Mark de Jonge is de nieuwe uitgever van Bindinc

Mark de Jonge is de nieuwe uitgever van Bindinc
  • Media
  • 18 okt 2024 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • UitgeefstrategieTijdschriftenDigitaalPersonalia

Mark de Jonge is de nieuwe uitgever van Bindinc. Bindinc verwacht met de komst van Mark de Jonge (50) haar positie als grootste uitgever van tv-gidsen in Nederland te versterken.

De Jonge (foto) heeft zijn sporen verdiend op het gebied van consumentenmarketing en strategie, onder andere bij creatief bureau Jump Retail en het marketingteam van Praxis. Hij wordt lid van het MT van Bindinc en verantwoordelijk voor alle gedrukte televisiegidsen en magazines, meldt de uitgeverij.

'In onze transitie van traditionele uitgever naar digitaal mediabedrijf is het belangrijk onze legacy te koesteren. Met de komst van Mark de Jonge versterken wij opnieuw onze printactiviteiten, nog steeds een belangrijk onderdeel van onze business', vertelt Gabriëlle de Jong, CEO van Bindinc die haar eigen carrière startte bij de uitgeverij van MarketingTribune en later o.m. uitgever van Adformatie was. De Jong: 'Met al zijn ervaring en focus op de consument is Mark de juiste persoon bij Bindinc om in de doorlopende optimalisatieslag en schaalvergroting het belang van de lezer centraal te houden. Tevreden abonnees zijn tenslotte de eerste voorwaarde voor onze winstgevendheid op de lange termijn en het verder uitbouwen van onze leidende positie in Nederland.'

Over zijn transfer naar Bindinc, zegt Mark de Jonge: 'De uitgeverij van Bindinc bevindt zich in een uitdagende markt. Het draait om de juiste balans tussen kwaliteit leveren aan onze lezers, intelligent produceren en commercieel interessant zijn voor adverteerders. We blijven met onze sterke, ervaren teams bouwen aan de beste en slimst gemaakte televisiegidsen van Nederland. Ik ben trots dat ik onderdeel mag zijn van dit bijzondere mediabedrijf waar lef en eigenaarschap voorop staan.'
(PvWK | foto: Bindinc)

Over Bindinc
'Bindinc is al 30 jaar de grootste uitgever van televisiegidsen in Nederland. Het grote publiek kent het mediabedrijf uit Hilversum onder andere van programmagidsen zoals Avrobode , NCRV-gids en Mikro Gids , maar ook van digitale gidsplatformen, zoals TVgids.nl , Binge.nl en de Gouden Televizier-Ring. Daarnaast voorziet Bindinc toonaangevende videobedrijven van data over videocontent en kijkgedrag met diverse metadatadiensten en het recent gelanceerde Bindinc VOD Insights. Zowel de uitgeverij als het onderdeel new business hebben als doel videocontent te verbinden met kijkers.'

(bron: Bindinc)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken