Campagne Vlinderziekte moet perspectief brengen

Campagne Vlinderziekte moet perspectief brengen
  • Bureaus
  • 24 okt 2024 @ 16:04
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Een nieuwe campagne voor zogenoemde Vlinderkinderen, ontwikkeld door Joe Public Amsterdam.

Er is bewust gekozen voor het perspectief van de ouders en voor een inzicht dat minder afschrikwekkend is, maar zeker confronterend blijft: zij moeten namelijk hun eigen kind elke dag pijn doen.

Voor de ziekte worden meerdere namen door elkaar heen gebruikt (o.a. Epidermolysis Bullosa, EB en Blaarziekte). Reden voor de Stichting Vlinderkind om voortaan eenduidig te spreken over de Vlinderziekte. Gevolgd door een nieuwe pay-off die duidelijk maakt waar het om gaat en makkelijk is te onthouden: Vlinderziekte.

Een vreselijke ziekte die gepaard gaat met grote emoties en pijn. Het is een dagelijkse marteling, vertellen ouders van Vlinderkinderen. In de campagne wordt dan ook een en ander visueel gesymboliseerd door camera en focus te richten op alle benodigde medische instrumenten, voorbereidingen en handelingen bij een verbandwissel.

Wendy van Teeffelen, bestuurslid van de Stichting en als moeder van vlinderkind Yade betrokken bij de campagne: 'De wonden en de kinderen blijven volledig buiten beeld, de suggestie is al heftig genoeg'. 

De campagne wordt uitgerold via radio, TV, in de bioscoop, print, buitenreclame en PR.

Credits:

Stichting Vlinderkind: Ineke Zaal, Wendy van Teeffelen

bureau: Joe Public Amsterdam

strategie: Gertjan Hafkamp

creatie: Marcel Hartog, Ruben van Dijk

design: Kevin Rooi

account: Maaike van 't Klooster

edit: Daan Booij

productie: Fiona Jacob, Britt Schlatmann

regie en fotografie: Harro van Schoonhoven

gaffer: Jelle Mulder

geluid: Public audio, Joep Meijburg, Sam Walvisch

post productie: Captcha!, Marcel Oudendijk, Harm Rieske

rtv: Dylan Driessen

voice-over: Stefan Rokebrand

 

 

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken