KNVB en Azerion Vrouwen Eredivisie lanceren campagne

KNVB en Azerion Vrouwen Eredivisie lanceren campagne
  • Sponsoring
  • 21 okt 2024 @ 10:36
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • VoetbalCampagnesSport

In de nieuwe campagne van de KNVB en de Azerion Vrouwen Eredivisie worden meisjes geïnspireerd hun (voetbal)dromen na te jagen. De videoclip wordt begeleid door een nieuwe versie van ‘Rainbow in the sky’ van zangeres Mara Julia.

Op de foto Ana Nassette (SC Heerenveen), Macy Vader (Captain Jong AZ), Marthe Munsterman (FC Utrecht), Sherida Spitse (Ajax) samen met Mara Julia.

‘Als je niet kunt zien waar je toekomst ligt, is het moeilijker om daar te komen’, aldus Sherida Spitse, profvoetballer bij Ajax en 244-voudig international. ‘Het is cruciaal dat jonge meiden zien wat er mogelijk is, zowel op als buiten het veld. Daar vragen we aandacht voor. Een “regenboog hoog in de lucht” om naar op te kijken. Dit past naadloos bij de ambitie van de Azerion Vrouwen Eredivisie, een plek waar gelijkwaardigheid voorop staat, zowel binnen als buiten de lijnen.’

Gunay Uslu en Eva Jinek
Spitse vervolgt: ‘Naast voetbalsterren zijn ook zakenvrouwen als Gunay Uslu, presentatoren als Eva Jinek of zangeressen als Adele rolmodellen. Ook in het dagelijks leven zijn er vele inspirerende vrouwen, zoals in het voetbal een vrouwelijke trainer of scheidsrechter. En dat begon vaak met een vonk die op jonge leeftijd oversloeg.’

‘Lijflied voor jonge meiden’
Zangeres Mara Julia, die Adele als haar grote voorbeeld ziet, werkt al jarenlang hard om haar droom waar te maken: een professionele zangeres worden. In de samenwerking met het vrouwenvoetbal past volgens haar de hit van DJ Paul Elstak perfect: ‘Het is eigenlijk een liefdesliedje, maar met een paar aanpassingen in de tekst wordt het ineens een soort lijflied voor jonge meiden, een sterk en krachtig lied waarin je kijkt naar jouw idool, maar tegelijkertijd uit je eigen schaduw stapt om jezelf te laten zien aan de wereld. En bijkomend voordeel: iedereen in Nederland kent dit nummer.’

Professionaliseren en gelijkwaardigheid bevorderen
Marianne van Leeuwen, directeur betaald voetbal KNVB, benadrukt dat de invloed van de Azerion Vrouwen Eredivisie blijft groeien: ‘Partners als ING en Nike helpen om de Azerion Vrouwen Eredivisie te professionaliseren en gelijkwaardigheid te bevorderen. We zien dat steeds meer mensen de competitie volgen, de tribunes voller worden en het online bereik groeit. Dit inspireert een hele generatie meiden en vergroot de impact op deze groep.’

Op vrijdag 25 oktober, voorafgaand aan de wedstrijd van het Nederlands Elftal, zal Mara Julia, naast de OranjeLeeuwinnen, op het veld optreden met de remake van Rainbow in the Sky.

Over de Azerion Vrouwen Eredivisie
De Nederlandse computerspelontwikkelaar en -uitgever Azerion is naamgevend sponsor van de Eredivisie voor vrouwen. Van 2007 (zes clubs) tot 2012 werd er in de Vrouwen Eredivisie gestreden om het Landskampioenschap. Met de invoering van de Women’s BeNe League in 2012 werd de competitie samengevoegd met de Belgische competitie en omgevormd tot de BeNe League. Sinds 2015 is er opnieuw een Vrouwen Eredivisie met enkel Nederlandse voetbalclubs. In het seizoen 2015/16 bestond de Vrouwen Eredivisie nog maar uit zeven teams. Na de Europese titel van het Nederlands Vrouwenelftal kreeg het vrouwenvoetbal in Nederland een boost. Inmiddels bestaat de Vrouwen Eredivisie uit twaalf clubs. Sinds het seizoen 2020-2021 is de Vrouwen Eredivisie ondergebracht bij de KNVB. Sinds 2024 zijn alle wedstrijden live te zien bij ESPN.



Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken