Napoleon-snoep in nieuw groen jasje

  • Design
  • 29 mei 2015 @ 09:27
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Packaging designFood

De snoepballen van Napoleon hebben een nieuwe verpakking gekregen, ontworpen door het Amsterdamse bureau Brandnew Design. Alle smaken zijn gehesen in een limegroene verpakking, smaller van formaat dan de oude zakken. De wikkels om de losse snoepballen blijven, maar elke smaak Napoleon heeft voortaan dezelfde wikkel. Zo wordt het uniforme karakter van de snoepsoorten kracht bijgezet.

Alle acht bij elkaar De nieuwe Napoleon verpakkingen zijn onlangs verschenen in de Nederlandse supermarkten en vormen nu, doordat de zakken smaller zijn en alle 8 de smaken naast elkaar passen, een merkblok. De namen van de meeste zuurtjes van Napoleon zijn hetzelfde gebleven, maar de wijnballen hebben wel een naamsverandering ondergaan en gaan voortaan door het leven als Framboos. De Energy-receptuur is aangepast waardoor deze geen coffeïne meer bevat, maar taurine en vitamine B. Ook de smaken en samenstelling van andere varianten zijn aangepast.

Zuur gezicht
De nieuwe merkcampagne is afgetrapt met een tv-commercial, gemaakt door Dear uit Amsterdam. De opnamen vonden plaats bij Kinki Kappers Amsterdam, waarin een kapster de Napoleon-bal van haar bazin niet kon weerstaan. Het zure gezicht van de kapster verraadt waar het snoepje is gebleven. De nieuwe pay-off van Napoleon is: De bal die barst van de smaak.
 
#napoleonface
De merkcampagne wordt verder ondersteund door een social media competitie met de zure-gezichtenwedstrijd #napoleonface, waarbij de foto’s van de zuurste gezichten kans maken op festivaltickets voor Amsterdam Open Air, Valtifest en Showcase MTV. Foto’s kunnen gepost worden op Twitter of Instagram met de hashtag #napoleonface, of geüpload worden. Op de festivalterreinen kunnen mensen in een photobooth deelnemen.
 
Verkrijgbaarheid  De consumentenadviesprijs per zak van 200 gram is €1,19. Napoleon is verkrijgbaar in de smaken Zwart Wit, Cola, Drop, Lempur, Energy, Tropical, Fruitmix en Framboos. De zuurtjes bevatten geen kunstmatige ingrediënten, en hebben het glutenvrij- en vegetarisch-keurmerk. 







»
Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Meest gelezen

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken