Extra aandacht RegioBank voor sparen jongeren
- Content
- 30 okt 2024 @ 08:56
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 30 okt 2024 @ 08:56
- Michiel van Zaane
Van spaarvarken naar spaar-app. Er is op spaargebied veel veranderd. Op 31 oktober bestaat de Wereldspaardag precies 100 jaar. Daarom staat de maand oktober bij RegioBank in het teken van de Kinderspaarweken.
Wereldspaardag werd geïntroduceerd in 1924, en sindsdien is het altijd een dag geweest om jonge mensen te leren hoe belangrijk het is om geld opzij te zetten voor de toekomst. Van de eenvoudige spaarvarkens van de jaren 1920 tot de moderne spaarapps van vandaag – de manier waarop kinderen leren sparen is met de tijd meegegaan. ‘Wie jong begint met sparen, is later financieel weerbaarder’ aldus directeur Rein Wispelweij van RegioBank. ‘Dat is ook onze ervaring en we besteden hier al tientallen jaren aandacht aan. Bijvoorbeeld met spaartips voor ouders en kinderen. En de zelfstandig adviseurs van RegioBank organiseren tijdens de Kinderspaarweken, rond Wereldspaardag, activiteiten voor kinderen. Dat varieert van workshops over omgaan met geld tot het meedoen aan een speurtocht op zoek naar rode spaarvarkentjes.’
Verleidingen
Wispelweij benadrukt ook de tijdgeest waarin kinderen en jongeren opgroeien: ‘Kinderen moet je financieel weerbaar maken, want de verleidingen worden steeds groter. Met name na de basisschool. Het is een gegeven dat jongeren vaker reageren op online aanbiedingen. Ze zijn geneigd om te kopen wat influencers aanraden. Een ander aspect is dat het steeds makkelijker gemaakt wordt om betalingen te doen, ook als je (even) geen geld hebt. Dat baart ons zorgen, want we zien dat jongeren vaker van dit soort mogelijkheden gebruik maken dan ouderen.’
Jongeren sparen vroeger
De jongste generaties zijn vroeger begonnen met sparen dan de oudere generaties: Gen Z begint rond hun elfde levensjaar met sparen, Millennials rond hun dertiende en de 45-plussers rond 16 à 17 jaar (en de 65-plussers zelfs pas na hun negentiende).
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- EasyToys domineert straatbeeld met gewaagde adventskalenders
- KPN tv-app uitgebreid om voetballiefhebbers te trekken
- Jan magazine en Hema winnen Best Use of Content Commerce award
- 65 jaar Barbie: geen pensioen, wel een boek
- RIVM vraagt aandacht voor vaccinaties kinderen
- Extra aandacht RegioBank voor sparen jongeren
Laatste Nieuws
- Extra aandacht RegioBank voor sparen... 30-10-2024
- RIVM vraagt aandacht voor... 29-10-2024
- KPN tv-app uitgebreid om... 25-10-2024
- Jan magazine en Hema winnen Best Use... 25-10-2024
- 65 jaar Barbie: geen pensioen, wel... 25-10-2024
- EasyToys domineert straatbeeld met... 24-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing