Drentsche Aa (140 km).

●       Den Haag Torenstraat: Haagse Bos (2 km), Kwade Hoek (35 km), Veluwezoom (117 km)

●       Rotterdam Schouwburgplein: Kralingse Bos (4 km), Oosterschelde (52 km) en Sallandse Heuvelrug (138 km).

●       Utrecht Maliehorn: Wilhelminapark (600 meter), De Biesbosch (43 km) en de Alde Feanen (127 km).

●       Eindhoven Stationsweg: Stadswandelpark (2 km), De Maasduinen (46 km) en Dwingelderveld (164 km).

De campagne is naast outdoor ook hoor- en zichtbaar op radio, online, social media en pr.

Credits:

Opdrachtgever: Dick Vulto, Robert van Veen en Pieter Bastiaansen

Creaties, design, productie en pr: Gardeners

Muziek & VO: Earforce en Peter Drost

Fotografie: Tom van Huisstede

Mediabureau: Out of Home Masters

Creatief productiebureau: O2H Creative Solutions

Onderzoeksbureau: Validators

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken