Polaroid.com: digitale beleving vol tastbare charme

Polaroid.com: digitale beleving vol tastbare charme
  • Online
  • 10 jan 2025 @ 10:58
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Designbureau Build in Amsterdam heeft de vernieuwde website van Polaroid gelanceerd: Polaroid.com. Het nieuwe platform is ontworpen om de iconische identiteit van het merk digitaal tot leven te brengen. Met een focus op de esthetiek van Polaroid combineert de site analoge creativiteit met een e-commerce omgeving.

Polaroid staat bekend om zijn authentieke, analoge fotografie die zich onderscheidt van de vaak perfecte digitale beelden. Build in Amsterdam heeft dit erfgoed centraal gesteld bij het herontwerp van de website. Het resultaat is een platform dat de fysieke charme en creatieve community van Polaroid integreert in een intuïtieve en inspirerende digitale omgeving. ‘Dit platform is ontworpen om meer menselijk aan te voelen, met een focus op de emotionele band tussen gebruikers en Polaroid-producten’, zegt Sanne van Ettinger van Build in Amsterdam. ‘We hebben gezocht naar rauwheid, imperfecties en een vleugje poëtische magie.’

De samenwerking leidde tot een gestroomlijnd ontwerp dat aansluit bij de diverse prijsklassen van Polaroid-producten. De navigatie werd vereenvoudigd en productpagina’s werden geoptimaliseerd voor een betere winkelervaring. Daarnaast biedt de site real-life fotografie en inspirerende content die naadloos verbonden is met productinformatie en educatief materiaal. Om betrokkenheid van gebruikers te vergroten, introduceerde Polaroid een lidmaatschapssysteem.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken