Scapino en FC Groningen lanceren Shirt van je dromen

Scapino en FC Groningen lanceren Shirt van je dromen
  • Sponsoring
  • 22 okt 2024 @ 09:10
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • SportMaatschappijVoetbal

Tijdens FC Groningen-FC Utrecht op zondag 20 oktober droeg het thuisteam een shirt van de 11-jarige Ruben Holwerda, winnaar van de ontwerpwedstrijd ‘Shirt van je dromen’ in samenwerking met Scapino. Het shirt is geproduceerd door Robey Sportswear en in beperkte oplage verkrijgbaar via de webshop van FC Groningen. De opbrengst gaat naar het Jeugdfonds Sport & Cultuur.

In april van dit jaar konden kinderen tot en met 12 jaar hun droomshirt ontwerpen. De basisontwerpen waren verkrijgbaar via de website van FC Groningen of in Scapino-winkels door heel Groningen. Uit de honderden creatieve inzendingen selecteerde een vakjury vijf finalisten, waarna Ruben, met zijn ontwerp gebaseerd op de Martinitoren, er met de winst vandoor ging.

Opbrengsten voor Jeugdfonds Sport & Cultuur
De opbrengst van de shirtverkoop gaat volledig naar het Jeugdfonds Sport & Cultuur. Dankzij dit fonds kunnen kinderen uit gezinnen met beperkte financiële middelen blijven sporten en deelnemen aan culturele activiteiten. Tijdens de wedstrijd werd er ook gecollecteerd voor het Jeugdfonds. Scapino, maatschappelijk partner van FC Groningen ev vaste partner van het Jeugdfonds Sport & Cultuur, prijkt zondag op de rug van het FC Groningen-shirt, dankzij de steun van U-Sports, dat voor deze gelegenheid zijn sponsorplek had afgestaan.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken